Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > LPG
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 08-03-2008, 11:36   #31
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
Domyślnie Re: jak zimny i się przełączy na gaz to gaśnie

Dlaczego się nie da wyregulować? Przecież w parowniku nic prócz membran się nie psuje. Co ma się psuć? Obudowa ze stopu?
Ale... ten parownik wygląda tak, że ja też bym zainwestował w nowy. Parowniki przeważnie teraz są już wyposażone w elektrozawór, więc prócz parownika możesz wymienić wkład tego filtru co masz - tylko dobry dobierz - najlepiej wyjmij ten co jest i nie zgub magnesika :-) i znajdź gdzieś tego samego typu, albo całą puszkę bez elektrozaworu.

llechu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-03-2008, 14:52   #32
marcin123marcin
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 19-10-2007
Skąd: Śląsk
Postów: 470
Domyślnie Re: jak zimny i się przełączy na gaz to gaśnie

Byłem dziś u gazownika iładnie potwierdził że parownik do wymiany.
Zapytałem o koszt topowiedział żenowy z robotą to 380zł i dodał że tak drogobo musi wymienić rurki od wody bo parownik ma dać w inne miejsce bo nowe są innei większe.
Powiedział że takiego jużnie dostanę że jest to parownik romano i że nawet membran nigdzienie dokupię.
Powiedział żę te parowniki nigdy nie miały chomologacji i że jeden gość na śląsku go tylko sprowadzał i zakładał.
Ja myślę że parownik żle wygląda ale w środku może być całkiem dobry i wymiana membran o ile je dostanę powinna być wystarczająca.
Tyle że jak kupię parownik nowy i z filtrem to będzie dodatkowe zabezpieczenie przed brudem i spokójna parę lat.
Czy każdy parownik podejdzie, ten gazownik powiedział że to instalacja 2 generacji.
Dziwi mnietylko że chce go dać w inne miejsce.
W tym aucie za bardzo niema miejsca.
marcin123marcin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-03-2008, 18:51   #33
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
Domyślnie Re: jak zimny i się przełączy na gaz to gaśnie

Ja kupiłem BRC Tecno na allegro za 180zł z przesyłką. Byłby dobry i wystarczający do twojego auta - jest przeznaczony do silników o mocy do 100kW, czyli do 140KM.
O! A tu masz nawet taniej: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
A tak w ogóle to sam sobie wybierz: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
PS. Rurki do podłączania do układu chłodzenia są do nabycia w cenie pewnie 10zł za metr albo i taniej [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ], więc niech nie pitoli, że to drożej jakoś ma być przez to.
llechu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-03-2008, 22:48   #34
Rafał A.(antek)
FORD|AUTHORIZED
 
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,192
Domyślnie Re: jak zimny i się przełączy na gaz to gaśnie

Cytat:
Napisał llechu
Dlaczego się nie da wyregulować? Przecież w parowniku nic prócz membran się nie psuje. Co ma się psuć? Obudowa ze stopu?
oprocz membran jest jeszcze zestaw dzwigienek, zaworkow uszczelek i gumek, ktory tez sie zuzywa, oraz sprezyn. Fabryczne reduktory sa zestrajane, ty tego sam nie zrobisz. Dlaego pozniej w 80% przypadkow nie da sie poprawnie wyregulowac. Kiedys wyjatkiem byly reduktory Landi Renzo i BRC obecnie nie wiem jak ma sie sytuacja.
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C
Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu
Rafał A.(antek) jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-03-2008, 09:59   #35
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
Domyślnie Re: jak zimny i się przełączy na gaz to gaśnie

Aha. No to w sumie dobrze zrobiłem kiedyś, że kupiłem cały nowy reduktor a nie bawiłem się w regenerację. :-)
llechu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-03-2008, 22:56   #36
marcin123marcin
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 19-10-2007
Skąd: Śląsk
Postów: 470
Domyślnie Re: jak zimny i się przełączy na gaz to gaśnie

Witam.
Zdecydowałem że filter wymieni mechanik.
Pozdrawiam.
marcin123marcin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-03-2008, 22:58   #37
marcin123marcin
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 19-10-2007
Skąd: Śląsk
Postów: 470
Domyślnie Re: jak zimny i się przełączy na gaz to gaśnie

Witam.

Byłem u gazownika by wymienił mi filter gazu, wymienił filter gazu i po wymianie kazał odpalić i silnik lekko falował więc pokręcił mi w reduktorze czarnym pokrętłem chyba od wolnych obrotów.
Jak wracałem to auto chodziło jak bym ciągnoł na przyczepie tonę ziemniaków, jakby był zalewany silnik.
Najgorsze to było to że po przejechaniu 4 kilometrów prawie że zagotował się silnik, a zawsze miałem tęperaturę taką że wskazówka stała w pionie.

Rozmawialiśmy o tym że w przyszości będę chciał wymienić reduktor, bo czasem jak zimny to jak się przełączy na gaz to gaśnie.
W domu sprawdziłem ile pokręcił i czy tylko tą śróbką i ze zdjęć wcześniej zrobionych wyszło mi że pokręcił tylko tym pokrętłem od wolnych obrotów.

