![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#21 |
ford::professional
![]() Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 16-10-2010
Skąd: Białystok
Model: Focus MK3 Kombi Titanium
Silnik: 1,5 TDCI Duratorq 120 KM
Rocznik: 2016
Postów: 1,258
|
![]()
Fdpf - DPF Monitor for FORD
__________________
Pozdrawiam, Andrzej_K "Gdy choć co drugi z Twoich pomysłów wyda Ci się genialny... dopij wódkę i idź spać." |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 18-05-2019
Skąd: Pruszków
Model: Ford Focus MK3
Silnik: 1.5 TDCi
Rocznik: 2017
Postów: 10
|
![]()
Z moich obserwacji wynika że proces wypalania DPF rozpoczyna się gdy parametr soot osiąga wartość 80-95 %, a load ma wtedy wartość od 50% wzwyż.
Co ile kilometrów wypala się DPF? Zazwyczaj 600-1000 km, w zimie co 450-600 w zależności od pokonywanej trasy. Jak już jeden z kolegów podkreślił, wartość soot rośnie niezależnie od load. Zazwyczaj po wypaleniu soot zatrzymuje się przy wartości ok. 20%, load różnie, czasem zatrzymuje się przy 10%, czasem 5%. Głównie na "prędkość" przyrostu parametru load wpływ ma styl jazdy i pośrednio temperatura zewnętrzna (zima, wolniejsze nagrzewanie się silnika). Najszybciej load rośnie gdy samochód nie osiągnął optymalnej temperatury pracy a obroty silnika utrzymywane są powyżej 2 tyś obr/min, odwrotnie dzieje się gdy silnik się rozgrzeje, wtedy przy rozsądnym utrzymywaniu obrotów rzędu ok. 2 tyś, wartość load potrafi sukcesywnie spadać. Na samym początku posiadania wozidła wpatrywałem się w parametry DPF w forscanie jak w wyrocznie, teraz rzadziej uruchamiam tą aplikację. Wiadomo że podczas wypalania temperatura spalin osiąga wartość ponad 600 stopni, co też sugeruje że filtr właśnie się regenruje. Zauważyłem pewną zależność do której nie jest potrzebny forscan. Podczas jazdy najlepiej utrzymywać obroty ok. 2 tyś, co odpowiada spalaniu chwilowemu 3,4-3,7l (z klimą) DPF, wtedy oczyszcza się dynamicznie. Spalanie chwilowe podczas upałów na postoju to 0,7 z klimą, 0,4 bez klimy. Jeśli te wartości są wyższe to następuje regeneracja filtra. Lipa że nie ma lampki wypalania, ale widocznie panowie inżynierowie z Forda stwierdzili że to zbędny gadżet. W forscanie mam brak nieudanych wypaleń. Filtr w 1.5 tdci jest raczej bezobsługowy i nie miałem z nim problemów. Warto raz na jakiś czas mocniej "depnąć", by powrócić do jazdy z 2 tyś obr/min, wtedy wartość load zacznie spadać lub utrzymywać się na stałym poziomie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 10-09-2009
Model: Focus Mk3 FL kombi
Silnik: 1.5 tdci 120KM
Rocznik: 2015
Postów: 694
|
![]()
W moim zawsze bez klimy na postoju waha się 0.4-0.5 z akcentem na 0.5 a z klimą 0.7-0.8 Podczas wypalania wartości te nie idą w górę, jedynie obroty trzyma wyższe.
Mam jeszcze za mały przebieg od wypalania serwisowego żeby wypowiedzieć się czy przyniosło to zmiany.
__________________
Poprawne formy gramatyczne mają brzmienie: tylna szyba, nie tylnia. To auto a nie te auto. Nie polemizuję - niech Ci się wydaje, że masz rację ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 10-09-2009
Model: Focus Mk3 FL kombi
Silnik: 1.5 tdci 120KM
Rocznik: 2015
Postów: 694
|
![]()
Temat zakończony więc podsumowanie.
