Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > LPG
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 16-02-2008, 11:26   #1
Kimura
ford::specialist
 
Avatar Kimura
 
Zarejestrowany: 26-01-2008
Skąd: Łódź-Dąbrowa
Model: Mondeo MK2
Silnik: 1.8 16V + Diego G3 + TAP-01
Rocznik: 1999
Postów: 696
Domyślnie Landi Renzo a/1 v05 - problem - potrzebny DOBRY schemat

Mam problem ze swoja instalka.
Wczoraj czegos sie dopatrzylem...
Wiedzialem ze "krokowiec jest "wywalony" i wstawiona zostala "sruba" ale zauwazylem ze brak jest innych podlaczen:
- brak czujnika temperatury na reduktorze
- brak prawidlowego podlaczenia do czujnika poziomu gazu
Nie wiem czy jest podlaczony do TPS...

Objaw jest troche niepokojacy... po uruchomieniu silnika po przekroczeniu 1500 obr. przechodzi na gaz, niezaleznie od temperatury, moze byc nawet -15 a i tak przelaczy... moze sie myle ale taka sytuacja chyba nie wplywa korzystnie na silnik....?

Moze ktos ma pelny schemat podlaczenia w/w sterownika bo to co ja posiadam to tylko rozpiska na jedno gniazdo a ma przeciez dwa!

To co ja posiadam w zalaczniku.

__________________
Nic nie jest na tyle dobre by nie można było tego ulepszyć....
Kimura jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-02-2008, 16:47   #2
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
Domyślnie Re: Landi Renzo a/1 v05 - problem - potrzebny DOBRY schemat

Cytat:
Napisał Kimura
Objaw jest troche niepokojacy... po uruchomieniu silnika po przekroczeniu 1500 obr. przechodzi na gaz, niezaleznie od temperatury, moze byc nawet -15 a i tak przelaczy... moze sie myle ale taka sytuacja chyba nie wplywa korzystnie na silnik....?
Dla silnika to nie ma wielkiego znaczenia. Gorzej z reduktorem. Na pewno się szybciej zużyje niż by to nastąpiło przy prawidłowym podłączeniu czujnika temperatury.
llechu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-02-2008, 19:14   #3
Kimura
ford::specialist
 
Avatar Kimura
 
Zarejestrowany: 26-01-2008
Skąd: Łódź-Dąbrowa
Model: Mondeo MK2
Silnik: 1.8 16V + Diego G3 + TAP-01
Rocznik: 1999
Postów: 696
Domyślnie Re: Landi Renzo a/1 v05 - problem - potrzebny DOBRY schemat

Ilechu, a czy nie ma to tez wplywu na zuzycie gazu?
Duzo jezdze po miescie na krotkich odcinkach i czesto tez autko zdazy ostygnac zanim znow odpale. wiadomo ze im gaz zimniejszy tym znacznie mniej sie rozpreza a co za tym idzie wiecej gazu wedruje do silnika i zuzycie wieksze, a pozniej jak sie rozgrzeje sklad robi sie ubogi i strzaly w dolot bardziej mozliwe....
Tak mi sie tylko wydaje...

Dlatego potrzebuje dokladny opis podlaczenia centralki.
Przy reduktorze znalazlem tylko jeden kabel przykrecony srubka ale to na pewno nie jest czujnik. Jutro poszukam bo moze jest jakis czujnik na przewodzie wodnym.

Nie wiem gdzie moge znalezc dokladny opis podlaczen do tego Landi. Juz szukalem w necie na wszelkie sposoby.

A moze ktos juz montowal instalke kiedys na tym sterowniku i ma gdzies w papierach schemat instalacji??
Baardzo prosze o poszukanie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Nic nie jest na tyle dobre by nie można było tego ulepszyć....
Kimura jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-02-2008, 20:01   #4
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
Domyślnie Re: Landi Renzo a/1 v05 - problem - potrzebny DOBRY schemat

Źle ci się wydaje. Ciepło w parowniku nie jest potrzebne do podgrzania gazu tylko do przemiany fazowej ciecz->gaz. Ciepło tej przemiany jest dużo większe od ciepła potrzebnego na podgrzanie. Do tego stopnia, że jakbyś bez podgrzewania parownika czerpał gaz ze zbiornika to parownik by ci zamarzł w krótkim czasie (szron by się pojawił i te sprawy - ten sam efekt co w lodówkach i klimatyzatorach) i dopiero wtedy by się pojawiło zubożenie mieszanki. No i w takich temperaturach membrany twardnieją i się szybko zużywają.
Żeby było jasne - nie namawiam do tego, żeby odpalać na LPG i jeździć tak zimą (chociaż niektórzy tak robią i też im z tym dobrze), ale latem spokojnie można. Silniki benzynowe przy prawidłowym poziomie cieczy chłodzącej rozgrzewają się dość szybko aby nie dopuścić do zamrożenia parownika.
Poza tym dopóki nie naprawisz/zamontujesz tego czujnika temperatury, możesz zawsze przełączać ręcznie dopiero po stwierdzeniu, że się nagrzał (chyba masz jakiś przeprztycznik?), albo nie przekraczać obrotów przy których następuje przełączenie (chyba, że nie zależy od obrotów).
llechu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.