Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 03-02-2025, 07:56   #741
Barabashkin
FCP member
 
Avatar Barabashkin
 
Imię: Oleksii
Zarejestrowany: 04-12-2019
Skąd: Stargard
Model: S-Max
Silnik: 2,0 D 140 KM
Rocznik: 2012
Postów: 77
Domyślnie Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF

NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!

MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego)


Egt wskazuję 530/600/600. Do samego procesu wypalania nie mam uwag. Reset pcm robiłem, wątek przeczytałem i nie znalazłem odpowiedzi. Po resecie load 32%, i potem stopniowo schodzi 20, 6%, 6% i potem 0. Tak że chyba nie zawiesza.

Sent from my SM-G990B using Tapatalk


Ostatnio edytowane przez Speedo ; 03-02-2025 o 14:06
Barabashkin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-03-2025, 00:26   #742
gruniu
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 23-10-2006
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Model: S-Max Titanium RS, S-Max x2 Convers+ by Orion
Silnik: 2.2 TDCI 200KM, 2.0 TDCI 164KM
Rocznik: 2010, 2011
Postów: 524
Domyślnie Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF

W jednym moim s-max (2.2) wypalanie co 150km i często szybciej. W drugim co około 250km.
Wyczytałem, że może być pęknięta obudowa odmy lub mocno zabrudzona. Gdzie ona jest w 2.2?
Zaczynam powoli szukać przyczyny.
gruniu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-03-2025, 17:15   #743
gruniu
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 23-10-2006
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Model: S-Max Titanium RS, S-Max x2 Convers+ by Orion
Silnik: 2.2 TDCI 200KM, 2.0 TDCI 164KM
Rocznik: 2010, 2011
Postów: 524
Domyślnie Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF

Przy wypalaniu w czasie jazdy, jedna wartość spada do 35%, druga do 68%.
Czy dpf jest już do mycia? Czym te wartości się różnią?
gruniu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-03-2025, 18:53   #744
menen2
ford::average
 
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 26-06-2013
Skąd: CTR
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0 DW10F 180 ogierów
Rocznik: 2015
Postów: 125
Domyślnie Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF

Już w jednym z tematów, które założyłeś tutaj pisałem Ci, że musisz znaleźć przyczynę częstego zapychania dpf. Zwłaszcza, że jeśli dobrze kojarzę to już wymieniany był u Ciebie dpf. Według mnie wtedy został usunięty skutek, nie przyczyną.
Co do pytania pierwszego, jedna wartość to wartość obliczona przez komputer, druga to wartość rzeczywista. Obie mają znaczenie. Co do drugiego-usuń najpierw przyczynę.
menen2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-04-2025, 10:08   #745
mlody43210
ford::amateur
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 24-02-2024
Skąd: Ulhówek
Model: Mondeo Mk 4
Silnik: 2.2 TDCI
Rocznik: 2014
Postów: 1
Domyślnie Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF

Chłopaki pomóżcie bo już mi ręce opadają 2.2 TDCi DPF wypala mi się średnio co 150km. Dolot wyczyszczony przewód ciśnieniowy wymieniony bo był pęknięty Filtr wyprany. EGR miałem zaślepiony chwilowo, błąd waliło i nie chciał wypalić DPF wtedy miałem wartości ponad 130% dlatego wyciągnąłem zaślepkę i odrazu wypalił. Ciśnienie jakie mi teraz pokazuje to na zapłonie 0, na jałowym biegu na zimnym 0.4, na jałowym na ciepłym 0.4-1.0, przy mocnym przyspieszeniu dochodzi do 20 kPa. Przebieg 145tkm co może być przyczyną? Zero jakichkolwiek błędów
mlody43210 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-04-2025, 10:14   #746
gruniu
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 23-10-2006
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Model: S-Max Titanium RS, S-Max x2 Convers+ by Orion
Silnik: 2.2 TDCI 200KM, 2.0 TDCI 164KM
Rocznik: 2010, 2011
Postów: 524
Domyślnie Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF

Mi wypala co około 50km w 2.2. W 2.0 co około 250km.
Na próbę zaślepię EGR.
Co myślicie o dozowaniu chemii do czyszczenia EGR, do kolektora dolotowego? Jaki to ma wpływ na mieszankę i DPF?
gruniu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-04-2025, 15:30   #747
menen2
ford::average
 
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 26-06-2013
Skąd: CTR
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0 DW10F 180 ogierów
Rocznik: 2015
Postów: 125
Domyślnie Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF

Wiesz, że cały syf z dolotu pójdzie ci wtedy prosto w DPF?
menen2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-04-2025, 16:59   #748
gruniu
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 23-10-2006
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Model: S-Max Titanium RS, S-Max x2 Convers+ by Orion
Silnik: 2.2 TDCI 200KM, 2.0 TDCI 164KM
Rocznik: 2010, 2011
Postów: 524
Domyślnie Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF

Przecież napisałem to wyżej.
Dlatego się pytam.

Zauważyłem, że mi płynu w chłodnicy ubywa, a żadnego wycieku nie zauważyłem.
Czyżby płyn dostawał się do spalin, przez chłodnicę EGR?

Dlaczego w tym ogłoszeniu, jest zaślepienie EGR, przed przepustnicą, za EGR?
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Przecież cały syf, zbierze się w EGR i rurce do dolotu. To dopiero wykończy EGR.

Ostatnio edytowane przez gruniu ; 24-04-2025 o 23:40
gruniu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
dpf , dymi , egr , mondeo mk4



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.