Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Fiesta
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 15-03-2025, 14:59   #1
dieselpl
ford::amateur
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 15-03-2025
Skąd: Bielsko-Biała
Model: ford fiesta mk6
Silnik: 1.3
Rocznik: 2004
Postów: 1
Angry Silnik dławi się, kody się mnożą, a ja szaleję!

Witam wszystkich na forum. Mam problem z Fordem Fiestą MK6 z 2004 roku. Autko ma bardzo niski oryginalny przebieg - tylko 100 000 km.

Objawy problemu:

- Przy wolnej jeździe i powolnym dodawaniu gazu silnik działa prawidłowo, bez żadnych objawów
- Gdy mocniej naciskam na gaz, pojawiają się objawy jakby wypadał zapłon, silnik trzęsie się i dusi
- Jak już wejdzie na nieco wyższe obroty, problem znika i dalej działa normalnie
- Na biegu jałowym to samo - powoli dodaję gazu, nie ma problemu, ale jak ostro nacisnę na pedał, silnik bardzo się dusi
- Zauważyłem też znacznie zwiększone spalanie paliwa
- Ostatnio katalizator rozgrzał się do czerwoności (dosłownie CZERWONY był cały), więc go wycięliśmy, na pewno coś go "podlało paliwem"

Co już sprawdziliśmy/wymieniliśmy:

- Świece - sprawdzone, są OK, wymieniliśmy je na te od Focusa z podobnego rocznika
- Nowa cewka zapłonowa
- Nowe przewody od cewek do świec
- Nowy czujnik położenia wałka rozrządu (ten niebieski na górze silnika)
- Nowy wtryskiwacz na cylindrze 2
Historia diagnozowania:

Na początku pokazywał błąd cylindra 2. Zamieniliśmy wtrysk 2 z 3 i nagle błąd przełączył się na cylinder 3, a błąd z cylindra 2 zniknął. Myśleliśmy, że to na pewno wtrysk, ale po wymianie problem nie ustąpił.

Odłączyliśmy listwę od wtryskiwaczy - każdy wtryskuje tak samo. Po podłączeniu z powrotem, śrubokrętem zbadaliśmy na słuch jak każdy wtrysk się zachowuje i generalnie pracowały normalnie, regularnie klikały, zarówno na jałowym jak i obrotach około 2000.

Testowaliśmy regulator ciśnienia paliwa - przy odpalonym silniku odłączyliśmy przewód ciśnienia, nie leciało z niego nic. Na odpalonym silniku ścisnęliśmy kombinerkami ten przewód i kompletnie nic się nie działo.

Przy czujniku położenia wałka rozrządu - odłączyliśmy go i nic się nie działo, podłączyliśmy z powrotem i też nic się nie działo. Po tej akcji zapaliła się kontrolka tego czujnika. Wymieniliśmy go na nowy i nadal nic - nie wiemy czy jest potrzebna jakaś adaptacja, albo może źle kasujemy błędy.

Zrobiliśmy test kompresji cylindrów i każdy pokazywał około 150 PSI, czyli w normie.

Jedna sonda lambda nie działa - prawdopodobnie jest uszkodzona, bo napięcie stoi w miejscu, podczas gdy druga pracuje normalnie (napięcie skacze). Jednak odłączając i podłączając sondy, też nie zauważyliśmy żadnej różnicy w pracy silnika.

Kody błędów:

Komputer pokazuje różne błędy - raz świeci się cylinder 2, raz 3, a czasami razem. Konkretnie to:

P0203 - Usterka obwodu wtryskiwacza - cylinder 3
P0202 - Usterka obwodu wtryskiwacza - cylinder 2
P0303 - Wypadanie zapłonu - cylinder 3
P0302 - Wypadanie zapłonu - cylinder 2
P0340 - Awaria obwodu czujnika CMP
P0460 - Nieprawidłowy komunikat o poziomie paliwa
P0646 - Obwód przekaźnika sprężarki klimatyzacji

Dodatkowe informacje:

Kupiliśmy to auto od jakiegoś dziadka, który pewnie ostro zaniechał eksploatacji tego silnika. Jak kupiliśmy, przewody od świec/cewki były pogryzione, ale wymieniliśmy je na nowe. Przejrzeliśmy też okolice czy coś więcej nie było podrutowane/pogryzione, ale nic takiego nie znaleźliśmy.

Mierzyliśmy też wtryski - oporność była OK, około 15 ohmów. Na każdy wtrysk też normalnie napięcie idzie.

Co robić dalej? Jakieś pomysły? Umieram już przy tym silniku...

dieselpl jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-03-2025, 18:47   #2
thesperado
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
Domyślnie Odp: Silnik dławi się, kody się mnożą, a ja szaleję!

Cytat:
Napisał dieselpl Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jedna sonda lambda nie działa - prawdopodobnie jest uszkodzona, bo napięcie stoi w miejscu, podczas gdy druga pracuje normalnie (napięcie skacze).
Da się opisać więcej szczegółów w tej kwestii? Czy rozrząd i luzy zaworowe OK?
thesperado jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-03-2025, 15:50   #3
romano11
ford::specialist
 
Avatar romano11
 
Imię: Roman
Zarejestrowany: 02-10-2016
Skąd: Ruda Śląska
Model: FIESTA MK6
Silnik: A9JA 1299ccm 70KM Duratec 8V EFI Rocam
Rocznik: 2006
Postów: 654
Domyślnie Odp: Silnik dławi się, kody się mnożą, a ja szaleję!

