|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-05-2006, 20:35 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-03-2006
Postów: 22
|
Złamana antena MKIII
Witam,
jak dobrać sie do anteny na dachu MKIII (sedan)? Tak bardzo chciałem odkręcić, że aż ukręciłem :fcp11 Myślę, że da się wymienić tylko to co na dachu sterczy(stopkę), tylko nie wiem jak sie do tego dobrać. |
11-05-2006, 07:40 | #2 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-06-2004
Skąd: Kotlina Klodzka
Model: MK3
Silnik: TDCI 115KM
Rocznik: 2004
Postów: 887
|
Nie wiem dokladnie jak to jest w MKIII. Ale ja bym proponowal wykrecic to co zostalo w gniezdzie przez rozwiercenie. Troche gimnastyki i ostroznosci ale da sie to zrobic. Jesli sie nie uda wtedy zriobisz to so planujesz. Acha przedtem nawilzaj gwint coca cola :fcp3 przez pare dni.
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=Xz_ig3xJqow -mondeo MK3 http://www.youtube.com/watch?v=rSZFpTWwzaw -focus MK1 |
11-05-2006, 10:24 | #3 |
ford::professional
Zarejestrowany: 30-03-2005
Skąd: Łódź
Model: Mondeo mk4 Titanium X Combi,
Silnik: 2,0 tdci 143ps
Rocznik: 2010
Postów: 1,529
|
no chyba ze chesz sie jeszcze bardziej pogimnastykować i masz do tego mozliwości-ale to wymaga troszkę ostroznośći:
zabezpiecz dach(bo na dachy urwałeś??) w koło jakimis wilgotnymi szmatkami i po upszednim nawilzeniu gwintu tego co pozostało w gniezdize anteny przez wd 40 albo contack, dospawaj do tej resztki jakąś mała srubkę albo nakretke-zależy na ile warunki pozwolą-najlepiej z łbem 6-kontnym i potem przy pomocy klucza nasadki-powinno sie wykrecic i tylko nowa antenę dokupisz a gniazda nie bedziesz musiał wymieniać! robota z rodzaju " precyzyjnych" ale chyba warto przy odrobinie cierpliwosci i uwagi zaryzykowac i odratowac antenkę!!!
__________________
było mk1, mk3 teraz mk4- wszystko combi |
11-05-2006, 16:27 | #4 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-03-2006
Postów: 22
|
Cytat:
Myślałem ,że jest odwrotnie i dlatego myślałem, że trzeba wymienić gniazdo. spróbuję zatem rozwiercić (bo ze spawaniem to nie mam pojęcia, o spawarce nie wspomnę) |
|
11-05-2006, 19:27 | #5 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
W MKII tak właśnie jest, że antena jest jak nakrętka, a z dachu wystaje kawałek nagwintowanego pręta.
|
11-05-2006, 19:53 | #6 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 20-10-2004
Skąd: woj.Śląskie
Postów: 8
|
nie proponowałbym zabiegów ze spawarką na dachu Twojego Mondka, ani też rozwiercania. poprostu zciągnij lampkę oswietlenia wnętrza / jest montowana na wcisk / potem zdejmij jej obudowę wraz ze schowkiem na okulary i dostaniesz sie wtedy do stopki antenowej , która jest przykręcona na jednej śrubie. potem zamiana uszkodzonego elementu na nowy i po bólu.
|
30-10-2007, 13:18 | #7 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 23-02-2007
Postów: 1
|
kkoowal,
Mam ten sam problem! Czy mozesz potwierdzić ze : "gniazdo jest jak nakrętka, a antena jak śruba" . |
01-11-2007, 13:10 | #8 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-03-2006
Postów: 22
|
Cytat:
w oryginale antena to nakrętka (żeński element), a gniazdo to śruba (męski element) Mi jednak udało się rozwiercić gniazdo , nagwintować i wkręciłem tam (dodatkowo na klej) łącznik od anteny nabytej w supermarkecie :-) Oczywiście operacja przeprowadzona po zdemontowaniu gniazda z dachu.trzeba uważać by nie nawiercić za głęboko |
|
01-11-2007, 17:04 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-10-2007
Skąd: Sokolniki
Postów: 37
|
Dodatkowo przy spawaniu trzeba by wyjmować wszystkie sterowniki z samochodu, zwłaszcza kompa od wtrysku, inaczej może takie spawani czego kolwiek bardzo drogo kosztować :fcp20
|
02-11-2007, 06:02 | #10 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 20-03-2006
Skąd: Bełchatów
Postów: 269
|
Sprawdziłem organoleptycznie:
Antena to nakrętka, a gniazdo to śruba.
__________________
Do pracy MKII 2.0 Zetec + BLOS Do zabawy ( o przepraszam - do naprawy) MKIII 2.0 TDCI 130 KM 330 Nm |