![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#61 | ||
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
|
![]() Cytat:
Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ford::amateur
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 17-05-2025
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.6 105km
Rocznik: 2011
Postów: 5
|
![]()
Nie mniej sam będąc zielonym jak szczypiorek na wiosnę czegoś się dowiedziałem od Ciebie. W trakcie normalnej jazdy komputer pokazuje między 13,5-14,5V ale przy hamowaniu silnikiem pokazał zaskakująco mało. Jeśli w spoczynku to przekłamanie komputera nie musi być oznaką jakiejś awarii zwarcia czy Bozia wie czego to dobrze wiedzieć. Postaram się go sprawdzić u elektromechanika i dam znać w tym wątku. Pozdrawiam
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
|
![]() Cytat:
Jutro jak się gdzieś ruszę to podpatrzę jak to u mnie działa na chwilę obecną i dam znać. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ford::professional
![]() Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,408
|
![]()
Macie normalne zachowania tych napięć. BMS tak tym zarządza.
Ja natomiast nie rozumiem dlaczego prąd ładowania nie zależy od napięcia. 14.8V ładowanie ok 2-3A by przy 13.5V było 10A. Ogólnie jakby nie istniało prawo ohma. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 01-07-2023
Model: Focus MK3 FL
Silnik: 1.5EB
Rocznik: 2015
Postów: 15
|
![]()
Ogolnie polecam odlaczyc BMSa, ladowanie bedzie ciagle takie samo, jak w autach z normalnym alternatorem bez zarzadzania ladowaniem. Bledow na desce nie wywala (ale jest jeden po podlaczeniu komputera o braku komunikacji z BMS), dodatkowo start-stop przestaje dzialac wiec same plusy. Ja osobiscie jezdze tak juz drugi rok.
Wystarczy odpiąc wtyczkę od czujnika na klemie. Jak zmienicie zdanie, wpiac wtycze i wykasowac bledy forscanem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
|
![]() Cytat:
Cytat:
Dzisiaj sprawdzałem u siebie i jest tak. Po uruchomieniu, po nocy ładowanie 14, 4 - 14,5V. Po jakimś czasie 12,1 - 12,3V i nie ma większego znaczenia, czy włączone światła, czy do tego dorzucę klimę, czy też dorzucę jeszcze grzane szyby. Tylko hamowanie silnikiem przy jego obrotach pow 1500 obr/min., jest w stanie podnieść napięcie do 14,6 V. Przy hamowaniu silnikiem pow. 1500obr/min, paliwo nie jest wtryskiwane. Z chwilą spadku obrotów i rozpoczęciem podawania paliwa napięcie spada do wartości 12,1 - 12,3V . Przy podawaniu paliwa i obrotach silnika 3000 - 4000, wartość napięcia jest taka sama jak na wolnych obrotach. W ostatnim poście kolega dtm21 opisał sytuację odwrotną i to on pisze o swoich problemach. Ja to, co opisuje mam od zawsze (pod warunkiem, ze aku sprawny, a obecnie jest nowy Bosch S5) i póki co nie narzekam na akumulator. Być może to, co się u niego dzieje jest z powodu BMS, który pracuje ze słabym akumulatorem. Co do nie istnienia prawa Ohma, to tak źle raczej nie jest. Da się to wytłumaczyć, tylko wywód będzie pewnie nieco długi i kilka dodatkowych pomiarów pasowałoby zrobić oraz odnieść się do innych praw fizyki. Ostatnio edytowane przez thesperado ; 14-06-2025 o 22:03 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|