Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Fiesta
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 01-08-2023, 17:18   #11
Malchiki
ford::average
 
Imię: Michal
Zarejestrowany: 20-04-2019
Skąd: Katowice
Model: Ford Focus MK3
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Postów: 178
Domyślnie Odp: Swap klimy manualnej na climatronic - czujniki temperatury.

W którym dokładnie miejscu powinien być czujnik temperatury wnętrza H1BH-19T562-AA? U mnie nie ma naciętych otworków w desce - czy to jest zależne od wersji Fiesty mk8?

Malchiki jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-08-2023, 19:03   #12
przemk79
ford::amateur
 
Imię: Przemysław
Zarejestrowany: 09-02-2018
Skąd: Sochaczew
Model: Fiesta MK8
Silnik: 1.0 Ecoboost 100KM
Rocznik: 2017
Postów: 8
Domyślnie Odp: Swap klimy manualnej na climatronic - czujniki temperatury.

Tam jednak nie ma otworków. Przepraszam, pamięć zawiodła. Czujnik jest od tyłu w takim gniazdku. Wchodzi na click. Miejsce nad prawym kolanem kierowcy. Trzeba zdjąć obudowę kolumny kierownicy, potem wystarczy tam poniuchać latarką lub wykonać fotkę.

Bump:

Ostatnio edytowane przez przemk79 ; 06-08-2023 o 19:21
przemk79 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-08-2023, 23:18   #13
FocST
ford::average
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 17-04-2018
Skąd: pod Krakowem
Model: Focus
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Postów: 168
Domyślnie Odp: Swap klimy manualnej na climatronic - czujniki temperatury.

Poniżej uzupełniam opis twórcy postu - przemk79 swoimi uwagami. Dodałem tez co i gdzie należy podłączyć. U mnie działa. @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - dzięki za pomoc!

Na początek wymieniamy silniczek klapy - to nie jest zbyt trudne - jest po prawej stronie nagrzewnicy - po wyjęciu schowka - jest do niego dobry dostęp. We wtyczce będzie brakowało 3 przewodów - należy je przełożyć z kupionej wtyczki albo obciąć oryginalną i zalutować tą kupioną - jak komu wygodniej. Przewody należy doprowadzić do panela klimatronic gdzie także trzeba dołożyć piny do wtyczki.

FocST: Piny 1 i 6 już powinny być.

AV11-19E616-HA

Pin 4 wtyczki do 16 w panelu C228A
Pin 2 wtyczki do 2 w panelu C228A (istniejący)
Pin 3 wtyczki do 3 w panelu C228A (istniejący)


Następnie można się zająć czujnikiem nasłonecznienia - lekko podważamy z obu stron i wychodzi - niestety tutaj także brakuje trzech przewodów, które musimy uzupełnić lub wymienić cały wtyk - te przewody dość ciężko puścić oryginalną drogą - ja puściłem wzdłuż deski do lewego słupka obok głośnika tweetera i stamtąd już pod schowkiem do panela klimatronic. Powiedzmy, że to pierwsza trudniejsza czynność.

FocST: Dla mnie chyba najgorsza. Ostatecznie tez puściłem podobnie. Z wtyczki czujnika – wyprowadziłem gorą do podszybia i potem już za podszybiem do tweetera. Z tweetera bezpośrednio jest dostęp do BCM i panela HVAC. Uwaga – wtyczki do czujnika mogą się różnic.

AV1T-19E663-AB

Pin 1 wtyczki do 21 w panelu C228B (istniejący)
Pin 2 wtyczki do 22 w panelu C228B (istniejący)
Pin 3 wtyczki do 2 w panelu C228A (istniejący)


Następnie należy przygotować otwór w kanale nagrzewnicy z przodu nad panelem klimy - jest takie okrągłe miejsce - ewidentnie pod czujnik, Należy wywiercić otwór i prostokątne, przeciwległe otwory na jego obwodzie, aby weszły skrzydełka czujnika, tak aby dało się czujnik włożyć i przekręcić o 90 stopni. Dobrze założony czujnik powinien wlot przewodów mieć poziomo w stronę pasażera.

FocST: Plastik jest bardzo cienki – nie naciskać za mocno wiertłem. Ja użyłem palnika i roztopiłem otwór.

VPAMFH-19c734-AA (niebieski)

Pin 1 wtyczki do 4 w panelu C228B
Pin 3 wtyczki do 2 w panelu C228A (istniejący)


Następny czujnik jest najtrudniejszy, bo miejsce jego montażu jest trudno dostępne - jeśli włożymy głowę pod deskę w okolicach kierownicy, jakieś 25-30cm od krawędzi deski jest kanał i tam miejsce na otwór czujnika - należy wyciąć taki sam otwór - ja wykorzystałem wygięty z cienkiej blachy wycinak nałożony na lutownicę - tworzywo kanału jest cienkie i topi się bardzo łatwo. Wystarczy tylko dotknąć. Czujnik nakładamy na rurkę PVC od domowej instalacji CO odpowiednio wycięty pod czujnik - to doskonale usprawni włożenie i przekręcenie czujnika w tamtym miejscu - najlepiej jakby czujnik miał już wcześniej podłączony kabel.

FocST: Ja znowu – wykorzystałem palnik i roztopiłem dziurę. Montaż – zgodnie z podpowiedziami twórcy tego postu.

