Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Kupujemy auto
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 11-09-2024, 12:54   #1
Piniekf
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 11-09-2024
Skąd: Zielona Góra
Model: .
Silnik: .
Rocznik: .
Postów: 2
Post Ford S-Max 2.0 TDCi Titanium PowerShift - 2018 rok

Hej, potrzebuję pomocy. Rozglądam się za S-Maxem II generacji, jestem strasznym laikiem jeśli chodzi o samochody. Znalazłem takie ogłoszenie, ale nie wiem na ile rzetelny jest ten komis, oraz czy konfiguracja silnik/skrzynia jest ok, czy raczej awaryjna. Będę wdzięczny jeśli ktoś bardziej obeznany ode mnie by mógł zerknąć.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Piniekf jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-09-2024, 15:10   #2
menen2
ford::average
 
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 26-06-2013
Skąd: CTR
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0 DW10F 180 ogierów
Rocznik: 2015
Postów: 121
Domyślnie Odp: Ford S-Max 2.0 TDCi Titanium PowerShift - 2018 rok

Silnik DW10F, więc to bardzo dobry silnik. Wytrzymuje znaczne przebiegi. Powershift w tym roku jest skrzynią poprawioną w stosunku do poprzedniej generacji. Wady? Duża podatność na zaniedbania eksploatacyjne czyli brak wymian oleju. Getrag zaleca wymiany chyba co 40.000km. U mnie samochód przejechał ponad 300tys km z tym zestawem i nie ma żadnych problemów. Z wad silnika: cieknie z pompy paliwa, vacuum, chłodnice potrafią się rozszczelnić. Przy nieumiejętnej wymianie/uszczelnieniu pompy CR może strzelić rozrząd. Przy wymianie rozrządu lepiej wymieniać pompę wody na taką z metalowym wirnikiem, nie plastikowym. To chyba tyle.
menen2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-09-2024, 15:28   #3
Hansolo
ford::expert
 
Avatar Hansolo
 
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,210
Domyślnie Odp: Ford S-Max 2.0 TDCi Titanium PowerShift - 2018 rok

Nie wiem dlaczego , ale urzekło mnie w tym samochodzie pieczołowite wyplakowanie wszystkiego. Te tłuste kropki na przyciskach kierownicy chyba szczególnie.
__________________
Łe tam Panie, Fordy rdzewiejo, sie psujo i nie jado i palo jak smoki
Hansolo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-09-2024, 15:41   #4
Antej
FORD|AUTHORIZED
 
Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 8,658
Domyślnie Odp: Ford S-Max 2.0 TDCi Titanium PowerShift - 2018 rok

Wersja Sync3 bez navi, żebyś się nie zdziwił, że miała być i zniknęła.

W tle widać kolejnego Smaxa w kolejce do zdjęć, czyli idą hurtem, to i pewnie opis też mało spersonalizowany.
Antej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-09-2024, 19:51   #5
Piniekf
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 11-09-2024
Skąd: Zielona Góra
Model: .
Silnik: .
Rocznik: .
Postów: 2
Domyślnie Odp: Ford S-Max 2.0 TDCi Titanium PowerShift - 2018 rok

Cytat:
Napisał Antej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wersja Sync3 bez navi, żebyś się nie zdziwił, że miała być i zniknęła.

W tle widać kolejnego Smaxa w kolejce do zdjęć, czyli idą hurtem, to i pewnie opis też mało spersonalizowany.
Nie używam navi samochodowej, zależy mi żeby Android Auto obsługiwało i CarPlay.

Bump:
Cytat:
Napisał menen2 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Silnik DW10F, więc to bardzo dobry silnik. Wytrzymuje znaczne przebiegi. Powershift w tym roku jest skrzynią poprawioną w stosunku do poprzedniej generacji. Wady? Duża podatność na zaniedbania eksploatacyjne czyli brak wymian oleju. Getrag zaleca wymiany chyba co 40.000km. U mnie samochód przejechał ponad 300tys km z tym zestawem i nie ma żadnych problemów. Z wad silnika: cieknie z pompy paliwa, vacuum, chłodnice potrafią się rozszczelnić. Przy nieumiejętnej wymianie/uszczelnieniu pompy CR może strzelić rozrząd. Przy wymianie rozrządu lepiej wymieniać pompę wody na taką z metalowym wirnikiem, nie plastikowym. To chyba tyle.
Czyli warto dopytać czy olej w skrzyni był kiedykolwiek wymieniany?
Piniekf jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-09-2024, 20:22   #6
Antej
FORD|AUTHORIZED
 
Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 8,658
Domyślnie Odp: Ford S-Max 2.0 TDCi Titanium PowerShift - 2018 rok

Dopytywać można, ale bez kwitów z wymiany to jabym hurtownikowi nie wierzył.
Antej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-09-2024, 20:48   #7
menen2
ford::average
 
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 26-06-2013
Skąd: CTR
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0 DW10F 180 ogierów
Rocznik: 2015
Postów: 121
Domyślnie Odp: Ford S-Max 2.0 TDCi Titanium PowerShift - 2018 rok

Dokladnie. Wymienić olej i dla świętego spokoju po 3-4tys km wymienić znowu. Jak nie mieszkasz w bloku i masz podstawowe narzędzia to ogarniesz samemu na podwórku. Przy okazji będziesz mógł skontrolować stan zlewanego oleju po wymianie, u mnie po pierwszej wymianie nadmiar jeszcze był „brudny”
menen2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-09-2024, 20:59   #8
Antej
FORD|AUTHORIZED
 
Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 8,658
Domyślnie Odp: Ford S-Max 2.0 TDCi Titanium PowerShift - 2018 rok

Cytat:
Napisał menen2 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ogarniesz samemu na podwórku
Następnym razem czytaj zanim coś doradzisz
Cytat:
Napisał Piniekf Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jestem strasznym laikiem jeśli chodzi o samochody
Antej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-09-2024, 22:37   #9
menen2
ford::average
 
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 26-06-2013
Skąd: CTR
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0 DW10F 180 ogierów
Rocznik: 2015
Postów: 121
Domyślnie Odp: Ford S-Max 2.0 TDCi Titanium PowerShift - 2018 rok

Cytat:
Napisał Antej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Następnym razem czytaj zanim coś doradzisz
A co jest nie tak? Ja miałem samochód podniesiony, wypoziomowany, tył na najazdach. Miejsca niewiele mniej jak w kanale. Procedura jest jedna. Trzymając się jej chyba nic się nie stanie. Sam też jestem strasznym laikiem, ale ja chcę się nauczyć bo u siebie przez ostatnie 10 lat tylko przez 3 miałem dobrą opiekę mechaniczną, i przygotowuje się do każdej pracy przy samochodzie dłużej niż ona zajmuje.

EDIT: Dobra, dla kogoś straszny laik może oznaczać, że wie kiedy samochód jedzie, a dla innego brak umiejętności diagnozowania usterek. Tu możesz mieć racje. Jak mówię, sam uważam się za strasznego laika i to mogło mnie trochę zmylić.

Ostatnio edytowane przez menen2 ; 11-09-2024 o 22:41
menen2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
mk2 , s-max , zachodniopomorskie



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.