![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::advanced
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 10-05-2022
Skąd: Kraków
Model: Ranger Limited
Silnik: 2.0 BT 238KM
Rocznik: 2021
Postów: 295
|
![]()
Witam!
Z racji dosyć irytującej eksploatacji automatycznej skrzyni biegów 10R80, zastanawiałem się nad konwersją napędu na skrzynię manualną (bodajże 6-biegową). Stąd też pytanie: jaki byłby zakres prac podczas takiej konwersji? Oczywiście, zakładam, że w grę wchodzi cała nowa skrzynia manualna, konsola środkowa lub jej część, zestaw pedałów oraz oprogramowanie. Co jeszcze, oprócz w/w elementów oraz czy w ogóle jest fizyczna możliwość takiej zmiany z racji napędów 4x4? Fajnie byłoby, gdyby ktoś podał orientacyjne koszy - ZTCW sama skrzynia to ~16 tysięcy złotych. Będę wdzięczny za sprawdzone info. BTW: może ktoś wykonuje takie konwersje jako specjalizacja? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,980
|
![]()
Fizyczna możliwość będzie, jeśli taka wersja z manualem była fabrycznie. Do wymienionego zestawu prac dojdzie jeszcze potrzeba przeróbki wiązek elektrycznych.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 10-05-2022
Skąd: Kraków
Model: Ranger Limited
Silnik: 2.0 BT 238KM
Rocznik: 2021
Postów: 295
|
![]()
Była fabryczna wersja XL oraz XLT z sześciobiegową skrzynią manualną. Nawet w wojsku używają takich Rangerów.
Zastanawia mnie opłacalność całego przedsięwzięcia skoro auto zżera rdza od nowości. |
![]() |
![]() |