![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-02-2024
Skąd: Gdańsk
Model: Fiesta MK7
Silnik: 1.0 ecoboost 101 KM
Rocznik: 2015
Postów: 3
|
![]()
Szanowni,
Zwracam się z prośbą o pomoc przy rozwiązaniu zagadki. Przyjmę wszystko od filmików, przez podpowiedź jak dojść do rozwiązania po reklamę warsztatu, który pomoże mi rozwiązać problem w okolicach Gdańska lub Tczewa. Pacjent: Ecoboost 1.0 100KM 2014r ~160 tyś km przebiegu Objawy: 1. Głośne stukanie/klekotanie/pyrkanie spod silnika już od momentu uruchomienia i nie znika niezależnie od stopnia rozgrzania. 2. Wraz z dodawaniem gazu i zwiększaniem obrotów dźwięk narasta, zwiększa częstotliwość przechodząc w jednostajne buczenie na wyższych obrotach. Przy odjęciu gazu i toczeniu auta (Spalanie spada do zera) - dźwięk znika. 3. Dźwięk powraca przy ponownym obciążaniu/pobieraniu przez jednostkę paliwa tj: wysprzęglęnie, dodanie gazu lub wrzucenie luzu. 4. Nie czuję większych wibracji teraz, niż czułem przed wystąpieniem tych dolegliwości. 5. Cokolwiek się dzieje, nie ma to wyczuwalnego wpływu na moc lub spalanie. Obroty nie pływają. Przebieg napraw 1. Auto miało wymieniany rozrząd przy 148 tys km, przed zakupem. 2. Auto ma wymienione wtryski, cewki i świece. 3. Zawieszenie i układ napędowy zdaniem mechaników bez zarzutów. 4. Pojechałem z klekotaniem do mechanika i okazało się: a. Że auto zgubiło przed/w trakcie pojawienia się problemu olej, do ok. 33% pojemności. (Mogło przejechać w takim stanie 200 - 300 km, temperatura w tym czasie nie wzrastała ponad normę.) Winną była uszczelka pod pokrywą zaworów, stąd wymieniłem pokrywę i uszczelkę. Mechanik spojrzał przy okazji na wałki rozrządu i nie uznał, że jest tam coś co powinno mnie niepokoić. Zdjęcia: (W załączniku) b. Został dolany 5w30 zamiast zalecanego 0w20. Brak wpływu na dźwięki. c. Metodą garażową (Śrubokrętem przez kanał świecowy) została podjęta próba oszacowania stanu panewek korbowodowych. Zdaję sobię sprawę, że to nie daje jednoznacznych wyników, natomiast mechanik stwierdził, że nie dzieje się nic niepokojącego. d. Znaleziono drobną perforację na rurze wydechowej za oplotem - Przy czym tu też stwierdzono, że nie jest to źródło powstawania dźwięku. Zdjęcie: (W załączniku) Dalsze prace 1. Mechanik nie podjął się wskazania mi kierunku dalszych prac ani nie namawiał do rozbiórki silnika u niego. 2. Planuję jeszcze mimo wszystko spróbować z tym tłumikiem - Na wszelki wypadek. 3. Jeśli nie pomoże i nie podpowiedzą mi Państwo co jeszcze mógłbym stosunkowo prosto sprawdzić/zlecić bez wymiany wszystkiego co możliwe - Zamierzam znaleźć zakład w małej miejscowości, w którym mnie zdiagnozują i naprawią. Biorąc pod uwagę jak duże to będą koszty, wolę jeszcze spróbować szczęścia tu. Jeśli czytając zapala się Państwu jakaś lampka, będę wdzięczny za sugestie. Ostatnio edytowane przez Barnebuch ; 28-01-2025 o 14:56 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,980
|
![]()
Na zdjęciach widać pompę wysokiego ciśnienia (paliwa), często były problemy z jej popychaczem. Widać wałki rozrządu, ale napęd pompy nadal jest zakryty. Czy wałki były oglądane przez mechanika w całości, również w miejscu napędu pompy?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-02-2024
Skąd: Gdańsk
Model: Fiesta MK7
Silnik: 1.0 ecoboost 101 KM
Rocznik: 2015
Postów: 3
|
![]()
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!
MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego) Mechanik nie przyglądał się napędowi pompy i nie demontował obudowy. Dziękuję za sugestię i nowy trop. Czy jest jakaś metoda, która pozwoliłaby potwierdzić diagnozę? Poza oczywiście ponownym demontażem. Ostatnio edytowane przez Speedo ; 29-01-2025 o 08:59 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::expert
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,980
|
![]()
Wystarczy zdemontować samą pompę i wyjąć popychacz. To umożliwi też weryfikację wałka.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-02-2024
Skąd: Gdańsk
Model: Fiesta MK7
Silnik: 1.0 ecoboost 101 KM
Rocznik: 2015
Postów: 3
|
![]()
[NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!
MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego) Bardzo dziękuję. Sprawdzę to z mechanikiem. Ostatnio edytowane przez Speedo ; 29-01-2025 o 08:59 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::amateur
![]() Imię: Filip
Zarejestrowany: 04-06-2025
Skąd: Łódź
Model: Fiesta
Silnik: 1.0 100km
Rocznik: 2016
Postów: 1
|
![]()
Hej,
Mam bardzo podobne problemy co autor tematu - klekotanie po odpaleniu oraz przy dodawaniu gazu - jedynie co jest inne to ze przy rozgrzanym silniku jest on cichszy. rocznik 2016, rozrząd wymieniony. Zakupiony rok temu - silnik byl rozebrany i wyczyszczony ze smoku. Olej wymieniony 3000km temu na 0w20. Film do dźwięku silnika: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Mechanik szukał i szukał aż znalazł kawałki metalu (na zdjęciu poniżej) po odkreceniu miski olejowe - kawałki zatrzymały się na filtrze. Czego to mogą być kawałki? W jaki koszt naprawy celować? Wymiana silnika? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |