![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#11 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 15-04-2022
Model: Ecosport
Silnik: 1.0 125
Rocznik: 2021
Postów: 19
|
![]()
Ja u mnie wymieniałem przy 45k, na autostradzie już było czuć spadki mocy, myślałem, że to coś poważnego. Ciężko je było wykręcić i gwinty były zardzewiałe.
Nie zwróciłem uwagi, ale rzeczywiście nie ma podkładek co może utrudniać wymianę: https://warsztat.pl/img/artykuly/559...dta=1488166605 [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] dla porównania świeca od Fiata: https://image.ceneostatic.pl/data/pr...e-55278162.jpg dodatkowo jest drobny gwint, żeby łatwiej go było ukręcić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 04-12-2018
Skąd: CT
Model: Fiesta mk8 FL
Silnik: 1.0 100KM
Rocznik: 2022
Postów: 33
|
![]()
Czyli wychodzi na to, że w tym silniku trzeba naprawdę przestrzegać tego interwału wymiany świec (3 lata lub 60 000km). W życiu bym nie pomyślał, że po 45k gwinty świec mogą być zardzewiałe... I do tego ten brak podkładek i jak mówisz drobny gwint. Ehh te nowoczesne silniki...
__________________
Fiesta mk7 FL 1,25 82KM -> mk8 FL 1,0 100KM |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 11-02-2011
Skąd: Poznań
Model: Fiesta MK8 ST-Line
Silnik: 1.0 Ecoboost Hybrid 125 KM
Rocznik: 2022
Postów: 224
|
![]()
Udało mi się skontrolować świece. Stan ogólny w porządku, jedyne co to przerwa pomiędzy elektrodami wynosiła 0,6. Ustawiłem na 0,67 gdyż wg producenta przerwa powinna zawierać się między 0,65 - 0,75. Dotychczas spotkałem się że elektrody wypalały się i przerwa się zwiększała, ale dlaczego tutaj było 0,6 . Drugi efekt po kontroli świec, to teraz na postoju czuć jakby zapach paliwa w środku. No i pytanie, czy ustawienie przerwy na 0,67 mogło to spowodować? Dodatkowo, w jednym gnieździe, po zdjęciu cewki znalazłem coś takiego, jak na zdjęciu… Czy ktoś rozpoznaje, co to za element? Bo nie wiem, czy to jakaś zatyczka z czegoś co wypadło na serwisie komuś i przeleżało w dołku na fajce, czy element którego może ew brak powoduje teraz ten zapach paliwa w kabinie?
Edit; Przyczyną zapachu paliwa była jedna niedokręcona świeca. Nie mam pojęcia jak to się stało, jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że klucz był typowej grubości i przy dokręcaniu faktycznie sprawiał problem żeby z czuciem wkręcić palcami do oporu, jakby się klinował. No, ale dociąganie było już kluczem Nm, tak że nie nie wiem … Poprawka za to była już robiona kluczem cienkościennym i znacznie łatwiej wkręcało się świecę palcami do oporu. Ostatnio edytowane przez nori76 ; 11-05-2025 o 22:59 Powód: Rozwiązanie problemu |
![]() |
![]() |