![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#11 |
ford::average
![]() Imię: Michal
Zarejestrowany: 20-04-2019
Skąd: Katowice
Model: Ford Focus MK3
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Postów: 178
|
![]()
W którym dokładnie miejscu powinien być czujnik temperatury wnętrza H1BH-19T562-AA? U mnie nie ma naciętych otworków w desce - czy to jest zależne od wersji Fiesty mk8?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ford::amateur
![]() Imię: Przemysław
Zarejestrowany: 09-02-2018
Skąd: Sochaczew
Model: Fiesta MK8
Silnik: 1.0 Ecoboost 100KM
Rocznik: 2017
Postów: 8
|
![]()
Tam jednak nie ma otworków. Przepraszam, pamięć zawiodła. Czujnik jest od tyłu w takim gniazdku. Wchodzi na click. Miejsce nad prawym kolanem kierowcy. Trzeba zdjąć obudowę kolumny kierownicy, potem wystarczy tam poniuchać latarką lub wykonać fotkę.
Bump: Ostatnio edytowane przez przemk79 ; 06-08-2023 o 19:21 |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ford::average
![]() Imię: Adam
Zarejestrowany: 17-04-2018
Skąd: pod Krakowem
Model: Focus
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Postów: 168
|
![]()
Poniżej uzupełniam opis twórcy postu - przemk79 swoimi uwagami. Dodałem tez co i gdzie należy podłączyć. U mnie działa.
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
- dzięki za pomoc!
Na początek wymieniamy silniczek klapy - to nie jest zbyt trudne - jest po prawej stronie nagrzewnicy - po wyjęciu schowka - jest do niego dobry dostęp. We wtyczce będzie brakowało 3 przewodów - należy je przełożyć z kupionej wtyczki albo obciąć oryginalną i zalutować tą kupioną - jak komu wygodniej. Przewody należy doprowadzić do panela klimatronic gdzie także trzeba dołożyć piny do wtyczki. FocST: Piny 1 i 6 już powinny być. AV11-19E616-HA Pin 4 wtyczki do 16 w panelu C228A Pin 2 wtyczki do 2 w panelu C228A (istniejący) Pin 3 wtyczki do 3 w panelu C228A (istniejący) Następnie można się zająć czujnikiem nasłonecznienia - lekko podważamy z obu stron i wychodzi - niestety tutaj także brakuje trzech przewodów, które musimy uzupełnić lub wymienić cały wtyk - te przewody dość ciężko puścić oryginalną drogą - ja puściłem wzdłuż deski do lewego słupka obok głośnika tweetera i stamtąd już pod schowkiem do panela klimatronic. Powiedzmy, że to pierwsza trudniejsza czynność. FocST: Dla mnie chyba najgorsza. Ostatecznie tez puściłem podobnie. Z wtyczki czujnika – wyprowadziłem gorą do podszybia i potem już za podszybiem do tweetera. Z tweetera bezpośrednio jest dostęp do BCM i panela HVAC. Uwaga – wtyczki do czujnika mogą się różnic. AV1T-19E663-AB Pin 1 wtyczki do 21 w panelu C228B (istniejący) Pin 2 wtyczki do 22 w panelu C228B (istniejący) Pin 3 wtyczki do 2 w panelu C228A (istniejący) Następnie należy przygotować otwór w kanale nagrzewnicy z przodu nad panelem klimy - jest takie okrągłe miejsce - ewidentnie pod czujnik, Należy wywiercić otwór i prostokątne, przeciwległe otwory na jego obwodzie, aby weszły skrzydełka czujnika, tak aby dało się czujnik włożyć i przekręcić o 90 stopni. Dobrze założony czujnik powinien wlot przewodów mieć poziomo w stronę pasażera. FocST: Plastik jest bardzo cienki – nie naciskać za mocno wiertłem. Ja użyłem palnika i roztopiłem otwór. VPAMFH-19c734-AA (niebieski) Pin 1 wtyczki do 4 w panelu C228B Pin 3 wtyczki do 2 w panelu C228A (istniejący) Następny czujnik jest najtrudniejszy, bo miejsce jego montażu jest trudno dostępne - jeśli włożymy głowę pod deskę w okolicach kierownicy, jakieś 25-30cm od krawędzi deski jest kanał i tam miejsce na otwór czujnika - należy wyciąć taki sam otwór - ja wykorzystałem wygięty z cienkiej blachy wycinak nałożony na lutownicę - tworzywo kanału jest cienkie i topi się bardzo łatwo. Wystarczy tylko dotknąć. Czujnik nakładamy na rurkę PVC od domowej instalacji CO odpowiednio wycięty pod czujnik - to doskonale usprawni włożenie i przekręcenie czujnika w tamtym miejscu - najlepiej jakby czujnik miał już wcześniej podłączony kabel. FocST: Ja znowu – wykorzystałem palnik i roztopiłem dziurę. Montaż – zgodnie z podpowiedziami twórcy tego postu. VPAMFH-19c734-AA (niebieski) Pin 1 wtyczki do 5 w panelu C228B Pin 3 wtyczki do 2 w panelu C228A (istniejący) Ostatnią czynnością jest podłączenie czujnika temperatury