Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 11-09-2006, 18:59   #1
jandark
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-04-2006
Postów: 25
Domyślnie Silnik po nagrzaniu gaśnie i odpala dopiero po ostygnięciu.

Witam wszystkich. Mam wielki problem proszę o pomoc! Po zwykłej jeździe (z silnikiem nic się nie działo żadnych dziwnych reakcji i objawów nie było) wyłączyłem silnik i już nie odpaliłem. Silnik zapala tylko jak jest zimny i to nie zawsze ale jak tylko złapie temperatutę pracy tzn. pochodzi chwilę jakieś 5, 10 min bo różnie to bywa zaczyna drgać, szarpać chodzi jakby na trzech cylindrach po czym zadymi na biało i gaśnie. Zapala z trudem dopiero po ostygnięciu. I tak w kółko.

W trakcie jak chodził jakby na trzech cylindrach wyciągałem mu po kolei przewody wysokiego napięcia żeby sprawdzić, który z cylindrów nie pali. Po wyciągnięciu było widać wyrażną różnicę na niekożyść na każdym cylindrze. Wnioskuję z tego że palił na wszystkich a to tylko było wrażenie. Wykręciłem świece i wszystkie były czarne zakopcone lub zalane. Wszystkie jednakowo. Mimo wszysto wymieniłem i świece i przewody na nowe po czym zrobiłem reset komputera.
Efekt żaden. Autko dalej nie pali.

Za co zabrać się teraz? Czy to może być sonda lambda, cewka, modół a może komputer? Pomocy. Może ktoś z was spotkał się z podobnym problemem. Czytałem już na tym forum o podobnych ale żaden nie pasuje do mojego.

Dodam, że półtorej tygodnia temu wyczyściłem w środku wypalony katalizator. Puszka została nie ruszona. Mój silnik to Zetec-E 1,8 85kw bez gazu tylko paliwo. Katalizator znajduje się przy kolektorze wydechowym pionowo. Może to jest powodem? Może sonda się uszkodziła? Ale przez półtorej tygodnia obserwowałem tylko pozytywy.

Proszę pomóżcie.

__________________
Dziękuję i pozdrawiam.
jandark jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-09-2006, 23:03   #2
-waldi-
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar -waldi-
 
Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
Domyślnie

Cytat:
Napisał jandark
wyciągałem mu po kolei przewody wysokiego napięcia żeby sprawdzić, który z cylindrów nie pali
hehe tak nic nie sprawdzisz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. masz cewki dwubiegunowe czyli jak ściągasz z jednej świecy to iskry nie masz na 2 chyba ze kabel do masy dotkniesz :fcp17

a moze poszła uszczelka pod głowicą? lub pompa paliwa sie kończy
__________________
wozidła...
Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne
Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz
Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka
Yamaha XV700

[Regulamin Forum] [Szukaj]
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg
-waldi- jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-09-2006, 17:13   #3
jandark
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-04-2006
Postów: 25
Domyślnie

Jesteś pewien czy mnie straszysz? Jak tak to udało ci się :fcp25 Ja raczej stawiał bym na elektrykę może jakiś czujnik? Czy tylko podłączenie pod komputer pomorze i dostanę odp. na pytanie? Czy jest może jakiś inny sposób na sprawdzenie? :fcp5
__________________
Dziękuję i pozdrawiam.
jandark jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-09-2006, 18:19   #4
-waldi-
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar -waldi-
 
Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
Domyślnie

podłączenie pod komputer niewiele może pokazać.... nie strasze Cie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. to najgorszy scenariusz....
ale wcześniej:
odepnij na odpalonym wtyczkę od przepływomierza a później od czujnika temperatury cieczy ( tego dla potrzeb ECU) obserwuj co się bedzie działo z silnikiem
a potem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
przeczyść przepływomierz, sprawdz czujnik cieczy i połączenia (wtyczki) przy nim, sonde lambda,
piszesz ze masz świece czarne i pozalewane... to albo brak iskry albo za duzo paliwa podają wtryski.
__________________
wozidła...
Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne
Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz
Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka
Yamaha XV700

