![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 05-03-2008
Model: Mondeo
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 64
|
![]()
Witam,
Poczytałem forum i chciałbym dodać dodatkowy wątek do tematu "[MK3] migająca sprężynka [zestawienie] TDCi". viewtopic.php?f=10&t=42118 W moim przypadku nastąpiły poniższe objawy nie opisane wcześniej: -zapalenie i wolne obroty bez zarzutu, -jazda na dowolnym biegu do prędkości 120km/h bez zarzutu, -po przekroczeniu 125km/h zaczyna migać spiralka świecy żarowej i silnik tak jakby nie dostawał paliwa, -dodatkowo przy zredukowaniu prędkości silnik nie ma już swojej mocy, -reset stacyjki i wszystko działa poprawnie (do prędkości 125km/h). Czy ktoś może mi poradzić co się dzieje. Wybieram się do serwisu ASO na komputer. Poczytałem na ten temat i często pojawia się, że podobne objawy towarzyszą błędowi zaworu ERG. Czy wystarczy wyczyścić ten zawór czy wymieniać? Gdzie go znaleźć?
__________________
Ford Mondeo MK3 2004, 2,0TDCi Ostatnio edytowane przez Wojtek ; 29-12-2010 o 20:56 Powód: dodanie prefiksu |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 29-10-2006
Skąd: byl HH jest B
Model: ZB
Silnik: 1.9
Rocznik: too old
Postów: 1,069
|
![]()
hej takie objawy zdaje sie sa standardowe dla walnietego czujnika polozenia walka rozrzadu... sprobuj najpierw to wymienic, mozesz sam... 10 min roboty...
zreszta pierwsza rzecza jaka robia w ASO przed wymiana wtryskow jest wymiana tego czujnika - standardowo... czekam na odpowiedz co powiedzieli w ASO, co jest przyczyna i jaka naprawa i podkleje do postu, dzieki
__________________
Regulamin $23 Reklama poza działem 'Ogłoszenia' bez wiedzy i zgody Administratorów jest zabroniona... - i niech mi kto powie w jaki sposób go złamałem... ps. To chyba $22 a nie $23... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 13-11-2007
Skąd: Warszawa
Postów: 27
|
![]()
Ja mam podobny objawy tyle ze sprezynka pojawia mi sie w momencie kiedy mocniej wcisne na 4 i 5 biegu. Na biegach od 1-3 nawet przy mocnym przyspieszaniu nic sie nie dzieje. Jesli rozpedzam sie w miare spokojnie i miarowo operuje pedalem gazu np. na piatce to mozna i 200 na godzine jechac i nie ma problemow. Czy to tez czujnik polozenia walu czy tez cos innego?. Moze jakas nieszczelnosc w intercoolerze bo tez slyszalem ze ma to takie objawy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 29-10-2006
Skąd: byl HH jest B
Model: ZB
Silnik: 1.9
Rocznik: too old
Postów: 1,069
|
![]() Cytat:
ponoc testem na wtryskiwacze jest mocniejsze przyspieszenie auta pod obciazeniem - tzn na 4 lub 5tce pod gorke przy obrotach ~1500 (zanim turbo sie wlaczy) - depnij gazem i czy sie kontrolka zaswieci (UWAGA! auto moze zgasnac w skrajnym przypadku podczas takiego testu) generalnie auta z padajacymi wtryskami jezdza normalnie, mozna osiagnac max predkosc ale kultura pracy jest nizsza, zwlaszcza na wolnych obrotach, a i moc moze byc zmniejszona...
__________________
Regulamin $23 Reklama poza działem 'Ogłoszenia' bez wiedzy i zgody Administratorów jest zabroniona... - i niech mi kto powie w jaki sposób go złamałem... ps. To chyba $22 a nie $23... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 05-03-2008
Model: Mondeo
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 64
|
![]()
Podjechałem do mechanika, który po podpięciu do komputera stwierdził, że błąd wskazuje na zabrudzenie lub uszkodzenie membrany (sitka) która znajduje się w układzie paliwowym i odpowiedzialna jest za przelew paliwa do zbiornika. Problem z odcięciem paliwa spowodowany jest wystąpieniem błędu (odczytaniem, że w układzie jest zbyt wysokie ciśnienie). CZY COS TAKIEGO.
