Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 07-03-2008, 19:45   #1
mbartosz
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-06-2007
Skąd: Białystok
Postów: 146
Domyślnie [Mk1] TD, hamulce a pompa vacum

Witam,

Mam pytanie dotyczące pompy vacum i działania hamulców. Ostatnio wymieniłem u siebie pompę podciśnienia (stara zwyczajnie się rozleciała, pękło w niej denko od spodu i straciłem wspomaganie). I zastanawiam się czy nowa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. (z autoszrotu) jest w pełni wydajna, bo jeżeli w czasie jazdy wcisną gwałtownie hamulec kilka-kilkanaście razy pod rząd bardzo szybko to działanie wspomagania momentalnie słabnie jakby nie wystarczało podciśnienia generowanego przez pompę.

Stąd moje pytania, czy ktoś z Was próbował szybkiego pulsowania hamulcem a potem wciśnięcia momentalnie hamulca do oporu - czy wtedy wspomaganie daje wam pełną efektywność? U mnie po 5-7 takich szybkich wciśnięciach przy ostatnim depnięciu nie dam rady doprowadzić do uruchomienia ABS czy zblokowania kół. Pierwsze, ew. drugie naciśnięcie hamulca daje bardzo skuteczne hamowanie, bez kłopotu nawet na asfalcie startuje ABS. Oczywiście układ jest ok, brak przecieków, odpowietrzony, tarcze są nowe, klocki nowe, szczęki nowe, bębny ok z tyłu też, cylinderki szczelne.

Po prostu zastanawiam się czy to urok pomp vacum w tym silniku że nie wyrabiają w takiej sytuacji, czy ta moja jest po prostu za słaba i ma obniżoną wydajność.


Pozdrawiam,
Mareq

__________________
Enough is enough, more is to much...
mbartosz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-03-2008, 20:12   #2
kor1011
ford::professional
 
Imię: Cezary
Zarejestrowany: 13-09-2007
Skąd: Warszawa
Model: kuga
Silnik: 2.5 t LPG
Rocznik: 2009
Postów: 1,511
Domyślnie Re: [Mk1] TD, hamulce a pompa vacum

Cytat:
Napisał mbartosz
to urok pomp vacum w tym silniku że nie wyrabiają w takiej sytuacji
Bardzo dobrze to ujołeś.Pompa nie musi wyrabiać, bo wciskanie hamulca kilka razy pod żąd jest trochę ''nienaturalne''.
__________________
Moja SIERRA wróciła do Niemiec ))
kor1011 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-03-2008, 16:07   #3
mbartosz
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-06-2007
Skąd: Białystok
Postów: 146
Domyślnie Re: [Mk1] TD, hamulce a pompa vacum

Cytat:
Napisał kor1011
Cytat:
Napisał mbartosz
to urok pomp vacum w tym silniku że nie wyrabiają w takiej sytuacji
Bardzo dobrze to ujołeś.Pompa nie musi wyrabiać, bo wciskanie hamulca kilka razy pod żąd jest trochę ''nienaturalne''.
Nienaturalne? - zgadzam się. Dlatego przy poprzedniej tego nie zauważyłem, zwyczajnie taka sytuacja mi się mnie zdarzała. Ale po wymianie próbowałem trochę ją pomęczyć i zauważyłem taki własnie objaw. Swoją drogą - jak ktoś nie ma w aucie ABSu to już nie jest to sytuacja nienaturalna stąd moje zdziwienie takim działaniem vacum. Ja na szczęście mam ABS więc to system odwala za mnie całą robotę przy hamowaniu pulsacyjnym Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Pozdrawiam,
Mareq
__________________
Enough is enough, more is to much...
mbartosz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-03-2008, 18:55   #4
somer
ford::average
 
Zarejestrowany: 14-01-2008
Skąd: Zebrzydowice;Śląsk CB: Somer
Postów: 83
Domyślnie Re: [Mk1] TD, hamulce a pompa vacum

Może problem nie leży w pompie ,tylko spadku wydajności hamulców wraz ze wzrostem temperatury tarcz i klocków?
somer jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-03-2008, 22:03   #5
kor1011
ford::professional
 
Imię: Cezary
Zarejestrowany: 13-09-2007
Skąd: Warszawa
Model: kuga
Silnik: 2.5 t LPG
Rocznik: 2009
Postów: 1,511
Domyślnie Re: [Mk1] TD, hamulce a pompa vacum

To nie jest problem.Tak po prostu jest.A hamując na śliskim pulsacyjnie nie robi się tego aż tak intensywnie jak na suchym.Naciska sie lżej.
__________________
Moja SIERRA wróciła do Niemiec ))
kor1011 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-03-2008, 09:04   #6
mbartosz
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-06-2007
Skąd: Białystok
Postów: 146
Domyślnie Re: [Mk1] TD, hamulce a pompa vacum

Cytat:
Napisał kor1011
To nie jest problem.Tak po prostu jest.A hamując na śliskim pulsacyjnie nie robi się tego aż tak intensywnie jak na suchym.Naciska sie lżej.
Nie sposób się nie zgodzić z tym co piszesz.

Dobrze, że mnie uspokoiłeś, bo bałem się, że coś z tym nowym vacum jest niesprawnego.

Cytat:
Napisał somer
Może problem nie leży w pompie ,tylko spadku wydajności hamulców wraz ze wzrostem temperatury tarcz i klocków?
Nie, występuje na zimnym, poza tym wystarczy dać chwilkę popracować silnikowi i hamulec działa normalnie znowu. Ale tak jak pisze kor1011 chyba to zupełnie normalne bo dzisiaj miałem okazję przejechać się na innym Mondeo i było dokładnie tak samo.


Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi!
Mareq
__________________
Enough is enough, more is to much...
mbartosz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:30.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.