|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-05-2008, 12:19 | #11 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 28-04-2008
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 tdci 95KM (T3DA)
Rocznik: 2012
Postów: 24
|
Re: [MK3] 2003 2,0 tdci Coś rzęzi pod maską
OK, odebrałem dzisiaj samochód.
Ten okropny dźwięk zniknął, ale za to poinformował mnie mechanik, że jednak trzeba by wymienić koło dwumasowe. Powiedział, że póki co można z tym jeździć. Więc na razie z tym pojeżdżę. A jak uzbieram trochę kasy to to wymienię. |
10-05-2008, 15:58 | #12 | ||
ford::advanced
Imię: Artur
Zarejestrowany: 15-11-2007
Skąd: L-wo
Model: Escape Titanium
Silnik: 2.0 PB + LPG
Rocznik: 2018
Postów: 218
|
Re: [MK3] 2003 2,0 tdci Coś rzęzi pod maską
Cytat:
ogółem wychodzi 1000pln :fcp5 wymieniać same koło to porażka bez wymiany rolek i napinacza zachwile padnie pasek wielorowkowy i narobi bałaganu :fcp8 Cytat:
__________________
było Mondeo MK3 2.0 TDDi 2001 HD było Mondeo MK3 1.8 V16 2006 Kombi jest Mondeo MK5 2.5L AT sedan |
||
10-05-2008, 21:57 | #13 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 28-04-2008
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 tdci 95KM (T3DA)
Rocznik: 2012
Postów: 24
|
Re: [MK3] 2003 2,0 tdci Coś rzęzi pod maską
No ale w poniedziałek na reklamację, bo byłem dzisiaj na lotnisku około 130 km od mojego mieszkania i znów to samo.
Dokładnie ten sam objaw. Jak silnik jest uruchomiony to nic cicho i ładnie pracuje Jak chcę ruszyć bez gazu to mi coś kur... chrobocze pod maską w okolicy rozrządu i to głośno. Ciekawe czy ten mechanik założył nowe części czy stare. Bo jak byłem u niego we czwartek powiedział, że zdjęli pasek z alternatora i nie było słychać tych dźwięków. Po przejażdżce założyli stary pasek na swoje miejsce i... cisza. Więc się zastanawiam czy chciał zaoszczędzić i założył stare części. Paragon dostałem. P.S. z ?200 dał mi promocję na ?160... Ciekawe dlaczego?? P.S.2 Co może być jeszcze przyczyną tego ze po 200km objawy powróciły? Czy może to być coś głębszego w siniku? Ktoś mi coś kiedyś wspominał o łożyskach na korbowodzie? Czy macie jakieś pomysły? |
12-05-2008, 08:07 | #14 | |
ford::advanced
Imię: Artur
Zarejestrowany: 15-11-2007
Skąd: L-wo
Model: Escape Titanium
Silnik: 2.0 PB + LPG
Rocznik: 2018
Postów: 218
|
Re: [MK3] 2003 2,0 tdci Coś rzęzi pod maską
Cytat:
mój zaprzyjaźniony mechanik zawsze pokazuje mi stare części, a ja z powagą oglądam i stwierdzam że są do bani i trzeba było wymienić :fcp3 chociaż nie zawsze się na tym znam :fcp4
__________________
było Mondeo MK3 2.0 TDDi 2001 HD było Mondeo MK3 1.8 V16 2006 Kombi jest Mondeo MK5 2.5L AT sedan |
|
12-05-2008, 18:49 | #15 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 28-04-2008
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 tdci 95KM (T3DA)
Rocznik: 2012
Postów: 24
|
Re: [MK3] 2003 2,0 tdci Coś rzęzi pod maską
Koło pasowe wału korbowego jest nowe. Napinacz i pasek stare. Byłem u tego "mechanika" to powiedział ze nie wymieniał bo sprawdził pasek i napinacz i nie było takiej konieczności i jak chce to może mi to wymienić za bagatela ?70.
