![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 09-04-2025
Model: ford escape hybrid 05
Silnik: 2,3
Rocznik: 2005
Postów: 1
|
![]()
Witam, mam forda escape hybrid z 2005. Jego standardowa bolączka to P0A27 - obwód odłączania zasilania baterii trakcyjnej otwarty albo zwarty do masy lub +12. Ford wprowadził swego czasu specjalną procedurę na tę okoliczność Customer Satisfaction Program 07B48 polegającą na wpięciu w określone złącza w baterii specjalnej wiązki 7m6z-14a303, która w istocie zamienia miejscami pewne piny z adnotacją, że tej procedury nie można już powtórzyć, co jest logiczne. Zazwyczaj przy tym błędzie wyskakuje też stop safely now i auto się wyłącza, mój jeździ normalnie, zarówno z wpiętą wiązką jak i bez niej, chociaż po puszczeniu gazu nie chce się wyłączyć silnik spalinowy powyżej 50 km/h. W którymś opisie tego błędu zetknąłem się z określeniem, że otwarty lub zwarty jest przekaźnik w tym obwodzie (z pamięci: battery feedback cirquit relay is open or shorted). Czy ktoś ćwiczył ten temat i ma jakieś doświadczenia, może chodzi o jakiś mechaniczny przekaźnik, w którym np. palą się styki, czy może zimne luty w układach tranzystorowych sterujących tym obwodem (w tym roczniku to częsty problem, kiedy wysiadło mi elektryczne wspomaganie kierownicy naprawa polegała na przelutowaniu wszystkich mosfetów i działa).
Będę wdzięczny za wszelkie informacje. dzieki Krzysztof |
![]() |
![]() |