Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > LPG
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 30-03-2006, 09:48   #1
Nijt
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-03-2006
Skąd: Hajnówka
Model: Mondeo mk3
Silnik: diesel
Rocznik: 2004
Postów: 30
Domyślnie drogi użytkowniku LPg (z autopsji) czy warto?

Witam
Pytanie z autopsji czy warto zakładać LPG do auta.
Mam Escorta 1.3 endura E wielowtrysk, autem poruszam się dopiero od sierpnia 2005 (wcześniej nie było takiej potrzeby), teraz powoli rozważam założenie instalcji LPG, ale powstaje opytanie czy warto?
Dlaczego pytam?
Bo przez 6 miesięcy jeździłem dieslem (przjechałem około 5 tys. km w tym okazjonalna podróż do Wrocławia i z powrtrem ok 1100 km.)
Bo głownie jeżdżę po mieście do 12 km dzienie (woże dzieci)
Mój roczny przebieg oceniam na 8-10 tys. km (raczej bliżej do tej niższej wartości)
W tej chwili auto na PB95 pali średnio 7,2 l/100 km
Także za 200 zł przejadę jakis miesiąc.

Więc pytam użytkowników czy opłaca się instalowac chodzi mi główie o aspekt ekonomiczny, bo przcież ewentualne naprawy i regluacjie instalcji to też dodaktowe koszty.

Nijt jest offline  
Stary 30-03-2006, 10:11   #2
Jarcio
ford::advanced
 
Avatar Jarcio
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 28-10-2005
Skąd: mazowieckie
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 232
Domyślnie

Witam,

Pół roku temu miałem identyczny dylemat. Jeżdzę też nie za dużo (ok. 500 km miesięcznie), leję Pb98, pali 10l po mieście i po kalkulacji w skali roku, potem w skali 4 lat, zrezygnowałem z instalacji LPG. Po prostu na tak małe przebiegi to - ale to tylko moje skromne zdanie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - chyba nie warto zakładać gazu.

Pozdrawiam
__________________
Pozdrawiam Jarek

| Black MoonDeo '12 - obecnie | Silver Ssss-max '07 - odjechał w dobre ręce |
Jarcio jest offline  
Stary 30-03-2006, 10:23   #3
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał Nijt
Bo głownie jeżdżę po mieście do 12 km dzienie (woże dzieci)
Mój roczny przebieg oceniam na 8-10 tys. km (raczej bliżej do tej niższej wartości)
W tej chwili auto na PB95 pali średnio 7,2 l/100 km
Miałem identyczny dylemat już pare razy. Jak widzisz nie mam LPG w dalszym ciagu. Doszedłem do takiego samego wniosku jak Jarcio, za mało jexdzimy aby zakładać LPG. Koszt instalacji zwróci Ci sie dopiero po ok 1.5 Roku(tej najprostrzej), pod warunkiem, ze nie bedziesz miał jakichkolwiek problemów. Ale jak doliczysz jeszcze problemy i wymiane olei, swiec, przewodów WN, szybciej zuzywajacech sie tłumików, oraz to, ze jeździsz małe odcinki, gdzie połowe z nich i tak przejedziesz na PB, to nie ma najmniejszego sensu.
 
Stary 30-03-2006, 11:36   #4
pluto
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-11-2005
Skąd: Kielce
Postów: 209
Domyślnie

Moim zdaniem LPG mozna zalozyc jesli sie ma duzy silnik i sporo jezdzi ale i tak lepiej sie za jakims dieselkiem rozejrzec bo zawsze tanszy w eksploatacji a ile mniej problemow!!! To bedzie moj nastepny zakup jak mondka zajezdze. Ale dla mnie (dojezdzam 25km do pracy) gaz to jedyne wyjscie. Wiec jesli jezdzicie 500km miesiecznie na krotkich odcinkach to sie rzeczywiscie nie oplaca inwestowac w instalacje...
__________________
Dobro rodzi dobro, zło rodzi zło ...
pluto jest offline  
Stary 30-03-2006, 13:10   #5
KGB
ford::specialist
 
Avatar KGB
 
Zarejestrowany: 08-01-2006
Skąd: Ełk ; Warszawa
Model: Plus srebrne Caro
Silnik: 1598ccm GLI+voila+
Rocznik: 98'
Postów: 684
Domyślnie

przy takich przebiegach nie oplaca sie zakladac instalacji ,bo najtansza zwroci sie po poltora roku liczac samym przebiegiem i kosztami utrzymania
a taka najtansza to i na krotkie jazdy sie nie nadaje ,bo spora czesc wykona sie na benzynie
wiec realny czas zwrotu kosztow to 2-2.5 roku ,wiec kiedy tu oszczedzic ?
__________________
FSO Plus srebrne Caro 1.6 GLI Bosch+Voila+
Daihatsu Charade 1.0 Turbo - zagazowane Igen Lovato ,bezcenne przeżycie
KGB jest offline  
Stary 30-03-2006, 17:49   #6
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
Domyślnie

