![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 01-04-2008
Skąd: Szczeccin
Model: mk4
Silnik: diesel
Rocznik: 2013
Postów: 6
|
![]()
witam. jestem nowy na forum..nie znalazlem podobnego tematu...
Mianowicie... Mam Escorta mk7 z silnikiem 1.4 z 1995roku. Chciałbym założyć gaz, jednak nie wiem na jaki się zdecydować. Wiadomo chciałbym dobrze i tanio... Słyszałem, że do escorta należy założyć sekwencjee. Koles ma rowniez essiego na gazie mieszalnkiowim i często mu strzela instalacja. podobno antywystrzał... Mam nadzieje ze pomozecie mi sie zdecydowac na odpowiednia instalacje oraz gdzie w rozsadnej cenie zaloze na terenie Szczecina i okolic. z góry dzięki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. PS. jaki sprawdzić czy mam jedno czy wielo punktowy wtrysk ??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ford::professional
![]() Imię: Cezary
Zarejestrowany: 13-09-2007
Skąd: Warszawa
Model: kuga
Silnik: 2.5 t LPG
Rocznik: 2009
Postów: 1,511
|
![]() Cytat:
__________________
Moja SIERRA wróciła do Niemiec ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Toruń
Model: KIA CEE'D
Silnik: 0,9 oraz 2.0 CRDi
Rocznik: 2010
Postów: 1,917
|
![]()
Wejdź na allegro, obejrzyj zdjęcia silników i będziesz wiedział. Jak masz przepustnicę z napisem EFI to masz wielopunkt a jak nie masz czegoś takiego to monowtrysk. Sekwencję musiałbyś założyć, gdybyś miał plastikowy kolektor dolotowy, wydaje mi się, że masz aluminiowy, ale to musisz sam sprawdzić. Acha i zmień temat, bo nic nie mówi w związku z czym łamiesz regulamin.
__________________
KIA CEE'D 2.0 CRDi Były:Mondeo 2.0 GHIA '98r.LPG czarne Kombi;Escort 1.6CLX '90r. czerw. liftback; Skoda 125L |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 01-04-2008
Skąd: Szczeccin
Model: mk4
Silnik: diesel
Rocznik: 2013
Postów: 6
|
![]()
dzięki za pomoc. rozjaśniło mi to sytuację. pozdrawiam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
![]()
wrredusek, kurde, co ty znów wyjeżdżasz z tym plastikowym kolektorem i powielasz głupie mity? Sekwencję się zakłada, żeby nie cofać silnika do epoki gaźników oraz z powodów ekonomicznych i ekologicznych, a nie z powodu plastikowego kolektora. Przy dzisiejszych cenach zarówno instalka sekwencyjna jak i mikserowa zwracają się mniej więcej po podobnym przebiegu kilometrów. Tylko wkład początkowy w sekwencję jest większy, ale sekwencja pali mniej i mniej jest z nią kłopotów - nie trzeba tak często kontrolować czy się coś nie rozregulowało. Jak się już zwróci to dalej czysty zysk.
Co do plastikowego kolektora - jest on mocniejszy w zetec'ach niż niejeden kolektor aluminiowy w innych silnikach - wiem bo mam i niejeden wystrzał mi się zdarzył - niestety swój LPG zakładałem jak jeszcze sekwencja była bardzo droga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Zablokowany
Zarejestrowany: 24-03-2007
Skąd: Poznań
Model: Ford fiesta + Elpigaz Leonardo XL
Silnik: 1.3i
Rocznik: 1995
Postów: 1,575
|
![]()
llechu,
Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
![]()
No dobrze, może się zagalopowałem. Chodziło mi głównie o zaprzeczenie tezie, że jak plastikowy kolektor to tylko sekwencja, a jak aluminiowy to gaz można nawet ręcznie strzykawką podawać :-). Bo argumenty za sekwencją są znacznie sensowniejsze. Zresztą - pewnie dałoby się sekwencję i na monowtrysku zrobić. Tu musiałby się KGB wypowiedzieć bo coś kojarzę, że mówił mi swego czasu o takim patencie jak się spotkaliśmy na żywo, żeby wymienić reduktor u mnie. Jakoś full-group się to nazywa czy coś. Ale może źle zrozumiałem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Toruń
Model: KIA CEE'D
Silnik: 0,9 oraz 2.0 CRDi
Rocznik: 2010
Postów: 1,917
|
![]()
IIlechu, pewnie, że nie zakłada się sekwencji tylko ze względu na kolektor, ale każdy, kto z gazowników decyduje się na założenie II generacji do plastikowgo kolektora zakłada dodatkowe klapki przeciw wybuchowe. Przynajmniej wszystkie które widziałem. A mój tekst dotyczył tego, że nie jest prawdą, że do escorta należy zakładać sekwencję. Co do porównywania spalania, to nie przesadzaj, II generacja spala ok 20-30% więcej od benzyny a sekwencja ok 15% więc nie spłacą się w podobnym czasie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
KIA CEE'D 2.0 CRDi Były:Mondeo 2.0 GHIA '98r.LPG czarne Kombi;Escort 1.6CLX '90r. czerw. liftback; Skoda 125L |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
![]()
Ja to kiedyś liczyłem dla swojego przypadku i mi wyszło, że jest prawie tak samo. Inna sprawa, że wierzyłem ludziom na słowo w to ich małe spalanie, a przeważnie nikt nie brał pod uwagę faktu, że w przypadku sekwencji więcej się benzyny spala bo nie da się przełączyć na LPG zaraz po odpaleniu. A ja w lato tak właśnie robię.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Toruń
Model: KIA CEE'D
Silnik: 0,9 oraz 2.0 CRDi
Rocznik: 2010
Postów: 1,917
|
![]()
No właśnie, każdy liczy tylko ilość gazu, niezależnie czy ma starego poloneza i nawet przy 20 st. mrozie katuje go, żeby tylko kropelki benzyny nie chciał, czy też ma sekwencję i nie ma żadnego wpływu na ilość spalanej benzyny. Ja w escorcie z II generacją odpalałem na benzynie i jeszcze na postoju przełączałem na gaz, teraz nie mam na to wpływu i mnie więcej po 1,5-2 km mi się przełącza. W praktyce wygląda to tak, że po 3 tankowaniach gazu 4 tankowanie jest z benzyną za 50 pln. Czyli co jakieś 900-1000 km tankuję ok 12l benzyny.
__________________
KIA CEE'D 2.0 CRDi Były:Mondeo 2.0 GHIA '98r.LPG czarne Kombi;Escort 1.6CLX '90r. czerw. liftback; Skoda 125L |
![]() |
![]() |