![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#21 | |
ford::expert
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
|
![]() Cytat:
I dodatkowo reakcja auta na wcisniecie gazu jest natychmiastowa (jak w manualu, na tyle na ile pozwala konstrukcja jednostki napedowej)
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020 Ostatnio edytowane przez MaXyM ; 17-08-2023 o 15:04 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ford::professional
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 18-09-2007
Skąd: Już bardziej Wawa jak Sz-n
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 EcoBlue
Rocznik: 2019
Postów: 1,545
|
![]() Cytat:
Pierwsze refleksje, po dołożeniu łopatek. Po pierwsze, co do zasady działają i robią to co powinny, tzn sterują przełożeniem skrzyni biegów. Jednakże, w trybie jazdy "D" zmiana przełożenia w dół, rzeczywiście wywołuje podwyższenie obrotów silnika, jednakże mam wątpliwości, co do hamowania silnikiem. Jakieś, jest, bez wątpienia, ale chyba konstrukcja skrzyni (hydrokinetyczna) mocno osłabia ten efekt. Tym niemniej, jest. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć, że po chwili, skrzynia wraca do jak najwyższego przełożenia. Zwłoka jest jednak na tyle duża, że hamowanie silnikiem na "D" jest do przyjęcia. Możliwość redukcji, np przed wyprzedzaniem, to już jednak duuuuża zaleta. Zdecydowanie przyjemniej się to robi. Dotychczas musiałem planować wyprzedzanie z dużą bezwładnością lub przed rozpoczęciem manewru przełączałem na "S". Obecnie wystarczy redukcja o 1 lub 2 przełożenia. To jest bardzo duża poprawa komfortu i bezpieczeństwa jazdy. W trybie jazdy "S" hamowanie jest chyba "silniejsze" i przede wszystkim nie jest zmieniane przez komputer. Nadal jednak nie mam przekonania, że przy takim hamowaniu, działa ten system wyprzęgania, a co za tym idzie czy w takiej sytuacji skrzynia za bardzo nie dostaje po d....eGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ford::average
![]() Imię: Szczepan
Zarejestrowany: 18-09-2022
Skąd: Rzeszów
Model: S-Max
Silnik: 2.0 Ecoblue 190 KM
Rocznik: 2020
Postów: 91
|
![]()
Takie coś znalazłem dla skrzyni PS. Ale przy najbliższej okazji przetestuje u siebie na A8.
The sport mode feature: "Provides additional slope, engine braking and extends lower gear operation to enhance performance for uphill climbs, hilly terrain or mountainous areas. This increases engine RPM during engine braking." |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ford::professional
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 18-09-2007
Skąd: Już bardziej Wawa jak Sz-n
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 EcoBlue
Rocznik: 2019
Postów: 1,545
|
![]()
Mały update...w trybie "D", przytrzymanie lewej "-" manetki wciśniętej, do momentu aż uprzednio migająca cyfra wskazująca bieg, zapali się na stałe, włącza sterowanie manetkami, podobnie jak w trybie "S" czyli na dłużej.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ford::beginner
![]() Imię: Amadeusz
Zarejestrowany: 02-09-2017
Skąd: CG / GA / GWE
Model: Focus MK3 FL / Mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCI 150KM/180KM / 2.0 EcoBlue 190
Rocznik: 2015 / 2020
Postów: 31
|
![]() Cytat:
Jeśli świeci się stałym to oznacza ze na danym biegu jedziesz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ford::amateur
![]() Imię: Maciej
Zarejestrowany: 04-09-2023
Skąd: Piaseczno
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 eco blue 190KM
Rocznik: 2020
Postów: 2
|
![]()
Metoda na jazdę w górach to tryb s. A jak uważacie ze jeszcze ma zredukować to na chwile trzeba depnać do dechy. Zrzuci biegi i można hamować silnikiem. Jak chcecie zeby odpuścił to na D
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ford::professional
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 18-09-2007
Skąd: Już bardziej Wawa jak Sz-n
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 EcoBlue
Rocznik: 2019
Postów: 1,545
|
![]()
Cześć.