Wypalanie serwisowe Forscanem pomogło. W cyklu mocno mieszanym wypala sobie teraz co 250-350km. Po kolejnym wypalaniu (sam sobie włączył) złożyło się tak, że ruszyłem w trasę. Odczyt z Forscanu po 400km od ostatniego wypalania gdzie 1/3 to jazda pozamiejska a 2/3 autostrada load i sout - oba około 30% czyli w takich warunkach pewnie 700-900km zrobię. Jest ok Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Poprawne formy gramatyczne mają brzmienie: tylna szyba, nie tylnia. To auto a nie te auto. Nie polemizuję - niech Ci się wydaje, że masz rację ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ford::amateur
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 11-01-2023
Skąd: Toruń
Model: Focus MK3 lift
Silnik: 2.0 TDCi DW10F
Rocznik: 2015
Postów: 7
|
![]()
Witam posiadam focusa MK3 lift dw10f 2.0 TDCi 150km . Mam pytanie co do działania zaworu EGR jak powinien pracować . Przy pełnym bucie się zamyka jak się jedzie np 2000 obrotów się otwiera . Nieraz mam odczucie jakby jechał idealnie a nieraz jakby miał jakieś opory . Zaznaczę że parametr wychylenia EGR się zmienia . Tzn pozycja . Wklejam screen z parametrami może ktoś mądry coś odpowie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ford::beginner
![]() Imię: ADAM
Zarejestrowany: 19-11-2024
Model: Focus
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 13
|
![]()
Witam, mój focus ma 255kkm przebiegu,85% to trasa. DPF wypala się na równo 1200km, przedostatnie wypalanie wyglądało ok- wzrastało zarówno soot i load (odpowiednio ok. 36 i ok. 25% load) i zjechał do 4% i 0% load. Natomiast teraz zauważyłem ,że LOAD praktycznie mi stał w miejscu- przeważnie 0-2% max 5% ale w trakcie jazdy spadał do tych do 2%, wypalenie teraz po 1200 ostatnim i soot z 48% na 5% i dpf load 5->0%. Dane oczywiście na podstawie Fdpf. Auto chodzi normalnie, żadnych checków ani dymienia czy jest się czym martwić? Druga sprawa to ,że temperatura płynu chłodnczego oscyluje 79-83 stopni C , ostatnio zdarzyło się ,że spadła na zegarach przy zjeździe z większej górki no i przy np. dłuższym staniu na światłach (o ile spadek temperatury na światłach mnie nie dziwi to jednak to przy zjeździe z górki i temperatura już tak). To mój pierwszy post na grupce, proszę o wyrozumiałość i pozdrawiam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-08-2024
Skąd: Suwałki
Model: Focus mk4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2018
Postów: 334
|
![]()
Podepne się pod temat.
Mój się podobnie wypala, z tym że LOAD chyba nigdy nie przekroczył 5%. Wypala mi się zazwyczaj przy 65-70%. Co 1200-1300km. Nalatane mam 335 tyś km. Z tą temperaturą to właśnie z górki, gdzie silnik nie jest obciążony to w mojej ocenie normalne że temperatura Ci spada. U mnie oscyluje 78-82 stopnie w czasie jazdy po ekspresie. 95% przebiegu to eksresówka S52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ford::amateur
![]() Imię: Szymon
Zarejestrowany: 03-05-2022
Model: Focus
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 1
|
![]()
Witam,
Posiadam Forda Focusa MK3FL 1,5 Tdci z 2016r Problem polega na tym że od pewnego czasu zauważyłem zbyt częste wypalanie DPF. Po podłączeniu auta do aplikacji fdpf zauważyłem że DPF load cały czas wskazuje 0% natomiast Dpf soot zaczyna wypalać filt po osiągnięciu 20% i kończy wypalanie w okolicach 7%. Po wypaleniu nie nadpisuje ostatniego wypalania. Poziom oleju w silniku wzrósł z poziomu 3/4 bagnetu do całego co zapewne jest skutkiem nie prawidłowego zakończenia wypalania DPF i zrzuceniu ropy do oleju. Dodam tylko że 1 wtrysk ma wartości ujemne na poziomie -0.5 jeżeli ma to pomóc w diagnozie. Proszę o podpowiedz gdzie może być problem. Pozdrawiamn |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-08-2024
Skąd: Suwałki
Model: Focus mk4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2018
Postów: 334
|
![]()
A zobacz jakie ciśnienie DPF pokazuje Ci na zgaszonym silniku. Może tylko czujnik do wymiany.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ford::beginner
![]() Imię: Alan
Zarejestrowany: 24-09-2024
Model: Focus MK3
Silnik: 1.5 TDCI 120KM
Rocznik: 2018 FL
Postów: 14
|
![]()
Chłopaki pytanie z innej beczki.
1.5 tdci 120km, 2018 rok FL MK3, posiada on suchy dpf? Co może się stać gdy np się przerwie wypalenie DPF? Wiadomo no czasem jest tak że dojadę do pracy, gdzie muszę już iść a tu nagle widzę większe obroty na jałowym i słyszę wentylator i pracę silnika głośniejsza. No są rzeczy ważne i ważniejsze, nie mówie o ciągłym przerywaniu DPF tylko przykładowo na 10 raz zdarzy się przerwać 2 - 3 razy. Zauważyłem że prawie max oleju na bagnecie, przerwałem cykl ostatnio i mi dobił do maxa na bagnecie olej. Co mogę z tym zrobić? |
![]() |
![]() |