Sugestia mechanika: -wymontowanie czujnika i przeczyszczenie membrany za pomocą ultradzwięków. Jak na razie umówiłem się na termin i czekam, podobno nie ma to negatywnego wpływu na urzytkowanie, więc narazie jeżdżę. Co do sugestii wymiany czujnika rozrządu to wg allegro kosztuje on 100zl więc troche drogo jak na eksperymentowanie. Pozdrawiam
__________________
Ford Mondeo MK3 2004, 2,0TDCi |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 29-10-2006
Skąd: byl HH jest B
Model: ZB
Silnik: 1.9
Rocznik: too old
Postów: 1,069
|
![]() Cytat:
Cytat:
sorki, ale majac auto za 40k - 50k zeta 100zl to chyba nie duzo... przynajmniej sprawdz jakiego koloru masz ten czujnik - szary czy czarny - szary jest po liftingu, poprawiony, czarny przed - i on zwlaszcza lubi szwankowac...
__________________
Regulamin $23 Reklama poza działem 'Ogłoszenia' bez wiedzy i zgody Administratorów jest zabroniona... - i niech mi kto powie w jaki sposób go złamałem... ps. To chyba $22 a nie $23... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::advanced
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 16-07-2007
Skąd: Warszawa
Model: FORD MONDEO MK4
Silnik: 1.8 TDCI 125 KM
Rocznik: 2008
Postów: 273
|
![]()
Ja kupiłem tutaj [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
77 zł W sklepie dostałęm szary a w samochodzie okazało się że był czarny, nie ma to chyba jednak znaczenia bo czujnik działa prawidłowo.
__________________
MK4 TITANIUM X 1.8 TDCI 125 KM |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 29-10-2006
Skąd: byl HH jest B
Model: ZB
Silnik: 1.9
Rocznik: too old
Postów: 1,069
|
![]() Cytat:
przypomne - czarny czujnik to ten stosowany przed face liftingiem, on wlasnie najwiecej sprawial problemow (czesto sie psul) - szary czujnik - poprawiony i zmieniony przy okazji face liftingu, ponoc mniej awaryjny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. kolor nie ma znaczenia jesli czujnik dziala poprawnie, kolor moze jedynie swiadczyc o tym czy czujnik jest przed czy po modernizacji
__________________
Regulamin $23 Reklama poza działem 'Ogłoszenia' bez wiedzy i zgody Administratorów jest zabroniona... - i niech mi kto powie w jaki sposób go złamałem... ps. To chyba $22 a nie $23... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::amateur
![]() Imię: Jurek
Zarejestrowany: 09-05-2008
Skąd: mińsk mazowiecki
Model: Mondeo IV Powershift
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 3
|
![]()
Witam.
Mam identyczne objawy jak kolega J_J. W moim przyp. komp. pokazał błąd: P0251-Pompa wtryskowa-błąd w obwodzie regulacji. Mam nadzieję, że to jeszcze nie wtryski. Czytając posty liczę na czujnik położenia wałka rozrządu lub czujnik ciśnienia i regulacji w listwie paliwowej. Jutro wizyta w Bratfordzie -Radom. Być może ktoś miał taki błąd- to proszę o podpowiedz. Pozdrawiam wszystkich "szczęśliwych" posiadaczy TDCi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Legnica
Model: Mondeo MK4 2008
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 1,026
|
![]() Cytat:
JA milem walniete dwa wtryski (przelewaly, problem z odpalaniem i dlugim czekaniem na wejście na obroty, nierowna praca zanim sie nie rozgrzal itp) ale autko po rozgrzaniu ciagnelo az milo. Jechalem 200 km/h, gaz do dechy na niskich biegach i zadna sprezynka nie wyskoczyla wiec wedlug mnie ten test to miedzy bajki mozna wlozyc.
__________________
Mondeo MKIV 2.0 TDCI Kombi 2008 czyli White Lightning mająca prawie wszystko (jak dla mnie). Było i odeszło na wieczny spoczynek: Mondeo MKIII 2.0 TDCi Kombi 2003. Było i gdzies jest Mondeo MKI, Escort rocznik '86 i parę innych ale kto je spamięta ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
brak mocy tdci , mondeo mk3 , nierówna praca , silnik |
|
|