|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-04-2006, 12:01 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-03-2006
Postów: 17
|
co sie bardziej oplaca?
Mam escorta z 91 roku. Blacha w stanie dobrym (sa punkty z rdza, ale nie ma ich duzo). Podloga zrobiona, jezdzi dobrze.
Chcialem zrobic teraz przod zawieszenia (cale naprawic), niestety coraz wiecej osob zaczelo sie mnie pytac, czy nie lepiej go sprzedac i kupic cos mlodszego. gdyby ktos zapytal sie mnie o to 2 tyg. temu, to odpowiedz brzmialaby NIE. Niestety mam problem z uciekajacym plynem chlodniczym. Wszystko wskazuje na to, ze to uszczelka pod glowica. Tutaj sa juz wieksze koszta. Silnik ma przejechane 245 tys bez remontu. Wystarczy wymienic sama uszczelke? Chcialby pierscionki i zrobic go tak, zeby jeszcze troche pojezdzil. Co zrobilibyscie na moim miejscu? Auto mam juz dwa lata i naprawde prwie nic przy nim nie robilem. Jestem z niego zadowolony (troche przeszkadza mi jego "dynamika"), ale czy nie lepiej go odmlodzic? P.S. Jak sprawdzic czy to na pewno uszczelka? Nie auwazylem spadku osiagow, odpala tak jak wczesniej, nie ma "masla" pod korkiem wlewu i na bagnecie. Martwi mnie troche olej (polsyntetyk Mobila), bo w lipcu bedzie juz rok od wymiany (oleju nie bierze), ale kolor powinien podchodzic juz pod czarny, a jest jakis troszeczke jasniejszy braz (naprawde nieduzo). Ile taki silnik moze kosztowac? lepiej remontowac, kupic inny, czy wymienic auto? Za takiego escorta dostane pewnie ok. 1,5 tys i nawet jak doloze jeszcze 3 tys, to nic fajnego nie kupie. I jeszcze jeden problem! Maglownica! Chyba nadaje sie do wymiany. Czasami podczas krecenia kierownica slysze jakby cos przeskoczylo. NIe rozumiem, dlczego wszystko musi sie psuc w jednym momencie? P.S. Silnik to 1,6, gaznik. Przepraszam, za styl i forme tego posta, ale jestem bardzo zly bo nie wiem co robic. pozdrawiam i licze na jakies rady. Rafal |
07-04-2006, 12:08 | #2 |
ford::professional
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Toruń
Model: KIA CEE'D
Silnik: 0,9 oraz 2.0 CRDi
Rocznik: 2010
Postów: 1,917
|
Sam musisz się zastnowić co bardziej ci się opłaca. Rzeczywiście jak dołożysz 3000 pln to nic ciekawego nie kupisz, najprawdopodobniej ściągnięty z zachodu i w niewiadomo jakim stanie. Wymiana silnika też jest skomplikowana, gdyż musisz wymienić wszystko, a, że masz gaźnik to z elektroniką będzie pewnie kłopot. Myślę, że jak włożysz w niego te 3000 pln to pojeździsz kilka latek. Sam chciałem odmłodzić swojego, ale stwierdziłem, że go zajeżdżę, bo jest w dobrym stanie a nie dostanę za niego tyle, żeby zmienić na coś przyjemniejszego. Z tym, że pytanie, czy ty już swojego nie zajeździłeś, gdzie jest ta granica.
__________________
KIA CEE'D 2.0 CRDi Były:Mondeo 2.0 GHIA '98r.LPG czarne Kombi;Escort 1.6CLX '90r. czerw. liftback; Skoda 125L |
07-04-2006, 12:12 | #3 | ||
ford::expert
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
|
rafal_ldz, jak na moje oko to silnik masz w dobrym stanie,nie ruszał bym pierścieni.