Na każdej instalacji należy rozgrzewać silnik na benzynie. Wynika to z konstrukcji parownika i nie da się tego "przeskoczyć". Można ustawić instalację tak, żeby się przełączała wcześniej (przy niższej temperaturze płynu chłodzącego) ale grozi to poważnymi konsekwencjami nie tylko dla samej instalacji ale i dla całego silnika. Reasumując - ja się też poważnie zastanawiałem czy pojeżdżę samochodem jeszcze tyle, żeby mi się koszt zwrócił i jeszcze, żeby na tym zyskać. Po 2 latach jazdy na LPG szacuję, że zaoszczędziłem na tym ponad 10kzł. Tyle, że ja jeżdżę raczej dużo - około 30kkm rocznie. Żałuję teraz tylko tego, że nie zamontowałem sekwencji tylko II gen. A już rewelacją był koszt wyjazdu do Francji - niecałe 1000zł w obie strony w podziale na 4 osoby. Na przebiegi do 10kkm rocznie jeszcze głównie po mieście i przy spalaniu Pb circa 7l/100km instalacja LPG do niemłodego już auta jest zupełnie nieopłacalna.
llechu jest offline  
Stary 31-03-2006, 16:37   #7
KGB
ford::specialist
 
Avatar KGB
 
Zarejestrowany: 08-01-2006
Skąd: Ełk ; Warszawa
Model: Plus srebrne Caro
Silnik: 1598ccm GLI+voila+
Rocznik: 98'
Postów: 684
Domyślnie

Cytat:
Napisał llechu
Na każdej instalacji należy rozgrzewać silnik na benzynie. Wynika to z konstrukcji parownika i nie da się tego "przeskoczyć". Można ustawić instalację tak, żeby się przełączała wcześniej (przy niższej temperaturze płynu chłodzącego) ale grozi to poważnymi konsekwencjami nie tylko dla samej instalacji ale i dla całego silnika.
nie przesadzaj
moj ladnie pali na gazie - w lato silnik zdazy zlapac temp ,zanim parownik sie oszroni
w zimie juz gorzej ,bo zaczyna prychac po paru minutach
nie podoba mi sie to i wlasnie jestem na etapie dolozenia grzalki do parownika
__________________
FSO Plus srebrne Caro 1.6 GLI Bosch+Voila+
Daihatsu Charade 1.0 Turbo - zagazowane Igen Lovato ,bezcenne przeżycie
KGB jest offline  
Stary 31-03-2006, 17:32   #8
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
Domyślnie

Nie przesadzam. Jak parownik nie nadąża z przekształcaniem LPG z postaci płynnej w gazową (to ten proces właśnie pochłania duże ilości ciepła), do cylindrów dostaje się zubożona mieszanka. To może powodować różne skutki uboczne włącznie z uszkodzeniem głowicy z powodu wyższych temperatur spalania. Latem to i owszem można po odpaleniu od razu na gaz przełączyć, ale zimą to jadę na Pb aż wskazówka temperatury na białe pole wejdzie.
Ale podgrzewanie parownika to dobry patent. Kiedyś się zastanawiałem nad zagazowaniem VW Garbusa, a tam jak wiadomo nie ma chłodnicy i jakoś gazownicy wykorzystują ciepło ze spalin do podgrzewania parownika. Aż strach pomyśleć co by było w przypadku jakiejś nieszczelności :fcp15
llechu jest offline  
Stary 31-03-2006, 19:35   #9
KGB
ford::specialist
 
Avatar KGB
 
Zarejestrowany: 08-01-2006
Skąd: Ełk ; Warszawa
Model: Plus srebrne Caro
Silnik: 1598ccm GLI+voila+
Rocznik: 98'
Postów: 684
Domyślnie

na Garbusa mozna wykorzystac patent z Malucha
czyli parownik grzac olejem silnikowym - tylko nie podaczac bezposrednio ,a dac dodatkowa pompke elektryczna (jak bedzie przeciek w parowniku to przynajmniej silnik sie nie zatrze z braku oleju lub niezasysaniu go)
do takiego celu najlepszy bylby parownik np. EMMEGAS 94 -mam taki wiec znam go na wylot
najwazniejsze ,ze plyn w tym parowniku nie styka sie z gazem przez zadna membrane - tylko i wylacznie przez aluminiowy wymiennik jako integralna czesc obudowy parownika
wiec mozna uzyskac duza szczelnosc parownika po stronie oleju
__________________
FSO Plus srebrne Caro 1.6 GLI Bosch+Voila+
Daihatsu Charade 1.0 Turbo - zagazowane Igen Lovato ,bezcenne przeżycie
KGB jest offline  
Stary 31-03-2006, 19:36   #10
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

w związku z tym, że temat zbacza na inne tory, zamykam.
 
Zamknięty Temat



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:00.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.