[Regulamin Forum] [Szukaj]
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg
-waldi- jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-09-2006, 17:19   #5
jandark
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-04-2006
Postów: 25
Domyślnie

Witam. Przepraszam, że długo nie pisałem ale nie mam internetu od paru dni. Dziękuję Waldi!!! Sprawdziłem dokładniej i wszystko wskazuje na to, że on się zalewa. Iskra jest cały czas. Mój mechanik też mówił coś o czujniku temp. cieczy. Mówił, że on dostaje za dużo paliwa. Dziś odpalałem i zakopciłem całą ulicę na czarno :fcp5 i strasznie śmierdziało paliwem. Idę odłączyć jeszcze te dwa czujniki i napiszę jakie efekty. Dziękuję i pozdrawiam. :fcp20
__________________
Dziękuję i pozdrawiam.
jandark jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-09-2006, 17:44   #6
-waldi-
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar -waldi-
 
Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
Domyślnie

Cytat:
Napisał jandark
Dziś odpalałem i zakopciłem całą ulicę na czarno
oj to moze nie trzymać któryś wtrysk.....
__________________
wozidła...
Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne
Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz
Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka
Yamaha XV700

[Regulamin Forum] [Szukaj]
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg
-waldi- jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-09-2006, 21:48   #7
Arolahti
ford::average
 
Zarejestrowany: 19-01-2006
Skąd: Pszczyna
Model: Ford Escort MKVII / Ford Galaxy MK2 Ghia automat
Silnik: 1.8 16V / 2.8 V6
Rocznik: 1995 / 2001
Postów: 127
Domyślnie

wiesz co jandark powiem ci ze od jakiegoś czasu miałem podobnie z tym ze nie kopcił i szukałem szukałem mierzyłem itp ... aż w końcu zabrałem sie z EEC. poruszłem kablami które dochodzą do złącza i ... silnik chodził raz dobrze a raz żle. Wina leżała w lużnych pinach...druga sprawa to w moim przypadku wiązka kabli która leci sobie pod maską. gdzieś kóryś kabelek nie przewodzi tak jak powinien. Poruszłem pooklejałem taśmą i na razie ok. Polukaj u siebie na te kable.
Arolahti jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2006, 14:47   #8
jandark
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-04-2006
Postów: 25
Domyślnie

No i wkońcu odzyskałem neta więc mogę pisać :fcp4 . Dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Waldi zrobiłem jak mówiłeś i jesteś wielki!!! Po odłączeniu przepływomierza autko odżyło i jezdzi!! Ale jak tylko podłączam przepływomierz obiawy choroby powracają :fcp15 . Więc przepływomierz do wymiany szkoda tylko, że tyle kosztuje :fcp5 . Na razie jeżdzę z odłączonym i autko zachowuje się w miarę normalnie co mnie troszkę dziwi. Mam tylko nadzieję, że czegoś nie popsuję przez taką jazdę. Dziękuję i pozdrawiam! :fcp23
__________________
Dziękuję i pozdrawiam.
jandark jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2006, 19:20   #9
-waldi-
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar -waldi-
 
Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
Domyślnie

Cytat:
Napisał jandark
Więc przepływomierz do wymiany szkoda tylko, że tyle kosztuje
wyczyść, pomierz i wtedy bedziesz pewny na 100% ze to on. A jeżdząc z odpięta przepływka raczej nic nie uszkodzisz, ale na pewno bedzie palił więcej od "orginału" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
wozidła...
Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne
Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz
Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka
Yamaha XV700

[Regulamin Forum] [Szukaj]
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg
-waldi- jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-09-2006, 08:24   #10
marcin0906
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-06-2006
Postów: 106
Domyślnie

jesli gasnie na cieplym silniku moga byc ''podstawione'' zawory!!!
marcin0906 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:27.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.