Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-08-2024, 23:39   #1
wojtek_zur
ford::amateur
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 12-08-2024
Skąd: Bydgoszcz
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0 benzyna
Rocznik: 2007
Postów: 2
Domyślnie 2.0 duratec podsumowanie po 5 latach - utrata mocy - rozwiązanie

brak dynamiki w tym aucie przerobilem przez 5 lat, sukcesywnie znajdujac kolejne powody że ten silnik jest zmulony:

Co wymieniłem przez te 5 lat i co robiłem źle:

-przewod odmy do kolektora i zawór odpowietrzajacy do wymiany (zawalone gruzem, popękane)
-zestaw naprawczy do tego cięgna gruszki pod kolektorem - zmieniony na aluminiowy zamiast złamanego plastikowego
-zawór podciśnienia + przewody podciśnienia
-świece na LPG musza byc najlepiej platynowe pod LPG, te OE forda sie nie nadaja do niczego na gazie
-demontaz kolektora i klapki w dolocie + uszczelnienie + czyszczenie kolektora ( u mnie procz luznych klap uszczelka kolektora nie istniala - lewe powietrze, tak samo uszczelka przepustnicy)
-wydech - zapchany tlumik srodkowy sadzą (wypluwal bokami sadze i powietrze z łączenia) plus przedmuchy z łącznika elastycznego bo byl zerwany (ale nie odpadl, nieszczelny - wymiana obu, oba byly powodem falowania obrotów. Dodatkowo winna przepustnica, co nizej będzie napisane
-dobry gazownik do regulacji, ktory sie przejedzie przy tej regulacji autem ok. 30-40 km. wsadzcie sobie w dupe ze ktos wam wyreguluje instalacje na postoju, jechalem razem z gazownikiem ten dystans i kosztowalo to o wiele wiecej, lecz zniknely bledy z EGR i katalizatorem.
-co roku czyszczenie przepustnicy bo aluminiowa obudowa zbiera nagar jak szalona - gdyby byla plastikowa to nie byloby problemu.
-luzy zaworowe to raz sprawdzalem i nic nie bylo do roboty.
Taki mit z tymi luzami. A trzeba sie wziac z innych stron.

Finalnie odzyskalem dynamike tego auta po 5 latach posiadania, o jakies 100% tego co bylo na poczatku. Auto jedzie od 2000 obrotow z 3 jak nie to samo. Silniki 2.0 duratec nie są mułowate, tylko zaniedbane jest praktycznie wszystko, albo źle serwisowane.

- złe nawyki: świece OE (na platynowych świecach NGK znaczna poprawa), nie czyszczenie co roku przepustnicy, beznadziejny gazownik (przejażdżka wymagana)

PS. dodam ze warto miec forcscana + kabel Vgate FS USB.
Uznałem że warto się tym podzielic, bo obecne tematy na tym forum niczego nie wyjaśniają, a z tym silnikiem (jak kazdym - owszem jest prosty, ale rozwiązanie nie jest proste) trzeba sporo wlozyc zeby to wrocilo do stanu jak z fabryki. I przyznam że warto było, bo jedzie się zupełnie inaczej. Po 5 latach włozyłem w to auto z 15 tysięcy, nie licząc innych usterek które były niezwiązane z brakiem mocy. Rocznik 2007. Sami się zastanówcie i zróbcie przegląd tego co macie w swoich rękach, bo droga którą przeszedłem, a która w koncu zmienila gorycz w przyjemność z jazdy z tym silnikiem, była długa.


Ostatnio edytowane przez wojtek_zur ; 27-08-2024 o 23:52
wojtek_zur jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-08-2024, 11:14   #2
Styber
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 01-03-2014
Skąd: Kwidzyn
Model: Focus MK2.5
Silnik: 1.8L 125PS
Rocznik: 2009
Postów: 504
Domyślnie Odp: 2.0 duratec podsumowanie po 5 latach - utrata mocy - rozwiązanie

Cytat:
Napisał wojtek_zur Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
wsadzcie sobie w dupe ze ktos wam wyreguluje instalacje na postoju
Z mojej strony to wygląda tak, że klient wiecznie nie ma czasu, on musi mieć auto i najchętniej to by przyjechał na 15 min i w tym czasie masz mu wszystko ogarnąć i do tego niedrogo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Prosta sprawa, że regulacja podczas jazdy(w pełnym zakresie obrotów i obciążeń) jest wymagana i trochę kosztuje...
Styber jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
brak mocy , duratec , falowanie obrotów



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.