Mały update Jestem po wyjeździe w góry, gdzie w praktyce zweryfikowałem sposób hamowania silnikiem więc pozwolę sobie podzielić się z Wami swoimi spostrzeżeniami. Po pierwsze, działa i hamuje ;-) Po drugie, do sensownego używania hamowania silnika, skrzynia musi być przełączona w tryb S. Redukcja biegu w trybie D, to zawracanie głowy, bo działa dosłownie przez chwilę. Dość szybko skrzynia przywraca wyższe przełożenie. Tak można się bawić ewentualnie przy zwalnianiu na prostej. NALEŻY jednak pamiętać, że PO naciśnięciu manetki zmieniającej przełożenie w dół, komputer doda gazu, wiec mimo redukcji, w pierwszym momencie auto przyśpieszy lub odczujesz jakby przestało hamować. Na S działa to w sposób bardziej zbliżony do redukowania biegów w manualu. Po trzecie, TO nie jest 1:1 jak ze skrzynią mechaniczną i należy o tym pamiętać. W skrajnych momentach (za niskie, za wysokie obroty) bieg zostanie i tak zmieniony - ale to oczywiste i dobrze że komputer to monitoruje. Przejechałem kilkaset km w górzystym terenie, na 2-3 biegu. Jedynki właściwie nie udawało mi się wbić. To ma sens i faktycznie można w ten sposób zaprząc silnik do hamowania oszczędzając hamulce.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ford::amateur
![]() Imię: Bartek
Zarejestrowany: 06-08-2023
Skąd: Wodzisław Śląski
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2019
Postów: 6
|
![]()
Jest tak jak napisałeś. W terenie górzystym zawsze tak jeżdżę, zaś w 90% przypadków jazdy podmiejskiej idealnym jest wrzucenie na stałe 5 biegu - silnik się nie męczy, obroty około 2 -2.5k więc idealne. Z tym że trochę szkoda że używając manetek w trybie S bieg można zmienić tylko przy określonych obrotach, tzn. powyżej 2.5k. Gdyby nie było tego ograniczenia to byłoby nawet przyzwoicie, a tak jedzie się jak jakiś nowicjusz który nie wie w którym momencie zmienić bieg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 05-03-2007
Skąd: Zabrze
Model: Mondeo mk5 Vignale
Silnik: 2,0 ecoblue AWD
Rocznik: 2020
Postów: 3,198
|
![]()
Cześć. Trafiłem tu szukając informacji jak doposażyć auto w manetki i jakich rezultatów mogę się spodziewać. Poza tym że tak, chcę zrobić z niego holownik, chcę też mieć manetki. Dzięki
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
bo odwaliłes mi kawał roboty i zbieram tylko info gdzie kupiłeś set i jakie masz efekty a Ty sam musiałes się w to wgryzać... Po tym co tu przeczytałem jestem tylko jeszcze bardziej na TAK. Jeśli ktos miałby info na temat podłączenia manetek, będę bardzo wdzięczny.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ford::professional
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 18-09-2007
Skąd: Już bardziej Wawa jak Sz-n
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 EcoBlue
Rocznik: 2019
Postów: 1,545
|
![]()
Fajnie, że Ci pomogło co napisałem. Napisałem również, że cały temat ogarnął dla mnie kolega z naszego forum @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Myślę, że kontakt z nim to dobry pomysł :-) [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] kolega pytał o dokładnie ten sam [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ], który kupiłem. W tym wątku napisałem również jak przebiegała cała operacja, poczytaj. Dla potomności dołączam zdjęcie zestawu z tej aukcji.
__________________
![]() Ostatnio edytowane przez PAFFCIO ; 04-12-2024 o 12:25 |
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
automat skrzynia |
|
|