Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Fiesta
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 29-03-2025, 12:10   #11
Grzybowóz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 15-04-2022
Model: Ecosport
Silnik: 1.0 125
Rocznik: 2021
Postów: 19
Domyślnie Odp: 1,0 ecoboost praca na jałowym biegu

Ja u mnie wymieniałem przy 45k, na autostradzie już było czuć spadki mocy, myślałem, że to coś poważnego. Ciężko je było wykręcić i gwinty były zardzewiałe.
Nie zwróciłem uwagi, ale rzeczywiście nie ma podkładek co może utrudniać wymianę:
https://warsztat.pl/img/artykuly/559...dta=1488166605
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

dla porównania świeca od Fiata:
https://image.ceneostatic.pl/data/pr...e-55278162.jpg

dodatkowo jest drobny gwint, żeby łatwiej go było ukręcić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Grzybowóz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-03-2025, 12:00   #12
Johnny_M
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-12-2018
Skąd: CT
Model: Fiesta mk8 FL
Silnik: 1.0 100KM
Rocznik: 2022
Postów: 33
Domyślnie Odp: 1,0 ecoboost praca na jałowym biegu

Czyli wychodzi na to, że w tym silniku trzeba naprawdę przestrzegać tego interwału wymiany świec (3 lata lub 60 000km). W życiu bym nie pomyślał, że po 45k gwinty świec mogą być zardzewiałe... I do tego ten brak podkładek i jak mówisz drobny gwint. Ehh te nowoczesne silniki...
__________________
Fiesta mk7 FL 1,25 82KM -> mk8 FL 1,0 100KM
Johnny_M jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-05-2025, 19:21   #13
nori76
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 11-02-2011
Skąd: Poznań
Model: Fiesta MK8 ST-Line
Silnik: 1.0 Ecoboost Hybrid 125 KM
Rocznik: 2022
Postów: 224
Domyślnie Odp: 1,0 ecoboost praca na jałowym biegu

Udało mi się skontrolować świece. Stan ogólny w porządku, jedyne co to przerwa pomiędzy elektrodami wynosiła 0,6. Ustawiłem na 0,67 gdyż wg producenta przerwa powinna zawierać się między 0,65 - 0,75. Dotychczas spotkałem się że elektrody wypalały się i przerwa się zwiększała, ale dlaczego tutaj było 0,6 ��. Drugi efekt po kontroli świec, to teraz na postoju czuć jakby zapach paliwa w środku. No i pytanie, czy ustawienie przerwy na 0,67 mogło to spowodować? Dodatkowo, w jednym gnieździe, po zdjęciu cewki znalazłem coś takiego, jak na zdjęciu… Czy ktoś rozpoznaje, co to za element? Bo nie wiem, czy to jakaś zatyczka z czegoś co wypadło na serwisie komuś i przeleżało w dołku na fajce, czy element którego może ew brak powoduje teraz ten zapach paliwa w kabinie?

Edit;
Przyczyną zapachu paliwa była jedna niedokręcona świeca. Nie mam pojęcia jak to się stało, jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że klucz był typowej grubości i przy dokręcaniu faktycznie sprawiał problem żeby z czuciem wkręcić palcami do oporu, jakby się klinował. No, ale dociąganie było już kluczem Nm, tak że nie nie wiem … Poprawka za to była już robiona kluczem cienkościennym i znacznie łatwiej wkręcało się świecę palcami do oporu.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg IMG_6692.jpg (6.6 KB, 17 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg IMG_6693.jpg (6.7 KB, 17 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez nori76 ; 11-05-2025 o 22:59 Powód: Rozwiązanie problemu
nori76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.