Cytat:
Cytat:
|
||
07-04-2006, 12:27 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-03-2006
Postów: 17
|
tak naprawde to nie wiem o co chodzi z tym plynem.
W srode ucieklo mi go chyba z 1,5 litra w pol dnia. Wczoraj ubylo go troche, ale dolalem juz wody. Czasami bywa tak, ze jest go malo, a jak postoi troche na parkingu, to jest juz pol zbiorniczka. Oprocz tego mam troche oleju w filtrze powietrza. Wkurza mnie tez, to stukanie zaworow. Jak to mozna zlikwidowac? Wrredusek silnik chcialem wymienic na taki sam jak moj. Wiec wtedy chyba nie trzeba nic przerabiac? Na razie tak: koszt czesci przedniego zawieszenia to 300 zl, robocizna 80. Przekladnia w razie czego 300 zl. Silnik (podobno z przebiegiem 130 tys.) 700 zl. Zastanawianie sie co z tym wszystkim zrobic BEZCENNE. |
07-04-2006, 12:36 | #5 | ||
ford::expert
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
|
Cytat:
Z tym płynem to nie uszczelka,gdzieś Ci płyn ucieka. Cytat:
|
||
07-04-2006, 20:15 | #6 |
ford::professional
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Toruń
Model: KIA CEE'D
Silnik: 0,9 oraz 2.0 CRDi
Rocznik: 2010
Postów: 1,917
|
olej w filtrze olej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. nie zaglądaj tam poprostuGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jak wstawisz gaźnikowy to nic nie musisz zmieniać, ale pytanie po co. Zanim zdecydujesz się na kupno innego, sprawdź dokładnie swój. W naturze nic nie ginie, bilans wodny wychodzi na zero, więc jak pisał Assan dokładnie sprawdź gdzie ci się podziewa płyn.
__________________
KIA CEE'D 2.0 CRDi Były:Mondeo 2.0 GHIA '98r.LPG czarne Kombi;Escort 1.6CLX '90r. czerw. liftback; Skoda 125L |
07-04-2006, 20:15 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-03-2006
Postów: 17
|
Juz nic nie rozumiem!
Dzisiaj chyba ani kropelka plynu nie ubyla! Nie wiem o co chodzi. A filterek jest przybudzony olejem, i w lewym "roku" jest troche wilgotno. W pozostalej czesci jest sucho. pozdrawiam |
07-04-2006, 20:23 | #8 |
ford::professional
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Toruń
Model: KIA CEE'D
Silnik: 0,9 oraz 2.0 CRDi
Rocznik: 2010
Postów: 1,917
|
Chyba problem zabrudzonej odmy ciebie też dotyczy, więc ją wyczyść. A może z tym ubywającym płynem, to rozszerzalność temperaturowa cieczy? U mnie po zimie też zniknęło ze zbiorniczka trochę płynu ale się nie przejmuję.
__________________
KIA CEE'D 2.0 CRDi Były:Mondeo 2.0 GHIA '98r.LPG czarne Kombi;Escort 1.6CLX '90r. czerw. liftback; Skoda 125L |
07-04-2006, 20:38 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 25-11-2004
Skąd: Kutno
Model: Focus C-max
Silnik: 2.0 16V
Rocznik: 2006
Postów: 134
|
Sprawdź pompę wody, bo to przez nią prawdopodobnie ucieka płyn.
|
07-04-2006, 20:45 | #10 |
ford::expert
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
|
rafal_ldz, mi się wydaje że nie ma czym się przejmować,wyczyść tylko odpowietrzenie skrzyni korbowej.Z tego co zrozumiałem to są znikome ilości więc jak pisze wrredusek, olej ten olej :fcp2 .Silnik masz ok,zajmij się ważniejszymi sprawami np. zawieszeniem a pojeżdzi Ci to autko jeszcze myślę że bez większych niespodzianek.Pilnuj tylko płynu (sprawdzaj na zimnym silniku) i wszystko będzie ok
|