![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 11-09-2024
Skąd: Zielona Góra
Model: .
Silnik: .
Rocznik: .
Postów: 2
|
![]()
Hej, potrzebuję pomocy. Rozglądam się za S-Maxem II generacji, jestem strasznym laikiem jeśli chodzi o samochody. Znalazłem takie ogłoszenie, ale nie wiem na ile rzetelny jest ten komis, oraz czy konfiguracja silnik/skrzynia jest ok, czy raczej awaryjna. Będę wdzięczny jeśli ktoś bardziej obeznany ode mnie by mógł zerknąć.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Imię: Konrad
Zarejestrowany: 26-06-2013
Skąd: CTR
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0 DW10F 180 ogierów
Rocznik: 2015
Postów: 121
|
![]()
Silnik DW10F, więc to bardzo dobry silnik. Wytrzymuje znaczne przebiegi. Powershift w tym roku jest skrzynią poprawioną w stosunku do poprzedniej generacji. Wady? Duża podatność na zaniedbania eksploatacyjne czyli brak wymian oleju. Getrag zaleca wymiany chyba co 40.000km. U mnie samochód przejechał ponad 300tys km z tym zestawem i nie ma żadnych problemów. Z wad silnika: cieknie z pompy paliwa, vacuum, chłodnice potrafią się rozszczelnić. Przy nieumiejętnej wymianie/uszczelnieniu pompy CR może strzelić rozrząd. Przy wymianie rozrządu lepiej wymieniać pompę wody na taką z metalowym wirnikiem, nie plastikowym. To chyba tyle.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::expert
![]() Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,210
|
![]()
Nie wiem dlaczego , ale urzekło mnie w tym samochodzie pieczołowite wyplakowanie wszystkiego. Te tłuste kropki na przyciskach kierownicy chyba szczególnie.
__________________
Łe tam Panie, Fordy rdzewiejo, sie psujo i nie jado i palo jak smoki ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 8,658
|
![]()
Wersja Sync3 bez navi, żebyś się nie zdziwił, że miała być i zniknęła.
W tle widać kolejnego Smaxa w kolejce do zdjęć, czyli idą hurtem, to i pewnie opis też mało spersonalizowany. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 11-09-2024
Skąd: Zielona Góra
Model: .
Silnik: .
Rocznik: .
Postów: 2
|
![]() Cytat:
Bump: Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 8,658
|
![]()
Dopytywać można, ale bez kwitów z wymiany to jabym hurtownikowi nie wierzył.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Imię: Konrad
Zarejestrowany: 26-06-2013
Skąd: CTR
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0 DW10F 180 ogierów
Rocznik: 2015
Postów: 121
|
![]()
Dokladnie. Wymienić olej i dla świętego spokoju po 3-4tys km wymienić znowu. Jak nie mieszkasz w bloku i masz podstawowe narzędzia to ogarniesz samemu na podwórku. Przy okazji będziesz mógł skontrolować stan zlewanego oleju po wymianie, u mnie po pierwszej wymianie nadmiar jeszcze był „brudny”
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
FORD|AUTHORIZED
![]() Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 8,658
|
![]() Cytat:
Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::average
![]() Imię: Konrad
Zarejestrowany: 26-06-2013
Skąd: CTR
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0 DW10F 180 ogierów
Rocznik: 2015
Postów: 121
|
![]() Cytat:
EDIT: Dobra, dla kogoś straszny laik może oznaczać, że wie kiedy samochód jedzie, a dla innego brak umiejętności diagnozowania usterek. Tu możesz mieć racje. Jak mówię, sam uważam się za strasznego laika i to mogło mnie trochę zmylić. Ostatnio edytowane przez menen2 ; 11-09-2024 o 22:41 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
mk2 , s-max , zachodniopomorskie |
|
|