|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-11-2007, 21:02 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-10-2007
Postów: 28
|
coś o sprzęgle w MKII
witam, jako początkującego użytkownika auta interesuje mnie to czy podczas np jazdy kiedy położy się nogę na sprzęgle (nie wciskając go) czuć pracę silnika? Mój pedał sprzęgła generalnie trochę drży i zastanawiam się czy może to mieć wpływ na złą zmianę biegów kiedy auto jest zimne i słabo wchodzi dwójka. Na postoju biegi wchodzą ok ale w czasie jazdy dopóki auto się nie rozgrzeje to dwójka wchodzi z oporem po kilku sek... Wydaje mi się że jak zakupiłem auto w czerwcu to pedał sprzęgła tak nie drżał ...a dodatkowo kolega mi ostatnio wspomniał że sprzęgło mi wysoko łapie i wg niego niedługo będzie "do roboty"...co o tym myśleć?
|
22-11-2007, 21:23 | #2 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
|
w mondeo zawsze dwojka topornie wchodzi jak silnik jest zimny. Poczekaj na mrozy -20 to Ci nawet bedzie wyskakiwac jak nie przytrzymasz. Taka wada fabryczna. Sprzeglo tu nic nie poradzi.
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW ! |
22-11-2007, 21:27 | #3 |
ford::specialist
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 15-08-2004
Skąd: Podlaskie
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 899
|
Co do wrzucenia dwójki przy dużym mrozie to u mnie praktycznie nei da sie tego wykonać na zimnym silniku (chyba, że na siłę) :/ Wtedy 1 bieg rozpędzam się do okolo 30km/h i odrazu wrzucam trójkę i powolutku dodaję gazu :/ taki urok skrzyni w mk II i nic na to się nie poradzi:/ A co do drżenia pedału sprzegła to u mnie nic nie drży
__________________
Drugi Ford tym razem z przymusu Klasa sama w sobie ---> oooo |
22-11-2007, 21:29 | #4 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
|
U mnie sprzeglo tez nic nie drzy.
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW ! |
22-11-2007, 21:30 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-10-2007
Postów: 28
|
no to szczerze...zaskoczony jestem ... faktycznie tak jest ? i poprawi się znowu po zimie? Nie zależy to od oleju w skrzyni biegów? Jaki wpływ na pracę skrzyni ma rozgrzanie silnika? Czy może chodzi tu o to aby rozgrzał się olej właśnie w skrzyni biegów o ile on się wogóle rozgrzewa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. )?
|
22-11-2007, 21:45 | #6 | |
ford::specialist
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 15-08-2004
Skąd: Podlaskie
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 899
|
Cytat:
Można byłoby zalać skrzynię rzadszym olejem... Latem problemu z cieżko wchodząca dwójką praktycznie nie ma. jeśli jest jakiś opór to jest on prawie w ogole niewyczuwalny. Najlepiej podczas dużego mrozu, ponad -20st, odpal silnik oczywiscie z wciśniętym sprzeglem i po chwili puść sprzęgło bez wbijania biegu i auto zacznie powoli ruszać póki olej w skrzyni się nie "rozbije" i nie zrobi się rzadszy
__________________
Drugi Ford tym razem z przymusu Klasa sama w sobie ---> oooo |
|
22-11-2007, 21:48 | #7 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 22-11-2007
Postów: 4
|
co do sprzęgła to naprawdę będzie Ci się kończyć, pedał jest wysoki bo samoregulacja tak go podstawia, a co do drżenia pedała to raczej nie wada, po prostu łożysko oporowe może mieć troszkę bicie, (nie trzymaj nogi na sprzęgle!), z dwójką-normalka, przy wymianie sprzęgła, pamiętaj!-komplet, tzn:docisk, tarcza, łożysko, chociaż z tym ostatnim to jeżeli masz "wysprzęglik" hydrauliczny to może Cię troszkę kosztować. Pozdrawiam
__________________
pablo |
22-11-2007, 22:00 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-10-2007
Postów: 28
|
no to widze po waszej pomocy że faktycznie z dwójką to już tak jest więc muszę przeboleć...faktycznie jak jeżdżę ostatnio to z jedynki przerzucam na 3 i z wyczuciem dodaję gazu i tak siękulam ale myślałem że nie jest to najlepiej. Jak się okazuje do rozgrzania silnika to będzie jedyny "właściwy wariant" aby na siłę nie wrzucać dwójki.
Co do sprzęgła też dziękuję za info... kiedy będę wiedział że należy zabrać się za wymianę opisywanych elementów sprzęgła? Jaki jest główny objaw zużytego sprzęgła... ślizganie podczas startu? |