![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Jędrek
Zarejestrowany: 26-10-2013
Skąd: Lubań
Model: EDGE
Silnik: 2.0 BiTDCI
Rocznik: 2016
Postów: 14
|
![]()
Pacjent to moje Mondeo 2.0 TDCI z 2015 roku. Po wymianie rozrządu (po ok. 3000km) pojawił się błąd P0098-C (czujnika IAT), ale auto jeździło normalnie do momentu przejazdu autostradą. Przy nagłym dochamowaniu z większej prędkości auto weszło w tryb serwisowy i pokazało błąd P1102 - Czujnik MAF w granicach normy ale wartość niższa niż oczekiwana. Grzecznie odstawiłem auto do garażu bo dzień później i tak byłem umówiony w warsztacie. Rano odpaliłem normalnie bez trybu serwisowego. Zostawiłem auto na warsztacie - znaleźli nieszczelność przy termostacie - wymienili uszczelkę, skasowali błędy, kazali pojeździć i sprawdzić. Po paru dniach sytuacja dokładnie ta sama - najpierw P0098-C a dzień później autostada - dochamowanie - P1102. Zjechałem na MOP, zczytałem błąd (bez kasowania), wyłączyłem i włączyłem auto - błędu nie ma.
Spotkał się ktoś z podobną sytuacją? Chciałem odłączyć ten czujnik i zobaczyć jakie błędy pokaże komputer ale nawet nie wiem gdzie go szukać. Ostatnio edytowane przez komanek ; 17-09-2020 o 00:36 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::amateur
![]() Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 27-01-2013
Skąd: Gliwice
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 9
|
![]()
Mam podobny problem, ale w Focusie z tym samym silnikiem 2.0 tdci DW10F.
Czy udało się Tobie ten temat rozwiązać? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: Jakub
Zarejestrowany: 23-09-2024
Skąd: Włocławek
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 2
|
![]()
Cześć,
Podczas jazdy autem powyżej około 170km/h przez jakiś czas i zwolnieniem poprzez swobodne puszczenie gazu pojawia się błąd klucza. Podłączyłem komputer i odczytałem: P1102 Mass Air Flow Sens in Range / Lower Than Expected Ponieważ jestem laikiem chciałbym prosić o informację co może być powodem takiego zachowania auta i za co się zabrać w pierwszej kolejności. Ewentualnie jakim mechanik w Trójmieście znałbym się na tym. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FCP member
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 24-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 3,007
|
![]()
A używałeś w ogóle wyszukiwarki? Bo wygląda na to że nie… poza tym to nie żaden błąd kluczyka.
Swoją drogą szanowna administracjo - nie przerzuciliście tego tematu we właściwe miejsce… akurat ten temat jest od czapy. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Ostatnio edytowane przez zmulim ; 26-10-2024 o 19:00 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Imię: Jakub
Zarejestrowany: 23-09-2024
Skąd: Włocławek
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 2
|
![]()
A no to dzięki za nic. Widzę, że tylko potrafisz się mądrować
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FCP member
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 24-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 3,007
|
![]()
Zamiast windować swoje wybujałe ego i dziękować „za nic”, zastosuj się do tego o czym pisałem… Przerabiałem dokładnie ten przypadek, elaborat na kilka stron tu na tym forum tylko w innym dziale, wystarczy poświęcić kilka sekund i to znaleźć. Troszkę pokory, ja zawsze chętnie pomogę…
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 21-07-2024
Model: Mondeo mk5
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2015
Postów: 17
|
![]()
Witajcie, moje 2.0 tdci 150km nagle zaczęło mi wchodzić w tryb awaryjny podczas hamowania silnikiem, dolot sprawdzony, Maf i map podmienione na próbę, niestety efektów brak.
Błąd objawia się wyłącznie jak obroty spadną poniżej 1500obr. Zmienna geometria pracuje ładnie, egr wywalony z softu i zaślepiony dawno temu. Błąd w forscan mówi " wartość niższa niż oczekiwana", zamrożona ramka 20g/s. Miał ktoś taki problem? PS patrząc po parametrach to ciśnienie w dolocie jest Wzorowe cały czas, brak innych odchylek poza maf. Jedynie dpf się trochę przypchał, ale nie przekracza 30kpa pod butem, na wolnych obrotach zależy jak się wypali, raz 2kpa raz 4kpa. Auto przyspiesza normalnie, odpala wzorowo, mrozy mu nie straszne |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::expert
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,981
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 21-07-2024
Model: Mondeo mk5
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2015
Postów: 17
|
![]() Cytat:
Bump: A wiesz może czy ktoś próbował wywalic ten błąd z softu? Z tego co patrzyłem to maf niestety działa na sygnale pwm, więc rezystor nie podejdzie 😆 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 21-07-2024
Model: Mondeo mk5
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2015
Postów: 17
|
![]()
Dobra, przełączyłem mapę na 150 km (oryginal) błąd p1102 zniknal. Jako, że przy okazji zauważyłem dość duże korekty czasu wtrysku na 1 cylindrze najpierw mu wyczyszczę chemicznie dolot jak nie pomoże to pomiar kompresji. Wygląda trochę jakby zawory nie trzymały. Wtryskiwacze są nowe, a korekty na 1 cylindrze podchodzą już pod 90us i się pogłębia
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
maf , mondeo mk5 |
|
|