![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#21 |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-08-2024
Skąd: Suwałki
Model: Focus mk4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2018
Postów: 334
|
![]()
Pół biedy przekładać. Wypada jest chociaż zdjąć raz na rok i wyważyć. A zdjąć....bratu tak się zapiekla felga na piaście że nie szło zdjąć a sobie tak właśnie myślał że jak raz założy to już może mieć wszystko w nosie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 02-03-2016
Model: Ford Focus MK3.5 / MK4.5
Silnik: 1.6 Ti 105km/ 1.0 125km MHEV
Rocznik: 2015 / 2024
Postów: 60
|
![]()
Też miałem zapieczone, i wcale nie potrzeba długo najgorzej bo z tyłu na bębnie jest trochę inaczej osadzona i tam jak się zapiecze to ciężko zdjąć. aluminium się utlenia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,744
|
![]() Cytat:
Wiele zależy od indywidualnych preferencji. Mi np w 2.0 TDCI opony po 40-50 kkm się kończą (brak bieżnika), a inni robią 100 kkm na komplecie i nadal mają dużo mięsa. Osobiście podchodziłem do tematu wielosezonów dwukrotnie i za każdym razem po analizach i rozmowach z ludźmi, którzy posiadają rezygnowałem. Jeśli pominiemy koszty przekładania (ja jestem zdania, że każde opony trzeba co sezon wyważyć, więc wizyta u wulkanizatora nas nie ominie z wielosezonem), to ekonimicznie wydaje mi się, że kupno wielosezonów (zwłaszcza dobrych), a kupno dwóch kompletów opon sezonowych to zdecydowanie nie jest koszt 1:2 i to jak dla mnie totalnie takie opony dyskwalifikuje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ford::specialist
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 25-03-2016
Skąd: Warszawa
Model: Focus MkII FL Tournier, S-Max Mk1FL
Silnik: 1.6 Duratec 100KM, 2.0 TDCi 163/200KM
Rocznik: 2010, 2012
Postów: 877
|
![]()
Zgoda, wyważać trzeba i rotować warto. A jak Focusem mało jeżdżę i mam 2 komplety, to wyrzucam opony letnie po 8 latach z bieżnikiem >5 mm... a zimowe po 5 latach miały ponad 6 mm. I wtedy dalej to miałem firmowe wozidła, prywatnie mało jazdy, więc kupiłem całoroczne zamiast zimowych, mając wciąż letnie i 2 komplety felg (gdyby nie to, pewnie bym miał tylko całoroczne na jedynych felgach).
Odnośnie zapiekania - nie uświadczyłem, ale ja jestem z tych nienormalnych, którzy po zdjęciu kół myją je na błysk, nakładają sealant lub wosk na felgi, smar litowy albo inny na powierzchnię styku z piastą (po uprzednim ew. oczyszczeniu nalotu szczotą) i dressing na obie ścianki opony a potem do wora i na regał. Potem co kilka, kilkanaście dni, jak przechodzę obok to lekko nimi obracam na regale, żeby nie opierały się w tych samych miejscach. W efekcie koła po latach są jak nowe a u wulkanizatora schodzą tak, że chłopaki się dziwią i raz się typ mało nie przewrócił, jak się zaparł, żeby szarpnąć... Koszty są masakryczne - teraz wyważenie i rotacja P/T kosztuje tyle samo co przekładka lato / zima (kół, nie opon na felgach), więc to już ponad 300 zł w roku na jedno auto. Na wszystkie auta w rodzinie robi się spory koszt. Gdybym zużywal opony, zanim się zestarzeją, nadal brałbym sezonowe, bo całoroczne w takim scenariuszu się nie opłacają (floty też już to dostrzegają i... oszczędzają na przekładce P/T). A jak w domu jest kilka aut i przebiegi każdego rzadko przekraczają 10k w roku, to całoroczne mają sens i coraz mocniej rozważam porzucenie letnich, bo do minionego lata jeszcze w Fordach były komplety lato + całoroczne z uwagi na 2 zestawy felg do obu, a pozostałe autka mają jeden zestaw felg i wciąż opony letnie i zimowe. A co dalej, zobaczymy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. W S-Maxie czekam z renowacją starych felg po wyrzuceniu opon letnich i biję się z myślami, czy kupić nowe letnie, czy nie... Ostatnio edytowane przez Ze_ja ; 12-11-2024 o 14:11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-08-2024
Skąd: Suwałki
Model: Focus mk4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2018
Postów: 334
|
![]()
Pół roku po założeniu nowych wielosezonowych rozwaliłem jedną, udało się dokupić ale komplet mi mechanik wyważył. No i w efekcie z pozostałych 3 zdjął po ok 30g z każdego koła. I tak jest co roku, coś zdjęte, coś dołożone. Jeżdżę dużo ok 30 rocznie. Mam teraz jeszcze od poprzedniego właściciela koła letnie i zimowe, zimowe już 5 lat mają. Więc pewnie na lato kupię wielosezonowe i pożegnam się z zmiana opon sezonową. Mam komfortową sytuację, bo mechanik to znajomy mój, jak jest zajęty to samemu wyważanie robię sobie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ford::specialist
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 26-07-2015
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Model: FOCZKA Focus mk4
Silnik: 2,0 EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 921
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |