|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-02-2006, 15:30 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-11-2005
Postów: 16
|
Temperatura pracy silnika a temperatura cieczy. Ważne!!!
Witam juz tu wiele było pisane na temat niedogrzanych diesli, wątpliwości czy jest wieksze spalanie czy to szkodzi czy też nie. W moim silniku temperatra cieczy chlodżacej oscyluje miedzy 75 a 85 stopni C. Mialem wielkie watpliwoscu czy to nie szkodzi silnikowi którego temperatura pracy powinna wynosić okolo 90 stopni C.
Ale gdy wszedlwm w tryb serwisowy czy jak to sie tam nazywa komputera to jest tam taki parametr jak TEMPERATURA SILNIKA i gdy wskaźnik temperatury cieczy chodzacej stał nieruchomo na 60 stopniach to temperatura silnika wynosiła 95 stopni, wskażnik podnosi sie od temperatury 97 i gdy osiaga 119 stopni otwiera sie termostat i temperatura spada do 115 i znow podnosi sie do 119 stopni nigdy wiecej. Na postoju nie wazne jak dlugim nie spada ponizej 95 stopni celsjusza. Czy wiec silnik nie pracuje w odpowiedniej teperaturze mimo ze wskaznik temperatury płynu tak wydawało by sie szaleje????? Co o tym myslicie?? |
05-02-2006, 15:49 | #2 |
Postów: n/a
|
wszedłeś w tryb serwisowy zegarów. Aby to sprawdzic dokładnie to trzebaby wpiąć się pod kompa(sterownik) silnika i stamtąd odczytac wartości. Do tego potrzebny jest jeszcze pomiar temperatury samego silnika.
|
06-02-2006, 09:14 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-11-2005
Postów: 16
|
No wlasnie wiem, wiec tam jest pokazywana rzeczywista temperatura pracy silnika, która wynosi 90 stopni zanim wskaznik temperatury cieczy chłodzacej wogóle sie ruszy. I moze wlasnie te obawy wszystkich co jezdza dieslami i sie boją ze wskaznik ledwo unosi sie nad 60 stopni sa nieuzasadnione bo temperaturka w silniku tak naprawde jest odpowiednia.
Jutro bede na tescie WTS w serwise ciekawe co tam powiedza. |
06-02-2006, 18:58 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-06-2005
Postów: 45
|
Witam
Panowie mam pytanie..jestem posiadaczem diesla (focus 1.8tddi) od niedawna i nie mam pojecią o co chodzi z tym dogrzaniem silnika...cieczy... jestem zielony z tego. Opiszcie proszę to po krotce o co chodzi zebym sam sobie szkód nie narobił...bedę wdzięczny |
07-02-2006, 09:26 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-11-2005
Postów: 16
|
A mozesz sprecyzować na czym polegają twoje wątpliwosci?? Bo mi z tym grzaniem jak mówisz chodzi o to że silnik nie trzyma temperatury (niby) jedynie w czasie jazdy ja utrzymuje a na postoju szybko cieplo ucieka. Co ciekawe czy na dworze -10 czy +30 silnik tak samo tracil cieplo :]
|
07-02-2006, 17:38 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-06-2005
Postów: 45
|
aahhaa...myslalem ze disel musi miec okreslona temp aby prawidlowo funkcjonowac ( wiem ze na zimnym silniku lepiej nie krecic za bardzo obrotow)
|