|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-03-2007, 07:28 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-02-2007
Skąd: Warszawa
Postów: 49
|
Dziwne dzwięki z silnika!
Ostatnio zaobserwowałem głośniejszą pracę silnika mojej fuzji 1.6 oraz przy pewnym zakresie obrotów coś jakby klekotanie zaworów. Przy przyspieszaniu nie ma tego dzwieku tylko po lekkim odpuszczeniu pedalu gazu. Na luzie tez podczas przygazowania w górnych obrotach pojawia sie ten dzwięk jakby terkotanie! Po podniesieniu maski ten dzwiek zdaje sie dochodzic z lewej strony. Samochód nie stracił nic na mocy, silnik pracuje równomiernie, nie szarpie nie przerywa. Ma przejechane niecale 70tys wiec to raczej nie szklanki zaworow. Czy ktos mial podobne objawy? help!!!
__________________
Ford Fusion 1.6 16v Oyster Silver 2003 |
05-03-2007, 20:10 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 18-12-2005
Skąd: DW
Model: Fusion
Silnik: 1.4 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 132
|
A czy przypadkiem w FF wersja benzynowa nie ma potrzeby regulacji luzów zaworowych? W dieslu są na pewno samoregulatory ale w benzynie wydaje mi się że należy to robić "ręcznie"
|
06-03-2007, 14:00 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-02-2007
Skąd: Warszawa
Postów: 49
|
Podobno w tych silnikach Duratec sa jakies szklanki zaworowe czy jakos tak i ich sie nie ustawia tylko wymienia przy ok. 150tys.
__________________
Ford Fusion 1.6 16v Oyster Silver 2003 |
07-03-2007, 18:00 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-05-2005
Skąd: Białystok
Model: FORD PUMA
Silnik: 1,7
Rocznik: 2000
Postów: 42
|
Regulacja zaworów w 1,4 16v odbywa się poprzez wymine szklanek. Ich rozmiar dobiera sie względem potrzeb (wielkość luzu) cena jednej szklanki - 64 zł szt. (serwis). Ostatnio wymieniłem wszystkie pod zaworami wylotowymi ( 8 szt.) - wynik jazdy na gazie - koszt z robocizną 1000 bez kliky złotych.
|
10-03-2007, 13:58 | #5 | |
Postów: n/a
|
Re: Dziwne dzwięki z silnika!
Cytat:
|
|
10-03-2007, 16:04 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-05-2005
Skąd: Białystok
Model: FORD PUMA
Silnik: 1,7
Rocznik: 2000
Postów: 42
|
Co do przebiegu to racja. U mnie padły po 140 kkm (100 kkm na gazie). Im bliżej było do naprawy tym bardziej tracił na mocy, w ostateczności nie jechał szybciej niż 120 km/h i gasł do druga krzyzówka. W poszukiwaniach skłaniałbym się w strone łożysk na alternatoże lub pompie chłodziwa - skoro odgłosy narastaja wraz z orotami silnika.
PZDR |
11-03-2007, 18:05 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-02-2007
Skąd: Warszawa
Postów: 49
|
dzieki za odpowiedzi i wynika z nich chyba ze to jednak lozyska bo przebieg jest autentyczny , a dziwne dzwieki dobiegaja z lewej strony. A czy ktos wie czy da sie wymienic same lozyska czy czeba caly alternator wymieniac? I jakie sa koszty?
__________________
Ford Fusion 1.6 16v Oyster Silver 2003 |
11-03-2007, 18:59 | #8 |
Postów: n/a
|
Witam!
A może klekocze sprzęgiełko a raczej tłumnik drgań skrętnych tarczy? Wrzuć kogoś za stery niech wciśnie pedał sprzęgła a ty posłuchaj.Łożyko raczej szumi, wyje niż terkocze. |
13-03-2007, 08:00 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-03-2007
Skąd: Łódź
Model: Ford C-MAX
Silnik: 1.6 TDCi 110KM
Rocznik: 2006
Postów: 76
|
U mnie po 51000 pojawił się podobny problem. Podobnie jak u WojED'a, silnik zaczął ni ztego ni z owego głośniej pracować. Żadnego spadku mocy ani dynamiki jazdy - jedynie przy niskich obrotach lekkie terkotanie w silniku + wrażenie delikatnych wibracji samochodu.
Po oględzinach silnika i nasłuchu, terkotanie zdaje się dochodzić z lewej strony silnika (stojąc przed otwartą maską). Wydaje mi się że to może być pompa chłodziwa, ale pewny być nie mogę - silnik nie przegrzewa się, wszystko zdaje się być w normie. Czy komuś udało się już podobną przypadłość zidentyfikowac na 100% (co to było, jakie koszty ewentualnej naprawy)?
__________________
Drugie auto na F.... |
13-03-2007, 19:03 | #10 |
Postów: n/a
|
Widzę, że problem dziwnej pracy dotyczy silnika 1,6.
Może tam jest zastosowano jakiś wynalazek :609: nie występujący w 1,4 16V. Sam jestem ciekaw przyczyny. :fcp9 |