Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 20-03-2025, 13:56   #1
Wicek
ford::beginner
 
Avatar Wicek
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 13-05-2017
Skąd: Lądek-Zdrój
Model: Transit Mk6
Silnik: 2.0td
Rocznik: 2006
Postów: 39
Exclamation Blokowanie zacisku - dziwne podciśnienie?

Mam dziwny problem - od czasu do czasu blokuje mi się lewy (strona kierowcy) zacisk. Wszystko podczas jazdy.
Wcześniej myślałem, że po prostu część uległa normalnemu zużyciu i się zacisk po prostu przytarł.
Został wymieniony na nowy - w dodatku oryginał, a nie zamiennik.
Było chwilę spokoju. Do dziś.
W czasie jazdy znów przyblokowało zacisk - wyraźny opór podczas jazdy plus znane zapachy przypalonych klocków (po zatrzymaniu się po kilku kilometrach jazdy).
Co ciekawe - po szybkim, kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca problem lubi zaniknąć i powrócić po czasie... W dodatku wydaje mi się, że blokowanie zaczyna się bez wcześniejszego przyhamowania przeze mnie - jakby w czasie jazdy do lewego koła pompa "puszczała" większe ciśnienie... (ale może głupieję już Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Co mnie się wydaje i może być ważne - problem z zaciskiem (poprzednim i obecnym) występuje po... wymianie przewodów hamulcowych na nowe.
Czy może to być wina pompy - np. złe odpowietrzenie/awaria/uszkodzenie?
A może zalałęm "do bani" płyn hamulcowy? - Szkopuł w tym, że wspomaganie ogólnie działa bez zarzutu - pozostałe koła nie wykazują takich problemów (tylko lewy przód)....

__________________
Nie każda morda pasuje do Forda...
Wicek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-03-2025, 18:35   #2
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,074
Domyślnie Odp: Blokowanie zacisku - dziwne podciśnienie?

Zwykle tak bywa, kiedy przytarte są prowadnice zacisku (tam jest potrzebny dedykowany smar) lub skorodowała obejma elastycznego przewodu mocująca go do amortyzatora i zacisnęła się na nim tak, że płyn nie może się cofnąć z zacisku. Płyn podczas hamowania przepływa przez przewód pod o wiele większym ciśnieniem w stronę zacisku, niż wtedy, kiedy ma się cofać po zwolnieniu pedału hamulca. Ale piszesz, że przewody są nowe, więc obejma też jest nowa. Może fabrycznie jest za mocno zaciśnięta na przewodzie i zamyka jego światło...
Skoro problemy pojawiły się po wymianie przewodów, to jest to możliwe, może zmień przewód jeszcze raz, ale na produkcji innej firmy.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 20-03-2025 o 18:39
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.