|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-10-2007, 21:00 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-09-2007
Skąd: Ciechanów
Model: Escort mk7
Silnik: 1.6 16V + LPG Bingo S4
Rocznik: 1998 maj
Postów: 128
|
Wysoka temp. silnika przy niskich temp. na zewnątrz
Witam forumowiczów. Prośba do Panów moderatorów aby nie kasowali wątku. Dużo jest postów odnośnie układu chłodzenia. Ale w moim essim chyba jest cos nie tak. Proszę o opinie innych użytkowników essich z tym silnikiem.
Jeżdże codziennie w trasy do ok 20 km w tym ok. połowa po mieście. Jesienia temp. nie sa zbyt wygórowane mimo to w ruchu miejskim wskazówka wędruje za L i włącza sie wiatrak. Poza miastem jest na M przy 90km/h. Jeżdżąc w średnio nasilownym ruchu (kilka skrzyż ze światłami, mały korek) temp. wskakuje za L i włącza sie wiatrak i wskaz. spada do A, a temp. na zewnatrz. ok 10 - 15 stopni. Wcześniej wymieniałem wskaźnik temp. na deske rozdz. (zamiennik) bo już nie działał i termostat (Vernet) oraz nowy płyn chłodzący (zamiennik). Jak u was to wygląda zwłaszcza ten sam rocznik ?? pozdrawiam
__________________
Sebol |
02-10-2007, 21:40 | #3 |
ford::average
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 10-01-2007
Skąd: Mielec
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2016
Postów: 137
|
pewno uzyles opcji szukaj...
wiec tam wszystko napisane co po kolei pasowalo by sprawdzic mam taka sama sytuacje jak ty...zauwaz ze jesli jedziesz (wiaterek sobie wieje) silnik jest w prawidlowym zakresie temperatur, jesli sie zatrzymasz (wiaterek nie wieje) czyli jakos to musi schlodzic...wlancza sie wiatrak - czyli termostat i czujnik temp - O.K. wniosek jeden - pompa wodna nie daje rady, niestety...wymiana pompy wodnej tylko z wymiana rozrzadu :fcp5 |
02-10-2007, 21:50 | #4 | |
Postów: n/a
|
Cytat:
Pompa nówka, rozrząd też, nowy termostat, płyn chłodzący też(wszystko oryginały) czujnik ok, włacznik wentylatora ok, wentylator ok, instalacja elektryczna ok, swiece nowe, olej świerzy, filtr paliwa i oleju tez, aha, filtr powietrza też, co ja jeszcze ostatnio wymieniałem ???? aha, pompa paliwowa nowa(nie oryginał), wahacze nowe. Opony prawie nowe. łozyska w kołoch dwa nówka, dwa stare(może wymienić?). Układ chłodzenia w srodku jak nówka(przy wymianie pompy widziałem, czyste, lsniace żeliwo) cały układ idealnie wypłukany(krzty kamienia w srodku). zaworek oraz rurki odpowietrzania skrzyni nowy, siemeringi na półosiach nowe, sprzegło i docisk nowy, olej w skrzyni nowy....... Aaaaa widzisz, nie wymieniałem przewodów WN. Zaznaczam, ze mam identycznie jak autor watku. |
|
02-10-2007, 21:56 | #5 | ||
ford::average
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 10-01-2007
Skąd: Mielec
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2016
Postów: 137
|
Cytat:
Cytat:
|
||
02-10-2007, 22:05 | #6 |
Postów: n/a
|
Durex, a wymieniałes ostatnio termostat. Bo mnie sie zaczeło tak dziać jak wstawiłem termostat(oryginał) taki na 92st.C. wczesniej był na 88st.C .
Na pewno to tego "wina", ale ja sie tym nie przejmuje, bo uwazam, ze jest ok. wiatrak włacza sie i chłodzi, na trasie sie nie włącza, wiec cóż wiecej wymagać. |
02-10-2007, 22:10 | #7 |
ford::average
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 10-01-2007
Skąd: Mielec
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2016
Postów: 137
|
no niestety wymienialem juz kilka razy, nawet kilka wyladowalo w garnku z gotujaca woda odwywajac wstepna selekcje :/ bez rezultatu
|
03-10-2007, 15:21 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-09-2007
Skąd: Ciechanów
Model: Escort mk7
Silnik: 1.6 16V + LPG Bingo S4
Rocznik: 1998 maj
Postów: 128
|
c. d. "Wysoka temp. silnika przy niskich temp. na zewną
Byc moze jest coś nie teges z pompą wody. Termostat motorcraft'a ktory wymienłem okazał się dobry, niestety czujnik na wskazówkę w desce rozdz. był już skopany a ja postawiłem diagnoze ze to termostat ( na trasie wskaz. na 0 a w miescie podnosiła sie). Nie wiem przy jakiej temp. ten Vernet sie otwiera ale Motorcraft przy 88 tak jak ten co wymienił Slawko. Moze ten termostat później sie otwiera i dlatego tak sie grzeje.
Ojciec ma bravę i tam wymieniał termostat i teraz u niego wskaźnik pokazuje temp. w okolicach połowy - z niewielkimi różnicami (nieważne czy po miescie czy na trasie) i tym sie sugerowalem ze tak chyba powinno być (podobnie) i w essim. Pozdrawiam
__________________
Sebol |
03-10-2007, 15:28 | #9 |
Postów: n/a
|
sebolny, ford to ford i nie ma porównania do innych marek. On sam w sobie jest ... autem.
Masz dobrze i już. patrz tylko aby wskazówka nie wchodziła na czerwone pole. |
03-10-2007, 15:43 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-09-2007
Skąd: Ciechanów
Model: Escort mk7
Silnik: 1.6 16V + LPG Bingo S4
Rocznik: 1998 maj
Postów: 128
|
Spoko Slawko :fcp1 Wiem ze ford to ford :fcp13 , chodziło mi tylko o wasze opinie, dzieki.
A na czerwone pole nigdy wskaz. nie weszła i tego pilnuje. Gdybym jeździł nim od nowości to pewnie wszystko miałbym już obczajone ale z braku funduszy dopiero teraz :fcp8, pozdrawiam
__________________
Sebol |