![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Damian
Zarejestrowany: 01-04-2022
Skąd: Ruchocice
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Postów: 3
|
![]()
Witam forumowiczów,
Od około roku zmagam się z problemem porannego odpalania mojego Focusa. Samochód ma przebieg 100 tys. km. Jedyne błędy, jakie się pojawiają, to: P0335 – błąd czujnika położenia wału korbowego P0234 – przekroczenie doładowania turbosprężarki Początkowo po pojawieniu się błędu P0335 wymieniłem czujnik wału korbowego – i przez około pół roku problem zniknął. Niestety po tym czasie usterka powróciła. Objawy: trudności z odpaleniem po dłuższym postoju (szczególnie rano), czasami silnik przerywa przy ruszaniu, momentami wydaje się, jakby pracował tylko na dwa cylindry. Dodatkowo w międzyczasie wymieniłem: filtr paliwa, czujnik ciśnienia paliwa na listwie. Czy ktoś miał podobny przypadek lub wie, co jeszcze warto sprawdzić? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,981
|
![]()
Czujnik wału może powodować takie problemy. Po wymianie nadal ten błąd się pojawia? Może stan wiązki i wtyczek przy czujniku i PCM trzeba sprawdzić.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,718
|
![]() Cytat:
Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ford::amateur
![]() Imię: Damian
Zarejestrowany: 01-04-2022
Skąd: Ruchocice
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Postów: 3
|
![]() Cytat:
Wtyczka ruszałem przy odpalonym silniku chcąc wymusić błąd i nic. Więc myślę ze to nie wina wtyczki. Może koło pasowe? Wiecie może jak się je sprawdza? Bump: Cytat:
Tak błąd dotyczący wałka wraca kiedy jest problem z odpaleniem. Natomiast błąd od turbo wraca po przejechaniu x kilometrów. Dodam również że check engine nie występuje. Nie ma również utraty mocy itp. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,718
|
![]()
Najlepiej by było sprawdzić na komputerze (np. przez Forscana) wykres wartości z MAF, MAP, ciśnienie paliwa, rpm - jednocześnie, w momencie kiedy dzieją się problemy.
Masz jakiś interfejs OBD żeby to sprawdzić? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::amateur
![]() Imię: Damian
Zarejestrowany: 01-04-2022
Skąd: Ruchocice
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Postów: 3
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
diesel , focus mk2 |
|
|