![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Daniel
Zarejestrowany: 02-04-2025
Skąd: Rzeszów
Model: Ford
Silnik: 1,5 diesel
Rocznik: 2018
Postów: 3
|
![]()
Dzień dobry. Od jakiegoś czasu mam problem z mechanikami i leasingiem, i stwierdziłem że zapytam też tutaj.
Otóż w sierpniu 2024 wziąłem w leasing samochód Ford Focus 1,5l w dieslu, automat, 120KM, 2018 rok, miał na liczniku 147 tys km. Samochód z salonu innego niż ford. Samochód według opisów na stronie miał spalać max 8l w mieście, być serwisowany w ASO oraz być gotowym do jazdy beż żadnych błędów i usterek. Po otrzymaniu samochodu na liczniku zobaczyłem Spalanie 15,5/100. Panowie twierdzili, jak pozniej i twierdził mlody mechanik, to spalanie jest normalne jak ktoś samochodu nie oszczędza i ma ciężką nogę - trochę naciągane, ale mechanikiem nie jestem. Po przejechaniu około 10 tys km, podjechałem do serwisu na wymianę oleju, i wtedy okazało się, że samochód nie był serwisowany w ASO jak było uprzednio opisywane. Pan zalecił również, aby przy 170 tys km zrobić wymianę rozrządu. Po miesiącu jazdy samochód nagle nie odpalił. Wszystkie informacje na kokpicie wskazywały na akumulator. Lawetą więc samochód trafił do najbliższego mechanika, do sprawdzenia czemu samochód nie odpala. Po dwóch dniach mlody Pan mechanik dzwoni do mnie i mówi, że wyciągnęli trochę rzeczy z pod maski i to nie akumulator tylko rozrząd i cena to 10-12 tys..... Po konsultacji z leasingodawcą przeniosłem samochód do ASO FORDa. Panowie młodzi mechanicy z poprzedniego serwisu powiedzieli, że nie ma sensu żeby składali samochód z powrotem bo i tak będzie rozbierany. Nie jestem mechanikiem, nie znam się na samochodach więc nie wiedziałem czy tak powinno być czy też nie. Po kilku dniach Pan z ASO zadzwonił do mnie ze wycenili naprawę, i jest ona zdecydowanie wyższa niż te 10-12 tys, ponieważ części, które panowie rozebrali były źle zabezpieczone i skorodowały, a więc do wymiany jest cały silnik. Koszt to około 50 tys plus późniejsze testy ale już nie pamiętam czego. I teraz moje pytanie... czy te elementy skorodowaly podczas tych kilku dni czy też były uszkodzone wczesniej? Panowie z serwisu ASO mówili też o: • Zerwanym górnym łańcuchu rozrządu – przy wałkach rozrządu • Pękniętym złączu elektrycznym jednego z wtryskiwaczy paliwa, pozostałe 3 wtryskiwacze nie zabezpieczone – włożone do pojazdu na folię • Pękniętym przewodzie elastyczny między filtrem powietrza a turbiną Czy Dostawca samochodu skłamał, sprzedając samochód i mówiąc że wszystko jest super czy też elementy te były ok do momentu zniszczenia ich przez młodych mechaników? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK4.5
Silnik: 1.0 mHEV 155KM
Rocznik: 2023
Postów: 2,343
|
![]()
Ale że co, strzelił łańcuszek na wałkach przy 160k km, gdzie powszechnie wiadomo, że i tak długo wytrzymał, nie wymieniłeś wcześniej rozrządu i chcesz obwinić sprzedającego? Po kolizji ASO nie bawi się w remonty, nawet nie ma takiej procedury, tylko wymieniają silnik i tyle. Nic nie skoroduje w kilka dni
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: Daniel
Zarejestrowany: 02-04-2025
Skąd: Rzeszów
Model: Ford
Silnik: 1,5 diesel
Rocznik: 2018
Postów: 3
|
![]()
Samochód kupiłem jak miał przejechane 147 tys km na liczniku. Czy to jest normalne, żeby po 5 msc użytkowania robić taką wymianę gdzie oni mówili i obiecali, że samochód jest w stanie idealnym i gotowy do jazdy. Kolizji żadnej nie było, tylko po prostu mechanicy rozebrali silnik żeby zobaczyć czemu nagle samochód nie odpalił, zostawiliczesci niezabezpieczone a ASO twierdzi że to skorodowalo orzez tamtych mechaników (było to na przestrzeni może 7 dni). Nie chcę na nikogo zrzucać winy tylko się rozeznać co i jak działa. ASO miało wycenić części do naprawy tylko, i dostałem taką listę elementów do naprawy i wymiany.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ford::expert
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK4.5
Silnik: 1.0 mHEV 155KM
Rocznik: 2023
Postów: 2,343
|
![]() Cytat:
Cytat:
To w końcu jak? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 8,658
|
![]() Cytat:
Więc jeden o niebie, a drugi o chlebie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::expert
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK4.5
Silnik: 1.0 mHEV 155KM
Rocznik: 2023
Postów: 2,343
|
![]()
Przecież jak piszę o zerwanym łańcuszku, to nie wymyśliłem sobie kolizji z sarną na drodze...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::amateur
![]() Imię: Daniel
Zarejestrowany: 02-04-2025
Skąd: Rzeszów
Model: Ford
Silnik: 1,5 diesel
Rocznik: 2018
Postów: 3
|
![]()
Dla mnie kolizja to właśnie zderzenie drogowe także przepraszam za niezrozumienie. Napisałem wszystko co się dowiedziałem od mechaników. Nic więcej sam nie wiem a napisałem post żeby popytać jak wygląda to że strony osób, które się znają, żeby mieć rozeznanie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
FORD|AUTHORIZED
![]() Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 8,658
|
![]() Cytat:
Cytat:
więcej empatii szanownemu @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
||
![]() |
![]() |