Cytat:
Napisał thesperado Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy rozrząd i luzy zaworowe OK?
No ale w 1.3 luzy zaworowe są na hydraulice Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. lecz nie wiem, jak jest mocowane koło na wale korbowym, a znajomy miał kuku w getz'u i gdy mu ścięło klin na wale korbowym i był przestawiony rozrząd, to też miał czerwony katalizator... tylko że objaw był stale i bez przerwy.
__________________
Jestem homofobem - trzymam pedały w piwnicy
romano11 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-03-2025, 17:53   #4
thesperado
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
Domyślnie Odp: Silnik dławi się, kody się mnożą, a ja szaleję!

Cytat:
Napisał romano11 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No ale w 1.3 luzy zaworowe są na hydraulice
Tylko takie popychacze lubią stanąć szczególnie jak autem i silnikiem nie specjalnie poprzedni właściciel się przejmował, co jakby wynika 1 postu. W sumie to nawet łatwiej to sprawdzić niż rozrząd. Ciekawy jestem także wskazań z sond, a także wyniku pomiaru ciśnienia paliwa.
thesperado jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-03-2025, 16:05   #5
romano11
ford::specialist
 
Avatar romano11
 
Imię: Roman
Zarejestrowany: 02-10-2016
Skąd: Ruda Śląska
Model: FIESTA MK6
Silnik: A9JA 1299ccm 70KM Duratec 8V EFI Rocam
Rocznik: 2006
Postów: 654
Domyślnie Odp: Silnik dławi się, kody się mnożą, a ja szaleję!

Cytat:
Napisał thesperado Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tylko takie popychacze lubią stanąć szczególnie jak autem i silnikiem nie specjalnie poprzedni właściciel się przejmował
Nie uwierzył bym Ci na słowo, gdyby nie fakt, że sam (jako profesjonalny mechanik amator Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) czegoś takiego doświadczyłem: ni z gruchy, ni z pietruchy silnik Z12XE opela rzucił palenie, ale nawet niewprawne ucho wychwyciło wtedy, że kompresja poszła się paść na łąkę... pomiary wykazały 0, 0, 3 i 4 bary, ale nie mogę powiedzieć, że silnik był zaniedbany od strony serwisowej: olej + filtr należały mu się raz w roku bez dyskusji, przebieg między wymianami to było raptem kilka kkm...

Ale do brzegu: kolega autor wątku wspomina o pomiarze kompresji i podane przez niego 150 psi daje nam cywilizowane 10,34205 bara Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. (za wiki: 1 psi = 0,068947 bar) i jeśli było to mierzone na zimno, to na ciepło może być tylko lepiej.
Wiadomo: 10 bar szału nie robi, ale też nie jest to jakaś wybitna nędza... ważne, ze wyniki są w miarę zbliżone, co eliminuje ewidentną usterkę (niestety) i dają pogląd na ogólny stopień zużycia jednostki.
__________________
Jestem homofobem - trzymam pedały w piwnicy

Ostatnio edytowane przez romano11 ; 21-03-2025 o 16:08
romano11 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-03-2025, 20:04   #6
thesperado
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
Domyślnie Odp: Silnik dławi się, kody się mnożą, a ja szaleję!

Ja to doświadczyłem VW 1,6, ale tam palenie, jak to nazywasz było rzucane powoli i stopniowo, ale zaczęło się od wypadania zapłonów. A co do kompresji to fakt, szału nie ma. U mnie nawet 11 bar uległo poprawie, po naprawie głowicy i dla tego sugerowałem zawory, bo ciśnienie sprężania jakoś mnie nie przekonuje. Ale jak piszesz warunków pomiaru nie znamy. Kolega raz idzie w kierunku sprawności słupka (np. kompresja), a raz w kierunku elementów, do których idą przewody ze sterownika. Może wyeliminować wszystko co mechaniczne na początek.
A jeszcze do tego wszystkiego mamy ten enigmatyczny opis pracy sond i w sumie nie wiadomo, czy silnik chodzi na bogato, czy ubogo.
thesperado jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2025, 10:40   #7
romano11
ford::specialist
 
Avatar romano11
 
Imię: Roman
Zarejestrowany: 02-10-2016
Skąd: Ruda Śląska
Model: FIESTA MK6
Silnik: A9JA 1299ccm 70KM Duratec 8V EFI Rocam
Rocznik: 2006
Postów: 654
Domyślnie Odp: Silnik dławi się, kody się mnożą, a ja szaleję!

Cytat:
Napisał thesperado Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
w sumie nie wiadomo, czy silnik chodzi na bogato, czy ubogo.
No chyba raczej na bogato...

Cytat:
"Zauważyłem też znacznie zwiększone spalanie paliwa"
__________________
Jestem homofobem - trzymam pedały w piwnicy
romano11 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
fiesta



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.