![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 15-03-2025
Skąd: Bielsko-Biała
Model: ford fiesta mk6
Silnik: 1.3
Rocznik: 2004
Postów: 1
|
![]()
Witam wszystkich na forum. Mam problem z Fordem Fiestą MK6 z 2004 roku. Autko ma bardzo niski oryginalny przebieg - tylko 100 000 km.
Objawy problemu: - Przy wolnej jeździe i powolnym dodawaniu gazu silnik działa prawidłowo, bez żadnych objawów - Gdy mocniej naciskam na gaz, pojawiają się objawy jakby wypadał zapłon, silnik trzęsie się i dusi - Jak już wejdzie na nieco wyższe obroty, problem znika i dalej działa normalnie - Na biegu jałowym to samo - powoli dodaję gazu, nie ma problemu, ale jak ostro nacisnę na pedał, silnik bardzo się dusi - Zauważyłem też znacznie zwiększone spalanie paliwa - Ostatnio katalizator rozgrzał się do czerwoności (dosłownie CZERWONY był cały), więc go wycięliśmy, na pewno coś go "podlało paliwem" Co już sprawdziliśmy/wymieniliśmy: - Świece - sprawdzone, są OK, wymieniliśmy je na te od Focusa z podobnego rocznika - Nowa cewka zapłonowa - Nowe przewody od cewek do świec - Nowy czujnik położenia wałka rozrządu (ten niebieski na górze silnika) - Nowy wtryskiwacz na cylindrze 2 Historia diagnozowania: Na początku pokazywał błąd cylindra 2. Zamieniliśmy wtrysk 2 z 3 i nagle błąd przełączył się na cylinder 3, a błąd z cylindra 2 zniknął. Myśleliśmy, że to na pewno wtrysk, ale po wymianie problem nie ustąpił. Odłączyliśmy listwę od wtryskiwaczy - każdy wtryskuje tak samo. Po podłączeniu z powrotem, śrubokrętem zbadaliśmy na słuch jak każdy wtrysk się zachowuje i generalnie pracowały normalnie, regularnie klikały, zarówno na jałowym jak i obrotach około 2000. Testowaliśmy regulator ciśnienia paliwa - przy odpalonym silniku odłączyliśmy przewód ciśnienia, nie leciało z niego nic. Na odpalonym silniku ścisnęliśmy kombinerkami ten przewód i kompletnie nic się nie działo. Przy czujniku położenia wałka rozrządu - odłączyliśmy go i nic się nie działo, podłączyliśmy z powrotem i też nic się nie działo. Po tej akcji zapaliła się kontrolka tego czujnika. Wymieniliśmy go na nowy i nadal nic - nie wiemy czy jest potrzebna jakaś adaptacja, albo może źle kasujemy błędy. Zrobiliśmy test kompresji cylindrów i każdy pokazywał około 150 PSI, czyli w normie. Jedna sonda lambda nie działa - prawdopodobnie jest uszkodzona, bo napięcie stoi w miejscu, podczas gdy druga pracuje normalnie (napięcie skacze). Jednak odłączając i podłączając sondy, też nie zauważyliśmy żadnej różnicy w pracy silnika. Kody błędów: Komputer pokazuje różne błędy - raz świeci się cylinder 2, raz 3, a czasami razem. Konkretnie to: P0203 - Usterka obwodu wtryskiwacza - cylinder 3 P0202 - Usterka obwodu wtryskiwacza - cylinder 2 P0303 - Wypadanie zapłonu - cylinder 3 P0302 - Wypadanie zapłonu - cylinder 2 P0340 - Awaria obwodu czujnika CMP P0460 - Nieprawidłowy komunikat o poziomie paliwa P0646 - Obwód przekaźnika sprężarki klimatyzacji Dodatkowe informacje: Kupiliśmy to auto od jakiegoś dziadka, który pewnie ostro zaniechał eksploatacji tego silnika. Jak kupiliśmy, przewody od świec/cewki były pogryzione, ale wymieniliśmy je na nowe. Przejrzeliśmy też okolice czy coś więcej nie było podrutowane/pogryzione, ale nic takiego nie znaleźliśmy. Mierzyliśmy też wtryski - oporność była OK, około 15 ohmów. Na każdy wtrysk też normalnie napięcie idzie. Co robić dalej? Jakieś pomysły? Umieram już przy tym silniku... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::specialist
![]() Imię: Roman
Zarejestrowany: 02-10-2016
Skąd: Ruda Śląska
Model: FIESTA MK6
Silnik: A9JA 1299ccm 70KM Duratec 8V EFI Rocam
Rocznik: 2006
Postów: 654
|
![]() Cytat:
__________________
Jestem homofobem - trzymam pedały w piwnicy ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::specialist
![]() Imię: Roman
Zarejestrowany: 02-10-2016
Skąd: Ruda Śląska
Model: FIESTA MK6
Silnik: A9JA 1299ccm 70KM Duratec 8V EFI Rocam
Rocznik: 2006
Postów: 654
|
![]() Cytat:
Ale do brzegu: kolega autor wątku wspomina o pomiarze kompresji i podane przez niego 150 psi daje nam cywilizowane 10,34205 bara Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. (za wiki: 1 psi = 0,068947 bar) i jeśli było to mierzone na zimno, to na ciepło może być tylko lepiej. Wiadomo: 10 bar szału nie robi, ale też nie jest to jakaś wybitna nędza... ważne, ze wyniki są w miarę zbliżone, co eliminuje ewidentną usterkę (niestety) i dają pogląd na ogólny stopień zużycia jednostki.
__________________
Jestem homofobem - trzymam pedały w piwnicy ![]() Ostatnio edytowane przez romano11 ; 21-03-2025 o 16:08 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
|
![]()
Ja to doświadczyłem VW 1,6, ale tam palenie, jak to nazywasz było rzucane powoli i stopniowo, ale zaczęło się od wypadania zapłonów. A co do kompresji to fakt, szału nie ma. U mnie nawet 11 bar uległo poprawie, po naprawie głowicy i dla tego sugerowałem zawory, bo ciśnienie sprężania jakoś mnie nie przekonuje. Ale jak piszesz warunków pomiaru nie znamy. Kolega raz idzie w kierunku sprawności słupka (np. kompresja), a raz w kierunku elementów, do których idą przewody ze sterownika. Może wyeliminować wszystko co mechaniczne na początek.
A jeszcze do tego wszystkiego mamy ten enigmatyczny opis pracy sond i w sumie nie wiadomo, czy silnik chodzi na bogato, czy ubogo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ford::specialist
![]() Imię: Roman
Zarejestrowany: 02-10-2016
Skąd: Ruda Śląska
Model: FIESTA MK6
Silnik: A9JA 1299ccm 70KM Duratec 8V EFI Rocam
Rocznik: 2006
Postów: 654
|
![]() Cytat:
Cytat:
__________________
Jestem homofobem - trzymam pedały w piwnicy ![]() |
||
![]() |
![]() |