![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#21 |
ford::average
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 01-09-2018
Skąd: Śmigiel
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2009
Postów: 111
|
![]()
A gdyby ten oring się osunął albo tak jak mówisz że na sucho to ciekłby ten filtr?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ford::average
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 01-09-2018
Skąd: Śmigiel
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2009
Postów: 111
|
![]()
I czy muszę wymienić cały filtr (gdyby się okazało że ta uszczelka) czy można wykrecic, poprawić uszczelkę i wkręcić?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ford::amateur
![]() Imię: Bartek
Zarejestrowany: 13-09-2020
Skąd: Lublin
Model: Mondeo MK4
Silnik: TDCi 140km DW10C
Rocznik: 2012
Postów: 5
|
![]()
Witam, mondeo MK4 2.0 TDCi 2012 rok.
Po dłuższym postoju, minimum 8 godzin auto normalnie odpala, lecz po 5-10 sekund gaśnie samoczynnie. Jak przytrzymam na obrotach 2000 przez kilka sekund to już jest w porządku i można normalnie jeździć. Po wymianie 3 tygodnie temu filtra paliwa oraz wstawiony zaworek zwrotny przed pompą paliwa pod maską, było wszystko ok, lecz problem znowu powrócił. Gdzie szukać dalej przyczyny? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
FCP member
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 24-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 3,009
|
![]()
Brzmi jak klasyczny przypadek zapowietrzania, cofania się paliwa. Gdzieś masz nieszczelność, sprawdzaj złączki, oringi, może sama pompa CR nieszczelna.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ford::amateur
![]() Imię: Bartek
Zarejestrowany: 13-09-2020
Skąd: Lublin
Model: Mondeo MK4
Silnik: TDCi 140km DW10C
Rocznik: 2012
Postów: 5
|
![]()
No właśnie też podejrzewam zapowietrzenia się, mechanik także wspominał że do wymiany pompa paliwa, tylko zastanawiam się dlaczego ten zaworek przez 3 tygodnie pomógł a teraz problem wraca, może ten zaworek puszcza? I skoro jest przed pompą to chyba pompa nie zapowietrza się.Nie chce pchać się w duże koszty
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ford::average
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 25-06-2012
Skąd: Mrągowo
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 DW10C
Rocznik: 2014
Postów: 150
|
![]()
Powietrze w paliwie: Klasyka i Dramat w tym silniku, pełno postów na tym forum. Na dzień dobry do sprawdzenia i zakupu: Pokrywa filtra + Przewód paliwa Filtr - Pompa WC + Przewód powrotów z wtryskiwaczy + Nowe śruby odpowietrzenia filtra i spustu wody.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ford::amateur
![]() Imię: Bartek
Zarejestrowany: 13-09-2020
Skąd: Lublin
Model: Mondeo MK4
Silnik: TDCi 140km DW10C
Rocznik: 2012
Postów: 5
|
![]() Cytat:
W przewodzie filtr paliwa - pompa WC pojawiają się pęcherzyki powietrza, więc raczej powroty z wtrysków bym odrzucił, skoro pęcherzyki są już przed wtryskami. Chyba że czegoś nie rozumiem Aktualizacja 19.11.2024 Okazało się że mechanik dał silikon pod obudowę filtra który po 3 tygodniach się rozpuścił, wymiana obudowy filtra paliwa na nową rozwiązała problem. Ostatnio edytowane przez Arves ; 19-11-2024 o 11:33 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ford::amateur
![]() Imię: Jurek
Zarejestrowany: 22-07-2021
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 2
|
![]()
Miałem podobny problem, mondeo mk4 2.0 tdci 2008.
Na wężyku paliwowym jest zwykły wentyl samochodowy. Służy do odpowietrzania układu. u mnie tamtędy dostawało się powietrze. Zauważyłem że jak silnik pracował to w wężyku widoczne były bąbelki powietrza. przytkałem palcem i koniec, Wykręciłem stary wentyl wkręciłem nowy i problem zniknął. Warto to sprawdzić, może i u was tak jest, niby nic a daje popalić. |
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
mondeo mk4 |
|
|