VPAMFH-19c734-AA (niebieski)

Pin 1 wtyczki do 5 w panelu C228B
Pin 3 wtyczki do 2 w panelu C228A (istniejący)


Ostatnią czynnością jest podłączenie czujnika temperatury wnętrza - jest on nad prawym kolanem kierowcy - za naciętymi otworkami w desce - idzie go wyczuć i zamontować na ślepo - nie jest to takie trudne.

FocST: Sa nacięte dziurki – tylko trzeba kierownice odchylić. Montaż – idealnie jeśli mamy wyjęty panel klimy, radio oraz środkowe nawiewy (zamocowane są na dwóch śrubach tylko).

H1BH-19T562-AA


Pin 5 wtyczki do 2 w panelu C228A (istniejący)
Pin 1 wtyczki do 27 w panelu C228B
Pin 2 wtyczki do 29 w panelu C228B
Pin 6 wtyczki do 70 w BCM C2280D (jeśli nie ma to do pin 71). C2280D to pierwsza wtyczka z tych dużych od lewej strony.


FocST: w kodowaniu Forscanem – ja użyłem asbiult oryginalnego który miał moduł HVAC który kupiłem. Musiałem zmienić oczywiście VIN, kierownice po lewej stronie. Reszta się zgadzała.
FocST jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-01-2025, 13:24   #14
bombel321
ford::average
 
Zarejestrowany: 19-07-2013
Model: Focus mk3 lift, Fiesta mk8
Silnik: Desel 1.5
Rocznik: x
Postów: 50
Domyślnie Odp: Swap klimy manualnej na climatronic - czujniki temperatury.

"Wszyscy mają klimatronik, mam i ja" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Kilka uwag dla potomnych:
- czujniki wkładane w kanały wylotowe nagrzewnicy to termistory NTC 3k (Tn3). Aby potwierdzić ich poprawne działanie wystarczy zmierzyć opór na wtyczce i potwierdzić czy odpowiada tabeli oporności.
- czujniki wkładane w podgrzewaną kierownicę oraz czujnik temperatury wnętrza (w Forscanie błędnie przetłumaczony jako czujnik wilgotności) to NTC 10k (Tn10)
- czujniki w matach grzewczych foteli to także NTC 10k

Tabele np. tu:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

--------------------------------

Otwory w kanałach na czujniki temperatury (te wąskie, wkładane) najlepiej wywiercić wiertlem stopniowym lub do drewna, a potem pilnikiem półokrągłym dociąć miejsca na zatrzaski. Jeżeli stopniowym na przedłużce, to niech będzie ona z zatrzaskiem aby wiertło nie wpadło Wam do środka kanału.

Miejsce montażu czujnika temperatury powietrza w kanale "z nagrzewnicy w lewo" jest wybitnie niewygodne. Nie byłem w stanie tego wymacać, wywiercić i zamontować w naszykowanym miejscu od spodu, ale, ale, gdy zdemontowane są osłony, kierownica, zegary i apim za zegarami to łatwiej dostać się przedłużką i zrobić otwór nie od dołu, ale od przodu. Tak też zrobiłem. Działa.

Polecam materiał:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
w 32 sekundzie widać to miejsce. Ono jest jeszcze dalej niż za metalową rurą.
A wspaniale je widać na wyjętej desce w 20min 30sek nagrania.


--------------------------------

Czujnik nasłonecznienia. Po wyjęciu starego czujnika (można brutalnie złapać go żabką po bokach i wyjąć w górę, byle nie wybić szyby), i tak jest do wyrzucenia. Nie ma szans na przejście kablem fabryczną drogą. Wyjście wprost na szybę też nie - plastik deski się tam zawija. Długi miedziany sztywny drut i trzeba przeciągnąć w w okolice prawego tweetera.
Dostęp nikczemny. Dwa fabryczne kable tniemy i łączymy z naszą nową kostką. Starej nie da się użyć - ma inny kształt. Trzy pozostałe nowe przewody przeciągamy w bok. Oczywiście warto sobie wszystko naszykować prędzej i owinąć taśmą parcianą (taką z meszkiem) aby wytrzymało przeciąganie i nie stukało o plastik w przyszłości.

---------------------------------


Przy okazji weszła u mnie grzana kierownica. Najprostsza z możliwych dokładek. Potrzebujemy grzaną kierownicę i pająka z przejściem grzania (kwadratowe gniazdo z tyłu ma obsadzone dwa piny, a zwijak po stronie kierownicy ma czteropinowe gniazdo na grzanie + czujnik temperatury).

Idealnie by było dostać fabryczną kostkę zasilającą z wiązki-dawcy. Minus leci do najbliższego punktu masowego, ale tym samym kablem i z tego samego punktu jest dociągnięta masa do modułu gniazda OBD (skrajny, czarny, gruby kabel) i to tam najwygodniej się podpiąć.
Drugi z przewodów, to fabryczne +12 włączone na stałe. Leci do BCMa do złącza C2280D pin 67, gdzie chroni go bezpiecznik kabinowy F15 15A.
Jak ktoś che iść na skróty to może robić "bezpiecznikiem z odgałęzieniem" z jakiegoś obecnego bezpiecznika od sporadycznych systemów, np. z F13.
Nie trzeba nic kodować. Panel nawiewów po CAN daje znać, żeby włączyć/wyłączyć grzanie, a moduł pająka puszcza napięcie na grzałkę i utrzymuje temperaturę.

Ostatnio edytowane przez bombel321 ; 07-02-2025 o 11:26 Powód: literówki
bombel321 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.