|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
29-01-2007, 10:19 | #1 |
ford::advanced
Imię: Alek
Zarejestrowany: 03-06-2006
Model: ST220
Silnik: MEBA
Rocznik: 05
Postów: 383
|
Modyfikacje mechaniczne, Mondeo mk3 Duratec18 i 20
Tak przyszło mi do głowy taki topic założyć po wiekach grzebania w necie w poszukiwaniu ciekawych części do naszych autek, a pomysł jest taki żeby wpisywać co kto ciekawego znajdzie z producentem (+jego www), numerem części, krótkim komentarzem, może zdjęciem montażu i rezultatami instalacji danej części, w miarę możliwości.
Więc może ja zacznę Filtr stożkowy K&N ([Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]) nr. 57-0519 Dedykowany "kit" do Mondeo (pasuje do wszystkich 1.8 i 2.0 benzyn) zawiera raptem filtr, przejściówkę oraz łapę podtrzymującą ciężar filtra. Kit usuwa fabryczną puszkę filtra i stożek pozostaje "otwarty", w zestawie nie ma żadnych nadmuchów itp. Filtr kupiłem na [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] (obecnie koszt 362.64 zł), po ostatim hamowaniu na inercyjnej bez nawiewu stożek pokazał 121 koni i 151Nm, na tej samej hamowni pełna seria wychodzi 127 hp i 158 Nm, ale po zamontowaniu zbudowanej chałupniczym sposobem (żywica epoksydowa + tkanina szklana) obudowy filtra która podaje powietrze z fabrycznego nawiewu udało sie wrócić do 127 hp i 157 Nm, obudowa jest jeszcze nie zaizolowana i ogólnie jest to prototyp ale pokazuje że po odpowiednim obudowaniu filtra na hamowni z nawiewem (czy w warunkach rzeczwistych również) jakieś przyrosty mogą się pojawić. Dla zainteresowanych mogę wrzucić wykres z hamowania w *.xls albo *.jpg jak zeskanuje w pracy. Jeżeli chodzi o zdjęcia to na stronie K&N jest instrukcja montażu ze zdjęciami a mojej partyzanckiej obudowie zrobię zdjęcia jak będzie ukończona i skuteczna. Poza tym grzebiąc po necie znalazłem jeszcze do naszych aut : Wydech Producent - Supersprint [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] numery części 824813, 823833, 823804, 823834 [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Z tego co pisze producent jest to pełny kit z dwoma osobnymi tłumikami końcowymi (ładne końcówki sugerują przeróbkę zderzaka), zestaw ma homologację europejską i zaczyna sie ZA katalizatorem. Wydech Producent - Remus [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] numery części 206001 0000, 206001 0511L, 206001 0511R [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Podobnie jak poprzedni kit tyle że trzy- a nie cztero- częściowy, do tego ma bardziej fikuśne końcówki wydechu. Wydech Producent - Remus [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] numer części 205002 0502 [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Nieco bardziej chyba cywilizowany zestaw, właściwie nie zestaw to tylko jedna część, nadal dwie końcówki (choć mniejsze niż poprzednio) ale już tylko jeden tłumik końcowy. Zawieszenie Producent - Koni [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] numer części 1130-1618 Producent twierdzi co następuje: - obniżenie ok. 35mm - przód i tył regulowany zewnętrznie Zapraszam do podzielenia sie wynikami swoich poszukiwań i modyfikacji. |
31-01-2007, 10:29 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 08-07-2006
Postów: 185
|
coś mało tych NM, wg ksiazki powinno byc ok 175, w jakim stanie masz silnik? Kiedy wymieniałeś filtr paliwa? Czy po założeniu stożka programowałeś (autoadaptacja) silnik?
__________________
Sprzedam zderzak tył kombi ST220 i przedni RS - pytania na PW . Dla forumowiczów taniej |
31-01-2007, 10:48 | #3 |
ford::advanced
Imię: Alek
Zarejestrowany: 03-06-2006
Model: ST220
Silnik: MEBA
Rocznik: 05
Postów: 383
|
Hmm, no więc nie, troche głupi z tego jestem, jakieś wskazówki ? Inna rzecz że chciałem to stroić dopiero po ukończeniu prac nad dodatkowym wlotem i rurą dolotową. Śmieszna sprawa że obecnie sie zawiesiłem bo nie mogę w tej temperaturze zdjąć rury dolotowej z przepustnicy, poradziłem tej śmiesznej fordowskiej obejmie ale guma ani drgnie.
|
31-01-2007, 11:03 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 08-07-2006
Postów: 185
|
Co do adaptacji silnika do nowego dolotu to tu masz cytat z działu porady "Po odłączeniu akumulatora od instalacji elektrycznej następuje skasowanie danych zawartych w pamięci elektronicznego urządzenia sterującego. Po ponownym podłączeniu akumulatora, uruchomieniu silnika i bezpośrednim ruszeniu samochodem wystąpią objawy nieprawidłowej pracy: mniejsza moc silnika, przerywanie podczas przyspieszania oraz nierównomierna praca silnika na biegu jałowym. W celu przywrócenia zapisu w pamięci właściwych parametrów pracy silnika przez obwód samoadaptacji elektronicznego urządzenia sterującego należy uruchomić silnik, pozostawić silnik pracujący na biegu jałowym (około 800 obr/min)przez 3 minuty, zaś po nagrzaniu do normalnej temperatury pracy utrzymać pracę silnika z prędkością 1200 obr/min przez 2 minuty. SLAWKO"
Najlepiej będzie to zrobić, tak jak napisałeś, po ukonczeniu pracy nad dolotem. Zycze powodzenia i czekam na fotki, a jak z dźwiękiem?
