|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-08-2004, 12:32 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 11-05-2004
Postów: 16
|
Zetec dlugo jezdzacy na LPG
duzo sie czyta na temat "nie gazuje sie Fordow"... raz, ze gniazda sie wypalaja, albo glowica po kilkudziesieciu tys. sie psuje itp... stad pytanie (chyba juz bylo zadawne kiedys, ale bez odzewu), zeby rozwiac mity:
czy jest na forum ktos, kto ma zagazowanego Zeteca i przejechal sporo kilometrow...? np. ja mam zetec-SE 1.7 z instalacja wtrysku sekwencyjnego, przejechalem jakies 15.000 km na gazie i oprocz wymiany swiec (byly stare) i przewodow wysokiego napiecia nie widze/czuje zadnych negatywnych efektow na autku.... a pozytywnych mase Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
03-08-2004, 00:36 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-06-2004
Skąd: Jelenia Góra
Postów: 11
|
zetec 1.8 16v instalacja BRC bez kompa.
Przejechane ponad 20 tys i zadnych negatywnych objawow. 1 wystrzal zmienione swiece oraz filtr powietrza. Do wymiany mam jesze kable wys. napiecia poniewaz w nocy swieca a chyba nie powinny ?? pozdrawiam
__________________
escort 1.8 16v 115 HP 96' |
03-08-2004, 12:48 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 23-07-2004
Skąd: śląsk
Model: omega
Silnik: 3,0v6
Rocznik: 1998
Postów: 116
|
Do Bodzio 88 jaki to masz samochod i ktory rok
__________________
Na razie brak Forda. ale rozglądam się za Mondeo lub Focusem. |
03-08-2004, 17:35 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: 100lica
Postów: 198
|
w MondeoKlubPolska jest kilka samochodów z bardzo dużym przebiegiem na LPG: MKI z instalką Vialle od nowości na gazie, przebieg ponad 350kkm, MKIII 2,5 V6 ponad 450kkm i mnóstwo aut z przebiegiem ponad 200kkm na gazie. Problemem jest jedynie regulacja zaworów (o ile są płytkowe, z tego co pamiętam to od maja 199Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., trzeba tego pilnować.
__________________
Mondeo 1,8 98' - morski met. Bigas SGIS |
03-08-2004, 18:05 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 23-07-2004
Skąd: śląsk
Model: omega
Silnik: 3,0v6
Rocznik: 1998
Postów: 116
|
a orientacyjnie co ile trzeba by bylo regulowac zawory na gazie
__________________
Na razie brak Forda. ale rozglądam się za Mondeo lub Focusem. |
04-08-2004, 02:13 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 24-05-2004
Skąd: śląsk
Postów: 155
|
Dodatek Auto Swiata,moze pomoze...
__________________
Mk1 1.8td |
04-08-2004, 07:04 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 11-05-2004
Postów: 16
|
w dodatku (chyba wlasnie do autoswiata ostaniego) pisza, ze zetecow wszelkich gazowac raczej sie nie powinno... a jezeli juz, to trzeba jakies chemikalia zapodawac w silnik... ktos tak robi?
|
04-08-2004, 08:50 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: 100lica
Postów: 198
|
z tego co mi tłumaczono, to przy każdym przeglądzie (co 15kkm) powinno się te luzy sprawdzić. Ale podkreślam chodzi o Zetec od maja 1998 bez hydraulicznej regulacji zaworów.
__________________
Mondeo 1,8 98' - morski met. Bigas SGIS |
04-08-2004, 09:10 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: 100lica
Postów: 198
|
co do postów kolegów powyżej
ludzie wypowiadający opinie, że Zetec nie nadaje się do gazu najczęściej nie są użytkownikami tych samochodów i nie mają z reguły o tym bladego pojęcia. Serwisy nie zalecają instalacji chyba głównie z powodów marketingowych. Dowodem na to jest ostatnie spokanie członków Mondeo Klub Polska z P. Pawłem Sochajskim, kierownikiem firmy TOP CAR z WWy, byłego dealera forda, który stracił autoryzację i teraz prowadzi jeden z lepszych i najtańszych serwisów (zresztą obok ABSCAR) dla Fordów. Podczas owej rozmowy na temat gazu w samochodach zostały wymienione różne doświadczenia w tej materii. Omawiał on między innymi przypadek, kiedy gazowano Zeteca i zmieniano w nim od razu głowicę na niby fabrycznie przystosowaną do gazu. Dla ciekawości dokonano porównania głowicy użytkowanej i tej nowej, nie znaleziono żadnych różnic. Ford zarzeka się, że są jakieś porcelanowe gniazda zaworów (co jest wierutną bzdurą), sam sprawdzałem to w serwisie na swoim aucie. Prawdą jest jednak, że w nowszych silnikach (mondele Mondeo MKIII i Foki) są teflonowe prowadzenia zaworów i przy instalacjach drugiej generacji są problemy z jej dopaleniem. Chcociaż jest w MKP samochód MKIII z instalacją i gwarancją na silnik (Gdańsk).
Mój gazior, który zna się na Fordach bardzo dobrze, powiedział definitywnie: ważne są trzy rzeczy w tym samochodzie na gazie: świece, przewody i cewka. Jeśli wszystko będzie sprawne = zero problemów i się to potwierdza. Świece tylko fabryczne Motorcraft, żadnych cudów do gazu i zalecana wymiana co 18-20kkm. Problemy biorą się z tego, że większość ludzi jednak zubaża mieszankę, a jazda na zbyt ubogiej mieszance = wypalone gniazda zaworów. Każdy oszczędza na instalce, a potem się dziwi, ojej to był błąd i teraz są problemy. Tyle z moich doświadczeń i z tego co się nauczyłem dotychczas. Generalnie do wszystkich Zeteców zaleca sie IV generację i ze względu na wybuchy i ze względu na fakt, że można dużo lepiej ustawić skład mieszanki.
__________________
Mondeo 1,8 98' - morski met. Bigas SGIS |
04-08-2004, 13:36 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 11-05-2004
Postów: 16
|
brzmi niezle... dzieki! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
a moze wiesz ktore modele zetecow maja hydrauliczna regulacje zaworow? albo gdzie to mozna sprawdzic? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. acha, jak pisales "Mój gazior, który zna się na Fordach bardzo dobrze, powiedział definitywnie: ważne są trzy rzeczy w tym samochodzie na gazie" to chodzilo o: -zetecki? -fordy? -mondki? |
|
|
|