![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#31 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 13-08-2005
Postów: 161
|
![]()
Domyślałem się skrótu, ale była dobra okazja do żartu...
Cabecao, bierz jedną sondę i wstawiaj w wydech gdzieś blisko głowicy. Blos jeśli jest zamontowany w miarę daleko od przepustnicy daje równą mieszankę na wszystkie cylindry. Z premedytacją i pełną swiadomością ograniczeń można czytać spalinki z jednego czy z dwu cylindrów. 100 razy lepsze to, niż nic. Sam mam taki patent. Jeśli zdarzą się wtedy jekieś problemy wyglądające na mieszankę , a odczyty z sondy są w porządku, to można się jeszcze wspomagac wyglądem świec. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 10-05-2007
Model: Laguna
Silnik: na gaz
Rocznik: 2010
Postów: 29
|
![]()
Swieczki sa "nowe" (4kkm).
Wlasnie, w tym moze byc sek sprawy - blos jest jakies 3-5cm od przepustnicy - czyli dosc blisko. Przyszlo mi tez do glowy, ze wplyw na temat moze miec jego pochylenie - od pionu o jakies 30-40 stopni. Zauwazylem tez, ze auto traci wiecej tak od polowy baku - mam butle w kole, 32l i dosc szybko zaczyna tracic cisnienie - da sie to jakos niwelowac? Fi8 cieklej? Ustawienie parownika? |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 13-08-2005
Postów: 161
|
![]()
Rurkę miedzianą to ja bym tu zostawił na koniec, przecież to silnik 1,6 . Blosa w miarę możliwości postawić do pionu i odsunąć od przepustnicy. U mnie jak był odchylony z 60-70 stopni to nawet na maksa rozkręcony dawał w całym zakresie ubogą mieszankę.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 10-05-2007
Model: Laguna
Silnik: na gaz
Rocznik: 2010
Postów: 29
|
![]()
zastanawiam się tylko, jak odsunąć, skoro gaziarze niefortunnie ucięli dolot tuż przy przepustnicy :/
Do pionu postawię, zatankuję i zobaczymy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 10-05-2007
Model: Alfa Romeo 156, Ford S-Max
Silnik: 2.4 JTD, 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 7
|
![]()
U mnie pomoglo zakrecenie sruby dodatkowej dawki gazu na parowniku (BRC AT90E). Teraz silnik kreci bez zadyszki do samego konca Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Roznica jest ogromna, na plus oczywiscie. Chwilowo nie mam wskaznika Lambdy, ale jak znajde chwile i go z powrotem zaloze, to opisze jak wyglada Lambda w zaleznosc od obrotow.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 10-05-2007
Model: Laguna
Silnik: na gaz
Rocznik: 2010
Postów: 29
|
![]()
hcbass: byłbyś tak uprzejmy i wspomógł mnie radą - która to śruba reguluje dodatkową dawkę gazu na parowniku? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A konkretniej: w końcu jak ustawić parownik (łopatologicznie - typu "zakręć całkiem I, odkręć II, odkręć III)? z góry dzięki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 10-05-2007
Model: Alfa Romeo 156, Ford S-Max
Silnik: 2.4 JTD, 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 7
|
![]()
U mnie pomoglo calkowite zakrecenie sruby nr.2 (ta duza ktora mozna rekla zakrecic), wiec sprobuj ja calkiem zakrecic i sprawdz jak auto jezdzi, jak bedzie lepiej niz bylo, to wtedy na analizator i mozna ustawiac na BLOSie, ewentualnie sruba od regulacji napiecia membrany troszke podregulowac(sruba nr 1).
Tak dla scislosci napisze jeszce raz: U mnie to nie bylo jakies delikatne zubozenie mieszanki na wysokich obrotach, tylko calkowity brak gazu powyzej 4tys. Auto w czasie jazdy ledwo przyspieszalo na wysokich obrotach. Wiec jak masz podobne objawy to probuj zrobic to co napisalem wyzej. cabecao daj znac czy cos sie polepszylo jak zakrecisz srube. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 10-05-2007
Model: Laguna
Silnik: na gaz
Rocznik: 2010
Postów: 29
|
![]()
ok. jak tylko odzyskam auto z blacharni podjadę do bkz, niech to spróbują ogarnąć; ciekaw jestem, co powiedzą.
Dam znać. U mnie jest różnie - generalnie powyżej 5krpm auto przyśpiesza dwukrotnie wolniej, niż poniżej - a powinno 2x szybciej - więc gazu jest na pewno sporo za mało. |
![]() |
![]() |