Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 08-10-2007, 19:18   #1
wenowiec
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 17-09-2007
Skąd: Gdańsk
Postów: 8
Domyślnie obroty, przepływomierz

Popularne objawy przy rozgrzanym silniku: przy wrzuceniu na luz obroty czasami spadają,
nierówna praca (dusi się) na biegu jałowym im dłużej chodzi stojąc na parkingu tym gorzej aż
zgaśnie.

Elektryk powiedział niby po pomiarach sondy lambda że jest zbyt wysoka mieszanka,
odpiął wtyczkę od przepływomierza i silnik zaczął chodzić jak nowy?

Panowie co dalej z tym fantem robić, dodam że podmieniłem pożyczony od kolegi sprawny przepływomierz i u mnie nic to nie pomogło silnik jak chodził tak chodzi nierówno?

__________________
Ford Escort 1.4 EFI F4B
wenowiec jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-10-2007, 19:32   #2
skoch84
ford::average
 
Zarejestrowany: 31-05-2007
Skąd: Gniezno
Model: Escort MK6/Almera N15
Silnik: 1,3 J6A/GA14DE
Rocznik: 1992/1998
Postów: 145
Domyślnie

przepływkę przeczyść, nigdy nie zaszkodzi, zobacz silniczek krokowy najprawdopodobniej to jego sprawka, on też nadaje się do czyszczenia lub wymiany
__________________
"Co mnie nie zabija, to mnie wzmacnia"
FRYDERYK NIETZSCHE
skoch84 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-10-2007, 20:02   #3
wenowiec
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 17-09-2007
Skąd: Gdańsk
Postów: 8
Domyślnie

Silniczek krokowy i przepływomierz był czyszczony, świeczki, filtry wymienione.

Panowie co może być odpowiedzialne za zbyt bogatą mieszankę paliwa?
__________________
Ford Escort 1.4 EFI F4B
wenowiec jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-10-2007, 20:08   #4
kierowca
ford::average
 
Zarejestrowany: 01-08-2006
Skąd: piekary sl.
Postów: 183
Domyślnie

Elektryk powiedział niby po pomiarach sondy lambda że jest zbyt wysoka mieszanka, miałem kiedys podobny problem i własnie sonda była do wymiany ,pozdro
__________________
kiedyś naprawie te auto.
kierowca jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-10-2007, 23:33   #5
Filon69
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Poznań
Model: Focus III FL
Silnik: 1.5 Ecoboost 150 KM
Rocznik: 2015
Postów: 415
Domyślnie

Witam.

Mam dokładnie te same objawy od dłuższego czasu, już ponad 7 miesięcy się z tym meczę :fcp2 - wszystko wymienione (lambda, przepływka, "krokowiec", przewody, świece, nawet cewkę podmieniałem na nową oraz VSS (czujnik prędkości pojazdu) też, zawór odpowietrzania skrzyni korbowej, sprawdzona szczelność dolotu jak i wylotu), jedynie pozostaje opcja w układzie paliwowym, to znaczy może jakiś wtrysk leje.

Aha, trochę mi pomogło czyszczenie przepustnicy, wiec polecam - obroty teraz nie zawsze spadają przy dojeżdżaniu do świateł...

wenowiec Sprawdź ten zawór odpowietrzania skrzyni korbowej. Tzw. Odma
__________________
Był do 01.2016: Ford Focus II FL, HB 5D, 1.6 Duratec 100KM manual, 2009, więcej tu: Link
a jeszcze kiedyś był Escort 1,4 (F4B), 1998,
Filon69 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-10-2007, 07:14   #6
wenowiec
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 17-09-2007
Skąd: Gdańsk
Postów: 8
Domyślnie

Nic mi nie pozostaje jak tylko jechać na komputer w większości warsztatów bez tego ani myślą
przystąpić do naprawy/diagnostyki.
__________________
Ford Escort 1.4 EFI F4B
wenowiec jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-10-2007, 07:15   #7
adamek85
ford::average
 
Zarejestrowany: 18-07-2006
Postów: 75
Domyślnie

Podepnę się do tematu bo mam podobny problem - obroty spadają do tego stopnia że aż gaśnie. Przy rozpędzaniu to nie jest aż taki problem bo nim spadną zdążę zmienić bieg natomiast olbrzymi problem jest przy zwalnianiu i redukcji biegu. Jestem przerażony że i mnie dopadło to spadanie obrotów i gaśnięcie silnika po wciśnięciu sprzęgła. Tylko co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Nie chcę wszystkiego po kolei wymieniać bo nie mam kasy.
adamek85 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-10-2007, 07:21   #8
-waldi-
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar -waldi-
 
Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
Domyślnie

Cytat:
Tylko co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Nie chcę wszystkiego po kolei wymieniać bo nie mam kasy.
zaworek Panie, zaworek("krokowy")...... czyściłeś, smarowałeś? jak nie to pora co i jak - SZUKAJ
__________________
wozidła...
Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne
Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz
Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka
Yamaha XV700

[Regulamin Forum] [Szukaj]
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg
-waldi- jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-10-2007, 08:56   #9
wenowiec
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 17-09-2007
Skąd: Gdańsk
Postów: 8
Domyślnie

Wracając do mojego tematu dzisiaj byłem na diagnostyce okazało się że mam zbyt ubogą mieszankę paliwa. Gdy obroty falowały miałem zbyt małe wahania napięcia chyba na sondzie lambda( napięcie nie wzrastało powyżej 20mV a powinno się wahać 100 ponad 800mV) i jak to pan elektryk mówił komputer pokazywał pętle otwartą . Jak porządnie dodał gazu na jałowym do około 4800 obr/min zaczęło pokazywać prawidłowe wartości - a tym samym prawidłowa praca silnika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zobaczymy na jak długo pomoże jeśli będzie się powtarzać mam wrócić i będziemy dalej diagnozować/wymieniać ..
__________________
Ford Escort 1.4 EFI F4B
wenowiec jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-10-2007, 09:23   #10
Filon69
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Poznań
Model: Focus III FL
Silnik: 1.5 Ecoboost 150 KM
Rocznik: 2015
Postów: 415
Domyślnie

Cytat:
Napisał wenowiec
...( napięcie nie wzrastało powyżej 20mA a powinno się wahać 100 ponad 800mA)...
Tak w woli ścisłości, jak już mówimy o napcieciu to napewo chodzi o Volty, czyli jednostką jest mV (mili Volt) (a nie mA - mili Amper) :fcp2

Co do napięcia sondy Lambda, to faktycznie powinno sie wachac od około 100mV (0,1V) do 800mV (0,8V)

tylko nie bardzo rozumiem
Cytat:
Napisał wenowiec
...komputer pokazywał pętle otwartą...
czyli w sensie, że sonda jest odłączona, czy jak?

Cytat:
Napisał wenowiec
Zobaczymy na jak długo pomoże ...
A co ten elektryk w końcu zrobil (oprocz dodania gazu :fcp3 ), bo nie bsrdzo to wynika to z tego postu :fcp2

Pozdrowionka
__________________
Był do 01.2016: Ford Focus II FL, HB 5D, 1.6 Duratec 100KM manual, 2009, więcej tu: Link
a jeszcze kiedyś był Escort 1,4 (F4B), 1998,
Filon69 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:54.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.