Trochę się teraz boję czy dużo nie będzie palił bo nie kręcił sprawdzając skład mieszanki, wogóle nie podłączał nawet woltomierza do lambdy.
Udało mi się w miarę ustawić te pokrętło tak jak jest na zdjęciu.
Kiedy ustawiłem to auto zaczęło lepiej jeżdzić.
Może mechanik chciał by szybko do niego przyjechał na wymianę reduktora.
Do tej pory auto mi mało paliło więc chciałem że dopuki to się nie zmieni, albo reduktor już całkiem się popsuje tak że nawet gorący nie pojedzie, to nie będę wymieniał reduktora.
Teraz zrobiło się cieplej i zaczyna lepiej chodzić jak przełączy się na gaz, nie trzeba go długo rozgrzewać.

Pytałem mechanika czy spuści mi mazut to odpowiedział że nie bo jak się spuści to silnik żle działa bo gaz jest doregulowany do tego co jest w parowniku.

Chciałbym się dowiedzieć jaki on miał spraj bo bym na przyszłość sobie kupił, chodzi o ten do sprawdzania szczelnośći.

Zastanawia mnie to że jak on wykręcił ten elektrozawór i przykręcił do imadła by odkręcić dno i wyciągnąć filter to że żaden magnes mu nie wyleciał.
On tym zaworem jak filter wyciągnął przedmuchał i poobracał w rękach więc czemu nie wyleciał magnes, obudowa chyba z mosiążu czy miedzi.
Zapytałem o ten magnes że powinien być to on powiedział że jest w środku.

Jeśli chodzi o wypalenie gazu to odłączył on kable od butli od elektrozaworu i kazał by silnik popracował i gaz się wypalił.
Nie zakręcał butli, chyba to wystarczy, na mojej butli na elektrozaworze są chyba dwa pokrętła do zakręcania butli jedno zakręca dopływ a drugie odpływ z butli, są one pod rurkami a te u góry czerwony to zawór bezpieczeństwa.

Powiedział mi że filter mam do wymiany co 15 tyś.
Czy faktycznie tam nie ma magnesu?
Nie wiem czy tak naprawdę jest, może magnes jest przyklejony?
Mamnadzieję że filter mi założył bo inaczej chyba można rozwalić silnik albo reduktor.

Czy auto mi mogło by więcej palić przez rozregulowaną śrubkę co on kręcił, może ja ustawiłem gorzej, on ustawił na słuch.
Jak tę śrubkę ustawić prawidłowo.
Słyszałem że jak będzie auto mniej paliło że będzie uboga mieszanka to że silnik zatrę, czy jeśli ta śróbka jest żle ustawiona o jeden obrót to będzie dużo palił czy coś będzie nie tak.
Ustawiłem podobnie jak było na zdjęciu co robiłem parę dni wcześniej.
Najgorsze to było to że po przejechaniu 4 kilometrów prawie że zagotował się silnik, a zawsze miałem tęperaturę taką że wskazówka stała w pionie.
Nie wiem jak będzie jak ja przestawiłem z tą tęperaturą.
marcin123marcin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-03-2008, 15:30   #38
marcin123marcin
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 19-10-2007
Skąd: Śląsk
Postów: 470
Domyślnie Re: jak zimny i się przełączy na gaz to gaśnie

Witam.
Właśnie wyczyściłem parownik, spuściłem mazut.
Nie obeszło się bez odkręcenia filtrapowietrza by włożyć pojemnik do którego mazut spływał.
Brudu było trochę ale trochę też zostało bo przed wkręceniem śruby wydłubałem śmieci z otworka, skąd mogą być te śmieci przecież jest filtr gazu.
Zauważyłem że jak ściągłem filter powietrza to pod filtrem mam jeszcze jeden mały prostokątny filtr gąbka i ona była cała czarna z oleju, ale poczyściłem i założyłem.
Do tej gąbki idzie przewód z silnika i jest podłączony u dołu do obudowy filtra powietrza.
Czy to świadczy że olej miprzez zawory wypycha stąd ta gąbka trochę mokra.
Obecnie auto odpaliło mi parę razy na zimnym silniku i nie gasł, nawet nie falował.
Auto stało jakieś 3 godziny więc dlatego piszę że zimny.
Pozdrawiam.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg brud.JPG (228.7 KB, 181 wyświetleń)
marcin123marcin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-03-2008, 15:42   #39
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
Domyślnie Re: jak zimny i się przełączy na gaz to gaśnie

Czyli znalazłeś przyczynę falowania obrotów - brudna gąbka od odmy. To normalne, że ją zarzuca z czasem olejem, dlatego do oryginalnego filtra powinna być zawsze dołączona taka gąbka na wymianę. Jak nie to w benzynce ją przemyć i będzie git - tak jak zrobiłeś. Brawo też za doprowadzenie parownika do stanu używalności!
llechu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-03-2008, 20:24   #40
marcin123marcin
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 19-10-2007
Skąd: Śląsk
Postów: 470
Domyślnie Re: jak zimny i się przełączy na gaz to gaśnie

Witam.
To prawda obroty mi już nie falują i silnik nie gaśnie na dodatek zimny odpala na gazie.
Dodam że obroty falowały i na gazie i na benzynie.
Nie wiedziałem że to może ta gąbka robić, zawsze czytałem krokowiec i inne rzeczy i ze względu że jest ciężkie dojście do krokowca nie chciało mi się tego robić.
Teraz nawet schodzi z obrotów na światłach, a wcześniej musiałem zgasić i odpalićna nowo bo silnik nie schodził z obrotów.
Mam nadzieję że problem będzie rozwiązany pojeżdże więcej i zobaczymy za miesiąc czy dwa, jak się nic nie zmieni to znaczy że przed krokowcem należy wyciścić tą gąbkę.
marcin123marcin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.