![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Krystian
Zarejestrowany: 13-10-2015
Skąd: Łódź
Model: Ford Kuga
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 36
|
![]()
Ford Kuga 2008 2.0 Tdci
Do rzeczy, problem z odpaleniem auta. Wchodzę do auta. Sprzęgło przycisk start-stop, uruchamia się zapłon. Mignie kontrolka akumulatora + świec żarowych. Potem kolejny raz mignie i wyrzuca Awaria silnika. Jeśli mignie i odrazu odpalę zatrybi pochodzi 5 sekund i gaśnie. Wykonam taka operacje 3-4 razy i w końcu załączy i normalnie działa. Obserwacja - po zapłonie podawane jest napięcie na przekaźnik R14 - idzie do 12,4v i spada do 0 v. I tak kilka razy aż w końcu auto zatrybi i dziala. Jesli auto zapali i nie zgaśnie to cały czas działa. Mogę przejechać 100 km i nic się z nim nie dzieje. Zero przerywania jest pełna moc. Ostatnio spróbowałem, że jeśli autko odpaliło i jeździ wyciągnąłem mu na zapalonym silniku przekaźnik R14 i auto zgasło czyli prawidłowa reakcja. Podczas jazdy to napięcie gdyby spadało to miałby poszarpywanie albo cokolwiek. Ten zanik tylko i wyłączenie podczas zapłonu jest. Podczas jazdy nigdy nie zgasło mi auto. Co może powodować podczas zapłonu spadek tego napięcia do 0V? Masy sprawdzone i poprawione na obudowie, pod filtrem powietrza. Sterownik sklonowany ECU podmieniony ta sama reakcja... Zaczęło się w sumie od wymiany światła mijania w prawym reflektorze plus wydłubania żarówki od prawego halogenu która się przepaliła. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::beginner
![]() Imię: Krystian
Zarejestrowany: 13-10-2015
Skąd: Łódź
Model: Ford Kuga
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 36
|
![]()
Filmik z objawami, proszę spojrzeć na kontrolkę akumulatora i świec żarowych. Wymieniłem już licznik i sterownik GEM - to samo. Wyczyściłem punkty masowe pod filtrem powietrza. Jeśli po załączeniu zapłonu kontrolka akumulatora mi nie mignie drugi raz to wiem, że mogę odpalić i silnik mi nie zgaśnie i tak mogę jeździć cały dzień.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] W czwartek auto idzie do elektrotechnika. Przez ostatnie dwa miesiące udawało mi się go normalnie odpalić za którymś razem, aż do teraz jak stoi już tydzień i nie da rady Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez maxtros ; 17-08-2024 o 09:26 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Krystian
Zarejestrowany: 13-10-2015
Skąd: Łódź
Model: Ford Kuga
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 36
|
![]()
Rozwiązanie problemu.
Wymiana sterownika ECU i wgranie czystego wsadu... Teraz zrobienie jeszcze DPF i EGR off i wszystko będzie działać. |
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
gaśnie silnik , kuga mk1 , nie odpala , sterownik silnika , zapłon |
|
|