![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Pako
Zarejestrowany: 25-03-2025
Skąd: Hrabstwo KG
Model: Ford Transit
Silnik: 2.0 ddi
Rocznik: 2000
Postów: 1
|
![]()
Witam
Jestem tu pierwszy dzień nie wiem co i jak i gdzie więc proszę o wyrozumiałość. Mam problem i nie wiem jak go naprawić: Samochód Ford Transit 2000r 2.0ddi (55kw 74km) Zmieniłem Tarcze hamulcowe przednie i klocki zaciski sprawdzone lekko się wsuwają i wysuwają, prowadnice przesmarowane lekko się przesuwają, tylne szczęki i cylinderki nowe, przewody hamulcowe nowe miedziane i nowe elastyczne przednie, odpowietrzniki nowe, płyn hamulcowy nowy ATE DOT4 SL6, odpowietrzony układ. A podczas jazdy już po przejechaniu 500m koła same zaczynają hamować przednie i tylne i pedał taki jakby trochę twardszy się robił, jak lewy przedni odpowietrznik popuszczę to tryśnie płynem ale kół nie odblokuje, a jak popuszczę odpowietrznik przedni prawy to tryśnie płynem i wszystkie koła odblokuje że się kręcą. ale jak odpale i wyjadę na drogę to po przejechaniu kilku set metrów znowu koła zaczynają cały czas hamować że na pierwszym biegu tylko jedzie bo na drugim zmula i auto zgaśnie taki opór. Co ja mam zrobić żeby hamulce poprawnie działały. Dodaje że przed tymi naprawami było ok. Wszystko sprawdzałem 5 razy i jest tak jak ma być. Czy może to być wina płynu hamulcowego? Kiedyś ktoś taki post napisał bo wygoglowałem kiedyś taki przypadek że winowajcą takiej podobnej sytuacji był płyn hamulcowy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,077
|
![]()
Czy masz ABS? Myślę, że masz.
Prawdopodobnie blokują się zawory w sterowniku ABS-u. Wpierw spróbuj odpowietrzyć ABS - tak jak zwykłe hamulce, ale z włączoną stacyjką (kontrolki się świecą). Potem spróbuj pojechać na szuter lub inną lekko śliską nawierzchnię i jadąc kilka razy, tak przywal w pedał hamulca, że zadziała ABS. Kilka razy. Jeśli hamulce się blokują podczas tej próby, zwolnij je opisanym przez siebie sposobem blokowanie i znowu próbuj ostrego depnięcia z uruchomieniem ABS-u. Czyli: koła muszą się obracać i musisz ostro hamując doprowadzić do zadziałanie ABS-u. Kilka razy. Jeżeli to nie pomoże, pozostaje uruchomienie (ruszenie zaworów) sterownika ABS-u kompem (testerem), ale w praktyce musi to być fordowski IDS, bo te tzw. ogólnowojskowe testery w Fordach słabo się komunikują z ABS-em przez gniazdo kontrolne...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 25-03-2025 o 15:41 |
![]() |
![]() |