__________________
Sprzedam zderzak tył kombi ST220 i przedni RS - pytania na PW . Dla forumowiczów taniej |
31-01-2007, 11:17 | #5 |
ford::advanced
Imię: Alek
Zarejestrowany: 03-06-2006
Model: ST220
Silnik: MEBA
Rocznik: 05
Postów: 383
|
Dźwięk jest bardzo pozytywny, ale tylko powyżej 3000rpm i przy większych kątach otwarcia przepustnicy, więc nie ma wiochy na ulicy i rodzice też nie narzekają. Przy jałowych obrotach jak się otworzy maskę to słychać jak delikatnie świszcze, a przy niskich obrotach opadających do jałowego słychać jak na przymykającej sie przepustnicy kumuluje się rozpędzone inercją powietrze powietrze (tak brzmi troche jak przy graniu na butelce).
|
31-01-2007, 12:28 | #6 |
ford::expert
Zarejestrowany: 29-06-2005
Skąd: CB
Model: Mondeo
Silnik: 1/2 DB9
Rocznik: '04
Postów: 2,209
|
ja stozek montowalem na odlaczonym ako czyli na dzien dobry byla adaptacja :fcp3
ECU wracajac do modyfikacji 1,8 i 2,0 to nie zapominajmy o ECU np u firmy V-tech [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] wg nich modyfikacja ECU w 1,8 daje 10KM a w 2,0 11KM +prawdopodobnie poprawa przebiegu KM i Nm. WYDECH jesli chodzi o wydech to moze cos rodzimego [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] wprawdzie maja tylko tlumiki koncowe ale zawsze cos..... tak przy okazji mial ktos z was doczyniania z ich tlumikiem dedykowanym NRS???? HAMULCE tarcze Brembo max badz Zimmerman dostepne rowniez na allegro jak i firmach i sklepach tuningowych,motoryzacyjnych rowniez internetowych....klocki i plyn hamulcowy Ferrodo dostepnosc jak wyzej.... STYLIZACJA najladniejsze i najbardziej pasujace to fabryczne pakiety zarowno ST jak i RS + ladny alufelg :fcp1
__________________
Naruszenie regulaminu pkt.23 i 24 |
31-01-2007, 12:56 | #7 |
ford::advanced
Imię: Alek
Zarejestrowany: 03-06-2006
Model: ST220
Silnik: MEBA
Rocznik: 05
Postów: 383
|
Tak przy okazji, ostatnio tuła mi się po głowie żeby założyć wskaźnik temperatury i ciśnienia oleju, i nawet znalazłem takie które by pasowały (nie są takie njuningowe, nawet gaśnie im tarcza jak się zapłon odłączy), ale mam zagadkę gdzie je ewentualnie zamontować. Średnica montażowa 52mm. Napewno odpada każde miejsce w którym będzie walić po oczach pasażerów i przechodniów (czyli np. słupki) bo to nie ma być założone dla szpanu tylko dla konkretnej informacji o parametrach pracy silnika.
|
01-02-2007, 11:49 | #8 |
ford::expert
Zarejestrowany: 29-06-2005
Skąd: CB
Model: Mondeo
Silnik: 1/2 DB9
Rocznik: '04
Postów: 2,209
|
wskaznik sie montuje aby monitorowac rozne parametry i dla zarowno bezpieczenstwa i wygody montuje sie je wlasnie na slupkach badz innym miejscu pozwalajacym na odczyt ze wskaznika "rzutem" oka a nie odrywaniem glowy od drogi..... czyli latwosc odczytu i podanie info...a montaz "ukryty" np gdzies przy recznym czy nisko na konsoli raczej oderwie przy odczycie wzrok z jezdni na dluzej niz taki odczyt ze slupka...
__________________
Naruszenie regulaminu pkt.23 i 24 |
01-02-2007, 14:58 | #9 |
ford::advanced
Imię: Alek
Zarejestrowany: 03-06-2006
Model: ST220
Silnik: MEBA
Rocznik: 05
Postów: 383
|
No tak, wszystko prawda, ale wskaźniki na słupki w takim aucie będą wyglądały chyba jednak troche nie poważnie, no chyba że takie mikroskopijne że dadzą się bez takich wielkich "bulw" zamontować ale to wtedy znowu czytelność...
Że też ford tak porządnie tą deskę zaprojektował że wszystko jest na swoim miejscu i cała powierzchnia jest zgrabnie zagospodarowana... No mógłbym jeszcze konsolę środkową "przebudować" (kupić drugą i w niej babrać) i trochę tam namieszać gdyby znaleźć takie niepozorne wskaźniki. W sumie przy ręcznej klimie nie powinno być to jakąś straszną filozofią, zwłaszcza gdyby przeciągnąć powierzchnię płaską na miejsce przewidziane dla radia 1,5din i zostawić otwór na 1 din... |
02-02-2007, 09:24 | #10 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 29-06-2005
Skąd: CB
Model: Mondeo
Silnik: 1/2 DB9
Rocznik: '04
Postów: 2,209
|
Cytat:
cos z ta konsola bys moze i wykombinowal ale czy udaloby sie dobrac taki wskaznik ktory by sie ladnie wkomponowal i nie wyroznial?? slupek to jednak inna czesc auta niz konsola i tam raczej zbytnio nie mialyby z czym sie grysc jedynie dobor podswietlenia i tyle....ale oczywiscie to tylko moje zdanie.
__________________
Naruszenie regulaminu pkt.23 i 24 |
|