Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 16-09-2020, 23:19   #1
komanek
ford::beginner
 
Imię: Jędrek
Zarejestrowany: 26-10-2013
Skąd: Lubań
Model: EDGE
Silnik: 2.0 BiTDCI
Rocznik: 2016
Postów: 14
Domyślnie Czujnik temperatury powietrza dolotowego IAT błąd P1102

Pacjent to moje Mondeo 2.0 TDCI z 2015 roku. Po wymianie rozrządu (po ok. 3000km) pojawił się błąd P0098-C (czujnika IAT), ale auto jeździło normalnie do momentu przejazdu autostradą. Przy nagłym dochamowaniu z większej prędkości auto weszło w tryb serwisowy i pokazało błąd P1102 - Czujnik MAF w granicach normy ale wartość niższa niż oczekiwana. Grzecznie odstawiłem auto do garażu bo dzień później i tak byłem umówiony w warsztacie. Rano odpaliłem normalnie bez trybu serwisowego. Zostawiłem auto na warsztacie - znaleźli nieszczelność przy termostacie - wymienili uszczelkę, skasowali błędy, kazali pojeździć i sprawdzić. Po paru dniach sytuacja dokładnie ta sama - najpierw P0098-C a dzień później autostada - dochamowanie - P1102. Zjechałem na MOP, zczytałem błąd (bez kasowania), wyłączyłem i włączyłem auto - błędu nie ma.
Spotkał się ktoś z podobną sytuacją? Chciałem odłączyć ten czujnik i zobaczyć jakie błędy pokaże komputer ale nawet nie wiem gdzie go szukać.


Ostatnio edytowane przez komanek ; 17-09-2020 o 00:36
komanek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-12-2021, 10:52   #2
Andrew1.8tddi
ford::amateur
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 27-01-2013
Skąd: Gliwice
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 9
Domyślnie Odp: Czujnik temperatury powietrza dolotowego IAT

Mam podobny problem, ale w Focusie z tym samym silnikiem 2.0 tdci DW10F.
Czy udało się Tobie ten temat rozwiązać?
Andrew1.8tddi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-10-2024, 17:44   #3
kuba0060
ford::amateur
 
Imię: Jakub
Zarejestrowany: 23-09-2024
Skąd: Włocławek
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 2
Domyślnie Błąd MAF P1102 2017r.

Cześć,

Podczas jazdy autem powyżej około 170km/h przez jakiś czas i zwolnieniem poprzez swobodne puszczenie gazu pojawia się błąd klucza. Podłączyłem komputer i odczytałem:

P1102 Mass Air Flow Sens in Range / Lower Than Expected

Ponieważ jestem laikiem chciałbym prosić o informację co może być powodem takiego zachowania auta i za co się zabrać w pierwszej kolejności. Ewentualnie jakim mechanik w Trójmieście znałbym się na tym.
kuba0060 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-10-2024, 18:26   #4
zmulim
FCP member
 
Avatar zmulim
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 24-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 3,007
Domyślnie Czujnik temperatury powietrza dolotowego IAT

A używałeś w ogóle wyszukiwarki? Bo wygląda na to że nie… poza tym to nie żaden błąd kluczyka.

Swoją drogą szanowna administracjo - nie przerzuciliście tego tematu we właściwe miejsce… akurat ten temat jest od czapy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ostatnio edytowane przez zmulim ; 26-10-2024 o 19:00
zmulim jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-10-2024, 20:08   #5
kuba0060
ford::amateur
 
Imię: Jakub
Zarejestrowany: 23-09-2024
Skąd: Włocławek
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 2
Domyślnie Odp: Czujnik temperatury powietrza dolotowego IAT

A no to dzięki za nic. Widzę, że tylko potrafisz się mądrować
kuba0060 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-10-2024, 20:19   #6
zmulim
FCP member
 
Avatar zmulim
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 24-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 3,007
Domyślnie Czujnik temperatury powietrza dolotowego IAT

Zamiast windować swoje wybujałe ego i dziękować „za nic”, zastosuj się do tego o czym pisałem… Przerabiałem dokładnie ten przypadek, elaborat na kilka stron tu na tym forum tylko w innym dziale, wystarczy poświęcić kilka sekund i to znaleźć. Troszkę pokory, ja zawsze chętnie pomogę…


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
zmulim jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-02-2025, 13:58   #7
Michal321
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-07-2024
Model: Mondeo mk5
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2015
Postów: 17
Domyślnie P1102 - tryb awaryjny podczas hamowania silnikiem

Witajcie, moje 2.0 tdci 150km nagle zaczęło mi wchodzić w tryb awaryjny podczas hamowania silnikiem, dolot sprawdzony, Maf i map podmienione na próbę, niestety efektów brak.
Błąd objawia się wyłącznie jak obroty spadną poniżej 1500obr.
Zmienna geometria pracuje ładnie, egr wywalony z softu i zaślepiony dawno temu.
Błąd w forscan mówi " wartość niższa niż oczekiwana", zamrożona ramka 20g/s. Miał ktoś taki problem?

PS patrząc po parametrach to ciśnienie w dolocie jest Wzorowe cały czas, brak innych odchylek poza maf. Jedynie dpf się trochę przypchał, ale nie przekracza 30kpa pod butem, na wolnych obrotach zależy jak się wypali, raz 2kpa raz 4kpa. Auto przyspiesza normalnie, odpala wzorowo, mrozy mu nie straszne
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg Screenshot_20250205_051823_com.astech.forscanlite.jpg (107.1 KB, 10 wyświetleń)
Michal321 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-02-2025, 15:40   #8
tomao
ford::expert
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,981
Domyślnie Odp: P1102 - tryb awaryjny podczas hamowania silnikiem

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Wygląda na problem nierozwiązywalny.
tomao jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2025, 12:02   #9
Michal321
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-07-2024
Model: Mondeo mk5
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2015
Postów: 17
Domyślnie Odp: P1102 - tryb awaryjny podczas hamowania silnikiem

Cytat:
Napisał tomao Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Wygląda na problem nierozwiązywalny.
Właśniejuz przeglądałem ten wątek, ale nie widzę tam rozwiązania. sam zmulim w ostatnim komentarzu pisze, że jednemu się udało, ale nie wie jak.

Bump:
Cytat:
Napisał tomao Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Wygląda na problem nierozwiązywalny.
A wiesz może czy ktoś próbował wywalic ten błąd z softu? Z tego co patrzyłem to maf niestety działa na sygnale pwm, więc rezystor nie podejdzie 😆
Michal321 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2025, 13:30   #10
Michal321
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-07-2024
Model: Mondeo mk5
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2015
Postów: 17
Domyślnie Odp: Czujnik temperatury powietrza dolotowego IAT błąd P1102

Dobra, przełączyłem mapę na 150 km (oryginal) błąd p1102 zniknal. Jako, że przy okazji zauważyłem dość duże korekty czasu wtrysku na 1 cylindrze najpierw mu wyczyszczę chemicznie dolot jak nie pomoże to pomiar kompresji. Wygląda trochę jakby zawory nie trzymały. Wtryskiwacze są nowe, a korekty na 1 cylindrze podchodzą już pod 90us i się pogłębia
Michal321 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
maf , mondeo mk5



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.