![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 07-11-2006
Postów: 19
|
![]()
Witam,
ogólnie mało jeżdze moim escortem i co jakiś czas muszę doładowywać akumulator zastanawiam się czy za każdym razem musze otwierać maskę i podłanczać kable bezpośrednio do aku. Czy jest możliwośc ładowania przez zapalniczkę samochodową lub jakoś wyprowadzić kable? Najlepiej by było gdyby można było przez zapalniczkę samochodową, ale czy nie uszkodze instalacji? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Postów: n/a
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
#3 | ||
ford::average
![]() Zarejestrowany: 07-10-2006
Skąd: Ostr.
Postów: 55
|
![]() Cytat:
selekta: Zobacz jakie kable są (średnica) np. do rozruchu silnika z tzw. matki czy nawet z prostownika. Wg. mnie instalacja tego nie wytrzyma. POZDRAWIAM. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 23-02-2005
Skąd: Szczecin
Model: Escort kombi
Silnik: 1,6 16v ZETEC 90KM
Rocznik: 1999
Postów: 136
|
![]()
Ładowanie przez zapalniczkę nie jest rozwiązaniem "lege artis", ale też nie przeginajmy w porównaniach. Prąd rozruchu i prąd ładowania to zdecydowanie różne prądy. Dlatego nie przesadzałbym z troską o średnicę przewodów, bo o to już się zatroszczyli inżynierowie Forda. Jeżeli prąd mógłby zagrozić przewodom od zapalniczki, to sprawę powinien załatwić bezpiecznik zapalniczki. Ale oczywiście mogę się mylić.
PozdrA |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Toruń
Model: KIA CEE'D
Silnik: 0,9 oraz 2.0 CRDi
Rocznik: 2010
Postów: 1,917
|
![]()
Pierwszy raz spotykam się z takim pomysłem. Slawko oczywiście ma rację, powinieneś odłączyć odbiory od akumulatora, do tego, zakładając, że nie masz w 100% bezobsługowego akumulatora, powinieneć otworzyć cele.
__________________
KIA CEE'D 2.0 CRDi Były:Mondeo 2.0 GHIA '98r.LPG czarne Kombi;Escort 1.6CLX '90r. czerw. liftback; Skoda 125L |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Kraków
Model: Focus mk4
Silnik: 1.5L EcoBoost /150KM
Rocznik: 2019
Postów: 7,552
|
![]() Cytat:
__________________
------------------------------------------------------------------ INSTRUKCJE.pdf / nowy eTIS / chemia_Forda / |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 07-11-2006
Postów: 19
|
![]() Cytat:
ps. "kto pyta nie błądzi" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::beginner
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 11-10-2006
Skąd: Wejherowo
Model: Transit Connect
Silnik: 1.8 TDCI 75KM
Rocznik: 2009
Postów: 17
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Postów: n/a
|
![]()
maksymalny prąd ładowania akumulatora to 5-6A.
Współczesne prostowniki posiadaja zebezpieczenia aby nie przekraczać prądu 5A. |
![]() |