![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 15-05-2011
Skąd: Zgierz
Model: Focus MK4
Silnik: 1.0 125KM
Rocznik: 2019
Postów: 18
|
![]()
Cześć.
Mam problem w mojej foce z 2019r o silniku 1.0 125KM z przebiegiem 148tyś. Silnik posiada rozrząd na łańcuchu, a wg VIN to ENB7. Mianowicie problem polega na tym, że któregoś dnia zauważyłem, że płynu chłodzącego jest na MIN. Dolałem do MAX i obserwowałem. Po 400km znów był MIN. Oddałem do mechanika aby sprawdził wycieki. Nic nie znalazł, z resztą ja też nie widzę żadnych wycieków. Dolałem płynu do MAX, wymieniłem korek zbiorniczka. Przy okazji akurat zbiegła się wymiana oleju w silniku. Także zapamiętałem ile było oleju i płynu na MAX. Minęło 1300km dolałem ok 250ml płynu do MAX, ale zauważyłem, że oleju przybyło!! Co mogło się wydarzyć? Foka jeździ normalnie, nie szarpie, nie muli, spalanie normalne. Nie zauważyłem aby kopciła. Czy to UPG? Czy coś innego może być? Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK4.5
Silnik: 1.0 mHEV 155KM
Rocznik: 2023
Postów: 2,348
|
![]()
Przecież jakby ci płyn poszedł do oleju, to byś miał mazidło pod korkiem i na bagnecie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 12-06-2019
Model: C-Max
Silnik: 1.6 16V Benzyna
Rocznik: 2005
Postów: 271
|
![]()
Moze na tyle wolno ubywa, ze nie zostawia sladu, u mnie ubywalo korkim spustowym.
Wysłane z mojego 2311DRK48G przy użyciu Tapatalka |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ford::beginner
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 15-05-2011
Skąd: Zgierz
Model: Focus MK4
Silnik: 1.0 125KM
Rocznik: 2019
Postów: 18
|
![]() Cytat:
Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBubble
Rocznik: 2019
Postów: 1,426
|
![]()
To są właśnie ślady majonezu, ale to nie musi oznaczać awarii.
Pompę wody oglądałeś pod kątem wycieku? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::professional
![]() Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,694
|
![]() Cytat:
sprawdź połączenie grodzi karoserii z silnikiem - czyli z tyłu silnika, gdzie przewody do nagrzewnicy przechodzą przez karoserię - tam jest taka plastikowa zatrzaskowa uszczelka, gdzie często przecieka i kapie w dół po karoserii - bardzo trudne do namierzenia. u mnie trwało 3 lata namierzenie, a znikały mi prawie 2 litry rocznie, a ponieważ trwało to tak długo, miałem pewność, że to nie UPG, bo i wszystkie testy sprawdzające CO2 auto przeszło. Ostatnio edytowane przez AdoKrycha007 ; 16-05-2025 o 09:06 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
ford::beginner
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 15-05-2011
Skąd: Zgierz
Model: Focus MK4
Silnik: 1.0 125KM
Rocznik: 2019
Postów: 18
|
![]() Cytat:
Cytat:
Cytat:
Dziś lub w sobotę podjadę na stację diagnostyczną, może sprawdzą czy w płynie są ślady spalin. Coś więcej chociaż będę wiedział. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::professional
![]() Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,694
|
![]()
od spodu auta, u mnie 3 lata szukano, co więcej, czasem sam wchodziłem pod auto na kanałach i nie było widać, bo wiem że tam sprawdzałem - a ciekło nieregularnie, ta plastikowa obejma przepuszczała. Raz postanowiłem odpalić auto i klime na max, poczekaliśmy 30 minut na pracującym silniku i dopiero wtedy zauważyliśmy stróżkę - tego kompletnie nie widać, trzeba się mocno wpatrzyć. Tam jest jeszcze wygłuszenie więc ten płyn od razu w ten "zamsz" wciekał. Wymieniłem oba te kable od nagrzewnicy na nowe oryginały i od ponad roku zero problemów.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 15-05-2011
Skąd: Zgierz
Model: Focus MK4
Silnik: 1.0 125KM
Rocznik: 2019
Postów: 18
|
![]()
Byłem na stacji i zrobili test na obecność CO2 w układzie chłodzenia. Nic złego nie wyszło, czyli na 80% UPG jest szczelna.
Którędy w takim razie może w tych silnikach przedostawać się płyn do oleju? Edit: Znalazłem w necie informację: Kolejną kampanią objęto wyciek płynu chłodzącego do oleju przez niewielkie wycięcie w osłonie napędu rozrządu wykonanej z aluminium. Kiedy uszczelka znajdująca się pod jednym z przewodów układu chłodzenia się zestarzała, wewnątrz dochodziło do niewielkiego rozszczelnienia i tak jak zmniejszał się poziom płynu, tak przybywało oleju. Ktoś się orientuje gdzie znajduje się ta uszczelka? Ostatnio edytowane przez skrzatekMK ; 21-05-2025 o 19:13 |
![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|