![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::advanced
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 05-01-2009
Skąd: Ciechanów
Model: FOCUS MK2
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 248
|
![]()
Witam,czy prowadnice zacisku można założyc obojętnie jak,czy może te wycięcie na jednej z nich ma jakieś znaczenie,że ma być zamontowana np na górę albo na dół? i czego najlepiej użyć do ich nasmarowania żeby płynnie pracowały
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,080
|
![]()
Są dostępne specjalne smary do prowadnic hamulców, np. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Powszechnie panuje opinia, że dobry jest samar miedziany, ale to raczej jakaś bzdura jest. Raczej stosuje się go przy klockach, by nie piszczały. Co do tego wcięcia na prowadnicy - która jest gdzie - nie wypowiem się, nie wiem. Montował bym, tak jak było.
__________________
Zgredzik |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 05-01-2009
Skąd: Ciechanów
Model: FOCUS MK2
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 248
|
![]()
A wiesz może od czego jest ten czujnik
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Imię: Stan
Zarejestrowany: 29-12-2013
Skąd: Johannesburg/RPA
Model: Ford E-150 Conversion
Silnik: 4.6
Rocznik: 2006
Postów: 1,756
|
![]()
Witam
Być może jest to złącze elektryczne zaworu elektromagnetycznego regulatora podciśnienia w układzie EGR. pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::advanced
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 05-01-2009
Skąd: Ciechanów
Model: FOCUS MK2
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 248
|
![]()
znajduje się on na obudowie chłodnicy,ten kapturek z rurka idzie do obudowy filtra powietrza,jeden gumowy przewód do egr a drugi chyba do serwa
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,080
|
![]()
Tak jak napisał kolega Basra, to jest elektrozawór vacu, sterujący EGR-em.
Elektrozawór raz daje na gruchę EGR-a podciśnienie, potem wyrównuje w niej ciśnienie do atmosferycznego. Ponieważ zasysane do układu sterującego powietrze musi być czyste - dlatego jest zasysane z filtra powietrza.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 03-04-2016 o 19:03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 23-03-2024
Model: Euroline
Silnik: 2.0
Rocznik: 2001
Postów: 6
|
![]()
Cześć,
ford transit euroline MK6 Zaciski przednie, prowadnice. Która prowadnica idzie do góry? Ta o dwuch średnicach (z przetłoczeniem poprzecznym w dolnej części) czy ta prosta?Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,080
|
![]()
Prowadnica ze zwężeniem średnicy - na którą nakłada się gumkę - ma być umieszczony od strony, od której tarcza atakuje zacisk. Czyli np: zacisk z przodu - powinna być od góry. Większa siła działa wówczas na dolny pin, a górny jest jakby lekko luzowany i gumka ma na celu redukcję ew. wibracji i hałasów.
Na tym zdjęciu brakuje gumki. Zwykle gumka zakładana jest na przewężenie średnicy, ale tu chyba jest za mała różnica średnic i trzebaby było zało0żyć oring na rowek. Przykładowy kpl. taki jak wg. mnie powinien wyglądać: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 23-03-2025 o 13:04 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 23-03-2024
Model: Euroline
Silnik: 2.0
Rocznik: 2001
Postów: 6
|
![]()
Dziękuję Wojtek, zestaw który podałeś jest do rocznika 2006-->> , mój jest z 2000-2006 i wszystkie zestawy które oglądałem wyglądające jak ten, który wstawiłem bez gumki lub oringa. Prawdopodobnie rolę amortyzacji przejmuje smar znajdujący się w szczelinach (rozbiórkę dziś drugą stronę i porównam dla pewności). Tak czy inaczej zostawię wiadomość z rozwiązaniem. Dziękuję.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 23-03-2024
Model: Euroline
Silnik: 2.0
Rocznik: 2001
Postów: 6
|
![]() Cytat:
Reasumując : prowadnica dolna,to ta z przetłoczeniem w poprzek (rowkiem w dolnej części). Pozdrawiam i dziękuję za chęci oraz poświęcony czas. Ostatnio edytowane przez MrDraska ; 25-03-2025 o 18:44 Powód: Błąd logiczny |
|
![]() |
![]() |