wnętrza - jest on nad prawym kolanem kierowcy - za naciętymi otworkami w desce - idzie go wyczuć i zamontować na ślepo - nie jest to takie trudne. FocST: Sa nacięte dziurki – tylko trzeba kierownice odchylić. Montaż – idealnie jeśli mamy wyjęty panel klimy, radio oraz środkowe nawiewy (zamocowane są na dwóch śrubach tylko). H1BH-19T562-AA Pin 5 wtyczki do 2 w panelu C228A (istniejący) Pin 1 wtyczki do 27 w panelu C228B Pin 2 wtyczki do 29 w panelu C228B Pin 6 wtyczki do 70 w BCM C2280D (jeśli nie ma to do pin 71). C2280D to pierwsza wtyczka z tych dużych od lewej strony. FocST: w kodowaniu Forscanem – ja użyłem asbiult oryginalnego który miał moduł HVAC który kupiłem. Musiałem zmienić oczywiście VIN, kierownice po lewej stronie. Reszta się zgadzała. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 19-07-2013
Model: Focus mk3 lift, Fiesta mk8
Silnik: Desel 1.5
Rocznik: x
Postów: 50
|
![]()
"Wszyscy mają klimatronik, mam i ja" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kilka uwag dla potomnych: - czujniki wkładane w kanały wylotowe nagrzewnicy to termistory NTC 3k (Tn3). Aby potwierdzić ich poprawne działanie wystarczy zmierzyć opór na wtyczce i potwierdzić czy odpowiada tabeli oporności. - czujniki wkładane w podgrzewaną kierownicę oraz czujnik temperatury wnętrza (w Forscanie błędnie przetłumaczony jako czujnik wilgotności) to NTC 10k (Tn10) - czujniki w matach grzewczych foteli to także NTC 10k Tabele np. tu: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] -------------------------------- Otwory w kanałach na czujniki temperatury (te wąskie, wkładane) najlepiej wywiercić wiertlem stopniowym lub do drewna, a potem pilnikiem półokrągłym dociąć miejsca na zatrzaski. Jeżeli stopniowym na przedłużce, to niech będzie ona z zatrzaskiem aby wiertło nie wpadło Wam do środka kanału. Miejsce montażu czujnika temperatury powietrza w kanale "z nagrzewnicy w lewo" jest wybitnie niewygodne. Nie byłem w stanie tego wymacać, wywiercić i zamontować w naszykowanym miejscu od spodu, ale, ale, gdy zdemontowane są osłony, kierownica, zegary i apim za zegarami to łatwiej dostać się przedłużką i zrobić otwór nie od dołu, ale od przodu. Tak też zrobiłem. Działa. Polecam materiał: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] w 32 sekundzie widać to miejsce. Ono jest jeszcze dalej niż za metalową rurą. A wspaniale je widać na wyjętej desce w 20min 30sek nagrania. -------------------------------- Czujnik nasłonecznienia. Po wyjęciu starego czujnika (można brutalnie złapać go żabką po bokach i wyjąć w górę, byle nie wybić szyby), i tak jest do wyrzucenia. Nie ma szans na przejście kablem fabryczną drogą. Wyjście wprost na szybę też nie - plastik deski się tam zawija. Długi miedziany sztywny drut i trzeba przeciągnąć w w okolice prawego tweetera. Dostęp nikczemny. Dwa fabryczne kable tniemy i łączymy z naszą nową kostką. Starej nie da się użyć - ma inny kształt. Trzy pozostałe nowe przewody przeciągamy w bok. Oczywiście warto sobie wszystko naszykować prędzej i owinąć taśmą parcianą (taką z meszkiem) aby wytrzymało przeciąganie i nie stukało o plastik w przyszłości. --------------------------------- Przy okazji weszła u mnie grzana kierownica. Najprostsza z możliwych dokładek. Potrzebujemy grzaną kierownicę i pająka z przejściem grzania (kwadratowe gniazdo z tyłu ma obsadzone dwa piny, a zwijak po stronie kierownicy ma czteropinowe gniazdo na grzanie + czujnik temperatury). Idealnie by było dostać fabryczną kostkę zasilającą z wiązki-dawcy. Minus leci do najbliższego punktu masowego, ale tym samym kablem i z tego samego punktu jest dociągnięta masa do modułu gniazda OBD (skrajny, czarny, gruby kabel) i to tam najwygodniej się podpiąć. Drugi z przewodów, to fabryczne +12 włączone na stałe. Leci do BCMa do złącza C2280D pin 67, gdzie chroni go bezpiecznik kabinowy F15 15A. Jak ktoś che iść na skróty to może robić "bezpiecznikiem z odgałęzieniem" z jakiegoś obecnego bezpiecznika od sporadycznych systemów, np. z F13. Nie trzeba nic kodować. Panel nawiewów po CAN daje znać, żeby włączyć/wyłączyć grzanie, a moduł pająka puszcza napięcie na grzałkę i utrzymuje temperaturę. Ostatnio edytowane przez bombel321 ; 07-02-2025 o 11:26 Powód: literówki |
![]() |
![]() |