![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 22-12-2018
Model: Ford Fusion
Silnik: 1.25
Rocznik: 2006
Postów: 4
|
![]()
Dzień dobry, rozważam zakup Forda Kuga 2.5 FHEV i chciałbym zapytać, czy po faceliftingu zaszły jakieś zmiany w układzie hybrydowym lub skrzyni biegów? Zastanawiam się, czy lepszym wyborem będzie bogato wyposażona wersja sprzed liftingu, czy raczej nowszy model po faceliftingu, ale w skromniejszej konfiguracji.
Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 09-02-2007
Skąd: Raszyn
Model: C-Max Energi
Silnik: 2.0 plugin hybrid
Rocznik: 2017
Postów: 553
|
![]()
gdzieś czytałem że skrzynia została wzmocniona /jest teraz inna - co mogłoby mieć potwierdzenie w znacznie wyższych masach przyczepy dopuszczonej do holowania
plus osiągi są lepsze w polificie, przynajmniej PHEV - ale to może być kwestia oprogramowania |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 17-03-2014
Skąd: ..
Model: Kuga ST-Line X FHEV AWD
Silnik: 2.5L, 183KM
Rocznik: 2025
Postów: 15
|
![]()
Wersje poliftowe PHEV i FHEV AWD mogą ciągnąć przyczepę o masie 2100kg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 12-04-2015
Skąd: Kielce
Model: Focus C-Max
Silnik: 2.0L Duratec-HE PFI 145KM
Rocznik: 2006
Postów: 380
|
![]()
Jeśli się zastanawiasz między przedlift a polift to mogę co nieco o prsedlifcie powiedzieć. Miałem StLine 1,5 150KM przez ostatnie 3 lata, teraz zamówiłem 2,5 FHEV StLine X. Kwestie wizualne pozostawiam Tobie, aczkolwiek mnie bardziej przekonuje do siebie przedlift Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale...
Fotele StLine X poliftowego z AGR czego nie ma w przedlifcie przeważają nad prezencją przodu dlatego wziąłem polifta (+ system na androidzie). Brak pokręteł też przeboleję - jest półeczka ma oparcie dłoni i bardzo precyzyjnie obsługuje się klimę czy radio przede wszystkim podczas jazdy. Dodatkowo polift powinien być pozbawiony wad przedlifta jak choćby lakier na przyciskach szyb, który po ponad roku zaczął schodzić a w drugim aż ranić palce. W dwóch egz. Przebiegowo po jakiś 40 tys km. Aczkolwiek też czekam na odpowiedzi bo brałem bez analizy zmian, o które pytasz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a czy taki czy taki... Jeśli nie masz parcia na fotele AGR lub pokrętła od klimy to bierz co tańsze i się bardziej podoba. Aha, w cenie StLine X jest XC40 mhev jakby co... Jedyne nad czym się jeszcze zastanawiałem bardzo poważnie. 136 995 netto ( 168 455 brutto) dwa dni temu dostałem ofertę z Volvo za podstawa + kilka pakietów. Ostatnio edytowane przez Petru23 ; 14-05-2025 o 15:51 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 09-02-2007
Skąd: Raszyn
Model: C-Max Energi
Silnik: 2.0 plugin hybrid
Rocznik: 2017
Postów: 553
|
![]()
Volvo jest mniejsze chyba?
Poza tym - fotele AGR były również dostępne w przedlifcie, jakoś od listopada 2022 lub 2023 bodajże. Wizualnie przedlift już trochę trąci myszką IMO, no i ten system Sync 3 z małym ekranem 8" który jest wkładanany od bodajże 2014... Polift wygląda świeżej IMO, ale wiadomo - o gustach się nie dyskutuje |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::advanced
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 12-04-2015
Skąd: Kielce
Model: Focus C-Max
Silnik: 2.0L Duratec-HE PFI 145KM
Rocznik: 2006
Postów: 380
|
![]()
Wbrew pozorom nie odczułem tego w żaden sposób no ale nie testowałem jakoś specjalnie. Ale...z przodu miejsca w odbiorze dla mnie tyle samo. Za fotelem kierowcy (mam 183xm) również bardzo podobnie (kanapa w Kudze max w tył dawała ciut więcej przestrzeni od kolan do fotela ale nie ma tyle, abym to odczuł) tak samo jak bagażnik.
Można się spierać na cm na papierze ale faktyczne gabaryty np fotelika i walizek wykażą te naprawdę nieduże różnice. Ale to zupełnie inny samochód z charakteru. Taka mega wygodna sofa do połykania kilometrów, gdzie w środku po prostu czuć, że to klasa premium. Kuga w st to znów doskonale prowadzący się, sportowo nastawiony jegomość. Zupełnie inna bajka. Ale dla mnie na tyle zbliżone gabarytem, że sprawdzić należy oba samemu. Kuga ma dłuższą maskę i bardziej wystający kuper (+ zderzak) ale w środku jest bardzo podobnie. Bump: Bardzo zbliżone są ilością miejsca z tyłu i w bagażniku. Jak dla mnie tyle samo. Wrażenie zmienia ustawienie kanapy tylnej E zależności czy do przodu czy do tyłu. W Volvo z tyłu dla mnie było praktycznie tak samo, jak w Kudze z kanapa prawie max do tyłu jak nie na max. Kuga ma dłuższą maskę i dłuższy zad (choćby przez zderzak) ale wnętrze praktycznie takie same. Za to Volvo to zupełnie inna bajka. Mega wygodny, czuć piniądz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Kuga za to w st sportowa. Ale gdyby nie moje parcie na st to nie wykluczam, że skończył bym z XC. I w.przedlifcie były fotele z wysuwanym podudziem i z metką AGR? Bo ja nie kojarzę... Edit Foto Kuga [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Foto Volvo [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez Petru23 ; 14-05-2025 o 18:27 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::average
![]() Imię: Dominik
Zarejestrowany: 08-07-2014
Skąd: Poznań
Model: kuga 3/mondeo mk5FL A8
Silnik: 2.5 hybryda/2.0 tdci 150@190
Rocznik: 2023/2020
Postów: 198
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::professional
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,883
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::advanced
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 12-04-2015
Skąd: Kielce
Model: Focus C-Max
Silnik: 2.0L Duratec-HE PFI 145KM
Rocznik: 2006
Postów: 380
|
![]() Cytat:
Chodzi o wygląd a nie przeznaczenie i dobrze o tym wiesz. Większy spojler, zderzak z przodu, tak samo tylny z podwójnym wydechem. Do tego zawieszenie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Imię: Dominik
Zarejestrowany: 08-07-2014
Skąd: Poznań
Model: kuga 3/mondeo mk5FL A8
Silnik: 2.5 hybryda/2.0 tdci 150@190
Rocznik: 2023/2020
Postów: 198
|
![]()
Dla mnie StLine to jedyny sensowny wybór, ale nie dlatego, że sportowy, bo poza sztywniejszym zawieszeniem to raczej sportu tam nie maGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Auto jest całe polakierowane w kolorze nadwozia łącznie z plastikami i dla mnie ładnie to wygląda, w titanium są "surowe" plastiki a vinial ma za dużo chromu i fotele w skórze bez wentylacjiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
|
![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|