Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-05-2025, 22:21   #1
marek987
ford::average
 
Zarejestrowany: 16-10-2019
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 71
Domyślnie Wyłączenie silnika oraz odcięcie elektryki w trakcie jazdy.

Cześć!

Podczas ostatniej majówki miałem bardzo niefajną przygodę i chciałbym zapytać, czy ktoś się z czymś podobnym spotkał.

Samochód to Ford S-MAX, 2.0 TDCi, rocznik 2012.

Najpierw trochę kontekstu:
Kilka miesięcy temu opisywałem tutaj problem "Regularnie powracający błąd P2263 przy szybkiej i dynamicznej jeździe":

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

który zakończył się regeneracją turbiny. Warsztat przed oddaniem mi samochodu zapewniał o testowaniu auta po naprawie (dynamiczna jazda, przyspieszanie, itd.) i że wszystko jest OK.

Podczas ostatniej majówki wybrałem się w długą trasę. Najpierw przejechałem jakieś 500 km po polskiej autostradzie, prędkością 130-140 km/h, na tempomacie. Po wjechaniu do Niemiec chciałem sprawdzić jak auto zachowa się przy "daniu w palnik" przy takiej prędkości. Jak przyspiesza, jaką prędkość osiągnie, itd.

Przy prędkości 130 km/h wykonałem redukcję z 6 biegu na 5, gaz w podłogę i samochód... zgasł. Całkowicie. Zimny trup.

Zgasł silnik. Zgasła deska rozdzielcza - czarno. Radio. Wspomaganie kierownicy. Nie wiem, czy zgasło wspomaganie hamulców, nie hamowałem, tylko zjechałem na pas awaryjny aby dotoczyć się jak najbliżej parkingu. Nie działały nawet światła awaryjne (!). Działała jedynie kamerka samochodowa (podłączona przez przejściówkę do skrzynki z bezpiecznikami), ale posiada ona wewnętrzny kondensator, więc nie potrafię powiedzieć, czy kamerka pobierała zasilanie z akumulatora, czy ze swojego kondensatora.

Szczęśliwie auto skończyło mi się toczyć jakieś 500 metrów przed zjazdem na parking. Spróbowałem więc przekręcić kluczyk na OFF i odpalić auto ponownie i - udało się. Po uruchomieniu silnika wróciła deska rozdzielcza, radio (nie straciło ustawień daty/godziny). Światła awaryjne dalej nie działały. Świeciła się kontrolka silnika na desce, ale nie komunikat Converse+ "Błąd silnika", tylko sama ikona kontrolki silnika w górnej części deski. Dalej nie działało wspomaganie kierownicy. Alarm się uruchomił i wyłączył dopiero po wciśnięciu przycisku otwierania samochodu na kluczyku.

Dojechałem te 500 metrów do parkingu, zahamowałem, jednym wciśnięciem pedału hamulca, więc nie wiem, czy pompa hamulcowa działała czy tym jednym hamowaniem wykorzystałem ciśnienie, które jeszcze było w układzie hamulcowym.

Zgasiłem auto, uruchomiłem ponownie, symptomy pozostały te same.

Zgasiłem auto, sprawdziłem mocowaniu klemy "+" akumulatora, była i jest przykręcona solidnie, żadnych luzów. Akumulator jest w miarę nowy swoją drogą, ma około roku.

Podłączyłem się do komputera, odczytałem błędy silnika i pokazał się:

U0415 - Invalid data received -anti-block brake system (ABS) control module

Skasowałem wszystkie błędy silnika, zgasiłem auto, odpaliłem ponownie i wszystko wystartowało normalnie. Kontrola silnika nie świeciła, wszystko działało poprawnie.

Po tym pojechałem dalej w trasę i zrobiłem około 3000 km, ale raz, że bez jazdy szybszej niż 140 km/h, a dwa, że bez dynamicznego przyspieszania.

No i teraz moje pytanie do Forum: co to się mogło wydarzyć?

Będę wdzięczny za podpowiedzi!

marek987 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-05-2025, 08:53   #2
tomao
ford::expert
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,980
Domyślnie Odp: Wyłączenie silnika oraz odcięcie elektryki w trakcie jazdy.

Bardzo trudny do zdiagnozowania problem. Nie ma to nic wspólnego z silnikiem (mechanicznie), to jakiś problem elektryczny. Może być coś z wiązkami, masami czy złączami, może BCM wysiada.
tomao jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-05-2025, 14:41   #3
r0ck
ford::advanced
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 04-02-2014
Skąd: Białystok
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 342
Domyślnie Odp: Wyłączenie silnika oraz odcięcie elektryki w trakcie jazdy.

Obyś więcej nie miał takich zdarzeń i nie życzę nikomu. Sam coś podobnego przerobiłem, ale to był jak się potem okazało EGR uwalony - pedał w podłodze a max predkość około 50 km/h i tak jechałem 50 km po S17 w stronę Lublina aż się wtoczyłem do bramy posesji siostry i już nie odpalił. Mocno niekomfortowe... Dobry Assistance ratuje tyłek.
__________________
S-MAX 2.0 TDCI
r0ck jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-05-2025, 09:08   #4
marek987
ford::average
 
Zarejestrowany: 16-10-2019
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 71
Domyślnie Odp: Wyłączenie silnika oraz odcięcie elektryki w trakcie jazdy.

Dzięki za odpowiedzi. Też podejrzewam jakąś elektrykę, silnik w końcu działa bez problemów.

Zastanawiam się też jak mógłbym spróbować wywołać ten problem ponownie. Pewnie gdyby udało się znaleźć sposób na wywołać to zjawisko na zawołanie, to by było łatwiej przeprowadzić jakąś diagnozę.

Kiedyś dawno temu, w innym dużo prostszym samochodzie, przytrafiło mi się coś podobnego. Przestały działać zegary na desce (wskazówki opadły na zero), radio, wycieraczki, kierunkowskazy. Ale działało światło awaryjne i - jak sprawdziłem na postoju - światła stopu. No i silnik nie zgasł. Wtedy przyczyną okazała się zepsuta stacyjka. Jakiś styk nie kontaktował w stacyjce i odcinało zasilanie od elektryki poza tym, co działało nawet bez uruchomienia silnika (światła stopu, awaryjne).

Więc zachodzę w głowę awaria jakiego elementu w S-MAXie może być przyczyną zgaszenia w aucie zupełnie wszystkiego. Wspomniany BCM chyba faktycznie mógłby tutaj pasować. Tylko czy można jakoś ten element diagnozować?
marek987 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-05-2025, 09:43   #5
tomao
ford::expert
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,980
Domyślnie Odp: Wyłączenie silnika oraz odcięcie elektryki w trakcie jazdy.

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Najpierw wzrokowo, czy nie ma jakiś nalotów w stykach.
tomao jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-05-2025, 17:42   #6
marek987
ford::average
 
Zarejestrowany: 16-10-2019
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 71
Domyślnie Odp: Wyłączenie silnika oraz odcięcie elektryki w trakcie jazdy.

Z tego co czytam, to aby dostać się do skrzynki i złącz BCM to trzeba rozebrać schowek. Nie wiem, czy z tym sobie poradzę. Natomiast obejrzałem po lewej stronie silnika kable, ciut na lewo od zbiornika - chyba - płynu hamulcowego i tam nie widzę żadnej wilgoci.

Poproszę o sprawdzenie stanu modułu BCM i złącz swojego mechanika przy kolejnym przeglądzie.
marek987 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
błąd , elektryka , s-max , silnik gaśnie



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.