Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Fusion
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 05-03-2007, 07:28   #1
WojED
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-02-2007
Skąd: Warszawa
Postów: 49
Domyślnie Dziwne dzwięki z silnika!

Ostatnio zaobserwowałem głośniejszą pracę silnika mojej fuzji 1.6 oraz przy pewnym zakresie obrotów coś jakby klekotanie zaworów. Przy przyspieszaniu nie ma tego dzwieku tylko po lekkim odpuszczeniu pedalu gazu. Na luzie tez podczas przygazowania w górnych obrotach pojawia sie ten dzwięk jakby terkotanie! Po podniesieniu maski ten dzwiek zdaje sie dochodzic z lewej strony. Samochód nie stracił nic na mocy, silnik pracuje równomiernie, nie szarpie nie przerywa. Ma przejechane niecale 70tys wiec to raczej nie szklanki zaworow. Czy ktos mial podobne objawy? help!!!

__________________
Ford Fusion 1.6 16v Oyster Silver 2003
WojED jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-03-2007, 20:10   #2
w115
ford::average
 
Avatar w115
 
Zarejestrowany: 18-12-2005
Skąd: DW
Model: Fusion
Silnik: 1.4 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 132
Domyślnie

A czy przypadkiem w FF wersja benzynowa nie ma potrzeby regulacji luzów zaworowych? W dieslu są na pewno samoregulatory ale w benzynie wydaje mi się że należy to robić "ręcznie"
__________________



w115 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-03-2007, 14:00   #3
WojED
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-02-2007
Skąd: Warszawa
Postów: 49
Domyślnie

Podobno w tych silnikach Duratec sa jakies szklanki zaworowe czy jakos tak i ich sie nie ustawia tylko wymienia przy ok. 150tys.
__________________
Ford Fusion 1.6 16v Oyster Silver 2003
WojED jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-03-2007, 18:00   #4
JEDREKT
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-05-2005
Skąd: Białystok
Model: FORD PUMA
Silnik: 1,7
Rocznik: 2000
Postów: 42
Domyślnie

Regulacja zaworów w 1,4 16v odbywa się poprzez wymine szklanek. Ich rozmiar dobiera sie względem potrzeb (wielkość luzu) cena jednej szklanki - 64 zł szt. (serwis). Ostatnio wymieniłem wszystkie pod zaworami wylotowymi ( 8 szt.) - wynik jazdy na gazie - koszt z robocizną 1000 bez kliky złotych.
JEDREKT jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-03-2007, 13:58   #5
MANIEK70
 
Postów: n/a
Domyślnie Re: Dziwne dzwięki z silnika!

Cytat:
Napisał WojED
Ma przejechane niecale 70tys wiec to raczej nie szklanki zaworow. Czy ktos mial podobne objawy? help!!!
Ten przebieg jest pewny??Bo przy jeździe na Pb na takie numery to za wcześnie.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-03-2007, 16:04   #6
JEDREKT
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-05-2005
Skąd: Białystok
Model: FORD PUMA
Silnik: 1,7
Rocznik: 2000
Postów: 42
Domyślnie

Co do przebiegu to racja. U mnie padły po 140 kkm (100 kkm na gazie). Im bliżej było do naprawy tym bardziej tracił na mocy, w ostateczności nie jechał szybciej niż 120 km/h i gasł do druga krzyzówka. W poszukiwaniach skłaniałbym się w strone łożysk na alternatoże lub pompie chłodziwa - skoro odgłosy narastaja wraz z orotami silnika.

PZDR
JEDREKT jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-03-2007, 18:05   #7
WojED
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-02-2007
Skąd: Warszawa
Postów: 49
Domyślnie

dzieki za odpowiedzi i wynika z nich chyba ze to jednak lozyska bo przebieg jest autentyczny , a dziwne dzwieki dobiegaja z lewej strony. A czy ktos wie czy da sie wymienic same lozyska czy czeba caly alternator wymieniac? I jakie sa koszty?
__________________
Ford Fusion 1.6 16v Oyster Silver 2003
WojED jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-03-2007, 18:59   #8
MANIEK70
 
Postów: n/a
Domyślnie

Witam!
A może klekocze sprzęgiełko a raczej tłumnik drgań skrętnych tarczy? Wrzuć kogoś za stery niech wciśnie pedał sprzęgła a ty posłuchaj.Łożyko raczej szumi, wyje niż terkocze.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-03-2007, 08:00   #9
sw.wilq
ford::average
 
Avatar sw.wilq
 
Zarejestrowany: 13-03-2007
Skąd: Łódź
Model: Ford C-MAX
Silnik: 1.6 TDCi 110KM
Rocznik: 2006
Postów: 76
Domyślnie

U mnie po 51000 pojawił się podobny problem. Podobnie jak u WojED'a, silnik zaczął ni ztego ni z owego głośniej pracować. Żadnego spadku mocy ani dynamiki jazdy - jedynie przy niskich obrotach lekkie terkotanie w silniku + wrażenie delikatnych wibracji samochodu.

Po oględzinach silnika i nasłuchu, terkotanie zdaje się dochodzić z lewej strony silnika (stojąc przed otwartą maską). Wydaje mi się że to może być pompa chłodziwa, ale pewny być nie mogę - silnik nie przegrzewa się, wszystko zdaje się być w normie. Czy komuś udało się już podobną przypadłość zidentyfikowac na 100% (co to było, jakie koszty ewentualnej naprawy)?
__________________
Drugie auto na F....
sw.wilq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-03-2007, 19:03   #10
MANIEK70
 
Postów: n/a
Domyślnie

Widzę, że problem dziwnej pracy dotyczy silnika 1,6.
Może tam jest zastosowano jakiś wynalazek :609: nie występujący w 1,4 16V.
Sam jestem ciekaw przyczyny. :fcp9
  Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:33.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.