![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 01-04-2006
Postów: 21
|
![]()
Witam, mam do was pytanie odnośnie kolektora w mojej Fieście jak w temacie,a mianowicie pytałem dziś o założenie instalacji LPG i powiedziano mi że cena instalacji sekwencyjnej będzie wynosiła ok. 2700zł, dlatego że mam plastikowy kolektor.I moje pytanie czy ta cena jest taka wysoka bo oni uwzględniają wymianę kolektora na metalowy?Lub też czy jest możliwość samemu wymienić go na metalowy i instalacja byłaby tańsza?Z góry dzięki za odpowiedzi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
![]()
Oni nie wymieniają kolektora tylko wstawiają po prostu droższą (i lepszą) instalację. I jeśli chcesz tym autem jeszcze pojeździć jakiś czas (i dużo kilometrów) to ja bym proponował przystać na tę propozycję albo poszukać trochę tańszej ale też sekwencji. Sam kiedyś popełniłem błąd i wstawiłem tańszą instalkę (tyle, że wtedy sekwencja była po 4000zł).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 01-04-2006
Postów: 21
|
![]()
OK, dzięki za odpowiedz i poradę, ale czy możesz mi jeszcze powiedzieć czym się różni taka instalacja za 1500zł od tej sekwencyjnej?Bo ciągle słyszę że jest lepsza ale w czym,a pytam bo jestem laikiem w tych sprawach.Dzięki.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
![]()
Sekwencyjna instalacja podaje gaz do kolektora bardzo podobnie jak wtryskiwacze benzyny podają benzynę. Są to ściśle odmierzone dawki i są wstrzykiwane do kolektora tuż przed zaworami ssącymi. Steruje tym wszystkim bardziej zaawansowany komputer niż w przypadku instalacji II generacji do silników z wtryskiem wielopunktowym.
W II generacji występuje tzw. mikser, czyli tak naprawdę pierścień zwężający dolot, z otworami, którymi podawany jest gaz oraz zawór sterowany silnikiem krokowym przez tzw. "komputer gazu". W wielu przypadkach ten tzw. komputer jest bardzo prymitywny i często po jego odłączeniu i regulacji dawki "na śrubkę" robi się silnikowi lepiej. Generalnie to rozwiązanie ma dosyć dużą bezwładność. Zanim krokowiec zareaguje na zmiany składu mieszanki, często jest już za późno. Zdarzają się wystrzały w kolektor (stąd lepiej jak jest on metalowy). Druga wada to ta zwężka w dolocie, która psuje osiągi również przy zasilaniu benzyną. Przy sekwencji nie ma czegoś takiego. Ale sekwencja ma też swoje wady. Z uwagi na bardziej precyzyjną konstrukcję, jest zabezpieczenie takie, że zasilanie gazem można włączyć dopiero jak temperatura płynu chłodzącego (który podgrzewa parownik) osiągnie odpowiednią temperaturę. Powoduje to efekt taki, że zimą musisz przejechać 4-5km na benzynie zanim w ogóle da się przełączyć na LPG. Generalnie jak bardzo chcesz instalkę taniej, polecam BLOS - czyli taki sprytny "gaźnik" LPG. Eliminuje większość wad rozwiązania z mikserem, a instalacja jest w tej samej cenie co z mikserem gdyż mimo większej ceny samego BLOSA, zbędne jest kilka innych elementów instalacji - m. in. elektronika. Problem może się pojawić na przeglądzie technicznym bo przepisy ponoć wymagają aby silniki z elektronicznym wtryskiem, miały elektroniczne sterowanie dawką gazu. Ale ludzie sobie jakoś z tym radzą. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Imię: Maciek
Zarejestrowany: 10-09-2005
Skąd: rumia
Model: mondeo mk3
Silnik: TDCI 2.2
Rocznik: 2005
Postów: 1,497
|
![]()
cena za sekwencje jest niska tylko,zeby to chicialo dobrze chodzic. moj silnik na takiej sekwencji nie chodzil a sekwencja od zwyklej instalki lpg rozni sie miejscem podawania gazu do silnika i brakiem mozliwosci wystrzalu co plastikowy kolektor mogloby polamac. no i skoro masz male doswiadczenie w tych sprawach to samochod z dobrze zalozonym lpg ma chodzic dokladnie tak jak na pb bo na tej taniej sekwencji moj chodzil ale ze szarpal i nie chcial sie czasami wkrecac na obroty to inna sprawa i tak dlugo poprawiali az okazalo sie,ze musza zmienic instalacje. tylko ja moze mam dziwny silnik bo u mnie wtryski benzyny pracuja podobno parami Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pozdrawiam maciek p.s ma chodzic tak samo bo gaziarze to zazwyczaj kilka osob w warsztacie no i niestety kazdy z nich potrafi miec swoja wersje na zycie samochodu po zalozeniu gazu. moj na regulacjach itp byl 9 razy ale w koncu jest super ok. a oni oddajac mi samochod przeciez uwazali zawsze ze jest ok Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. tylko byli mili powaznie zajeli sie problemem i nie moglem sie tam czuc jako koles co przyszedl pozawracac glowe
__________________
mondeo mk3 2.2 TDCI a było mondeo mk2, scorpio mk2 i mk1, sierra mk2 i Taunus 1982 r... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 28-02-2006
Skąd: Łęczyca
Model: Focus mk1
Silnik: 1.8 zetec
Rocznik: 2001
Postów: 417
|
![]()
Ja mam instalację II generacji (tą tańszą :fcp2 ) w swoim aucie (takim jak twoje) i nie polecam. Te motory są wredne do gazu. Ja już ponad rok walczę z wolno spadającymi obrotami, zmieniałem gazowników i nikt nie wie co jest. Tzn. niby wszystko O.K. ale nie chodzi jak powinien. No i strzały! Możesz pojeździć 5 lat i będzie O.K., a możesz pojeździć tydzień i kolektor się rozleci. Co do metalowego kolektora, to wychodzi taniej niż sekwencja, ale z tego co mi znajomy mówił, to one tak tam pasują (te metal. kolektory) jak koń do pchania karuzeli! :fcp2
Moja instalacja jest ponoć "bardzo dobra" (jak na II generację), ale temu autku to się nie nadaje. Posłuchaj kogoś kto się już "przejechał" :fcp3 ! I myślę, że na tym forum znajdziesz jeszcze kilku takich, co ElGrey??? :fcp2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
|
![]()
sekwencja najlepsza dla tego silnika
__________________
wozidła... Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz ![]() Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka ![]() Yamaha XV700 [Regulamin Forum] [Szukaj] ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 01-04-2006
Postów: 21
|
![]()
llechu wielkie dzięki za wyjaśnienie różnicy, teraz już wogóle wiem o co biega Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. pozostałym kolegom także bardzo dziękuję za rady i opisy zdarzeń Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Faktycznie czasem warto zapłacić więcej i miec spokój, niż jezdzić 10 razy do warsztatu.Zdecyduję się na montaż tej sekwencji, i opiszę wam pozniej moje wrażenia z jazdy, oby było wszystko OK.Pozdrawiam.Narazie. |
![]() |
![]() |