A to ze ten dźwięk wrócił to on daje sobie rękę obciąć ze to właśnie koło dwumasowe. Byłem u innego mechanika to stwierdził na początku, że to ta plastikowa pokrywa od silnika obciera o coś. Jak sie samochód rozgrzał, faktycznie było słychać bardzo po cichu, ale jednak było słychać i teraz jak silnik jest zimny to jednak znów cholernie głośno. Przed wymianą koła pasowego ten dźwięk było słychać na wolnych obrotach i przy ruszaniu, a teraz tylko ba biegu przy ruszaniu, na wolnych obrotach nic nie słychać silnik ładnie cyka. Nie mam pojęcia co to może ku... może być. Nikt tak na prawdę tego nie wie. Żaden zakichany mechanik. Pojadę jutro do serwisu Forda i ciekawy bardzo jestem co oni nowego, "mądrego" wymyślą. Co za zacofany naród i nikt mi nie wmówi że nie. A może wy szanowni forumowicze macie jakiś pomysł dlaczego tak się dzieje? |
13-05-2008, 07:29 | #16 | |
ford::advanced
Imię: Artur
Zarejestrowany: 15-11-2007
Skąd: L-wo
Model: Escape Titanium
Silnik: 2.0 PB + LPG
Rocznik: 2018
Postów: 218
|
Re: [MK3] 2003 2,0 tdci Coś rzęzi pod maską
Cytat:
czy dwumasa pada to sam możesz stwierdzić, poczytaj na forum jest wiele tematów o objawach początka końca dwumasy, ja tak zrobiłem i się okazało że to wysprzęglik, ja na twoim miejscu wymieniłbym rolki napinacz i pasek, co to za mechanik wymieniać koło pasowe a nie wymienić paska, każdy mechanik ci powie że pasek nie drogi i lepiej wymienić, jak wymieniałem koło pasowe obeżałem stare części, na łozyskach rolek i napinacza coś rzęziło niby całe i wyglądają na oki ale ... . daj znać co ci powiedzą serwisie Forda, a zwłaszcza oceń serwis Forda na wyspach :fcp1 , jestem ciekaw jak potraktują klienta, koszty naprawy, czas ewentyulanej realizacji itp. to ciekawy temat na nowy wątek :fcp14
__________________
było Mondeo MK3 2.0 TDDi 2001 HD było Mondeo MK3 1.8 V16 2006 Kombi jest Mondeo MK5 2.5L AT sedan |
|
13-05-2008, 12:54 | #17 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 02-11-2007
Skąd: Pabianice
Postów: 471
|
Re: [MK3] 2003 2,0 tdci Coś rzęzi pod maską
Wspornik intercoolera :fcp13
|
13-05-2008, 14:01 | #18 | |
ford::advanced
Imię: Artur
Zarejestrowany: 15-11-2007
Skąd: L-wo
Model: Escape Titanium
Silnik: 2.0 PB + LPG
Rocznik: 2018
Postów: 218
|
Re: [MK3] 2003 2,0 tdci Coś rzęzi pod maską
Cytat:
ale z opisu wady kolegi Dziaby chyba nie ten wspornik pisze że mu rzęzi a nie buczy chociaż kto może wiedzieć co to buczenie a co rzężenie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
było Mondeo MK3 2.0 TDDi 2001 HD było Mondeo MK3 1.8 V16 2006 Kombi jest Mondeo MK5 2.5L AT sedan |
|
13-05-2008, 20:03 | #19 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 28-04-2008
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 tdci 95KM (T3DA)
Rocznik: 2012
Postów: 24
|
Re: [MK3] 2003 2,0 tdci Coś rzęzi pod maską
No to tak.
W serwisie potraktowali mnie bardzo profesjonalnie. Wyszedł do mnie mechanik, pozaglądał, pooglądał i stwierdził ze nic nie widzi i musi sie przejechac. Wziął samochód i pojechał. Potem mnie poprosili do serwisu. Samochód był na podnośniku a pod samochodem stało 3 ludzi i ostro debatowali. W końcu jednogłośnie stwierdzili, że koło dwumasowe jest do wymiany. Powiedzieli, że są na 100% pewni. Poszedłem do obsługi klienta i wycena ?950. Koszt całkowity diagnozy ?0.00 Gwarancja 12 miesięcy Po naprawie jak coś będzie nie tak to gwarancja. Czas realizacji 1 dzień - rano oddaję samochód wieczorem odbieram. Generalnie serwis (poza cenami) oceniam bardzo dobrze. Przy okazji zapytałem sie ile wart jest mój samochód. Klient poszedł obadał popatrzył w komputerze i wycenił na 3000 funtów. Zapłaciłem 3500 i powiedział, że to bardzo dobra cena. Gdyby nie milaż to dali by mi za niego ?5000. Wszystko to za free. P.S. Ciekawe czy wiecie, że tutaj mają super zorganizowany cały system. Wystarczy podać numer rejestracyjny i oni już wiedzą wszystko (jaki rok, jaki model, jaka wersja, przebieg, wyposażenie, no wszystko, wszystko) Jak sie kupuje samochód to nie ma zbędnej papierkowej roboty (jeżeli jest przegląd, podatek jest opłacony(opłaca się go raz na rok albo pół roku - dla wszystkich samochodów jest taki sam - 77 funtów za pół roku, 140 na rok) wystarczy zadzwonić do ubezpieczalni podać numer rejestracyjny, kasę ściągną automatycznie z konta. Na maila wyślą numer polisy i już można jeździć samochodem.) tego samego dnia. A co do sprawy mojego samochodu pojeżdżę popatrzę popytam się u różnych mechaników ile za naprawę. Bo przecież nie będę płacił 1/3 wartości mojego samochodu za sprzęgło... P.S. 2 A co z tym wspornikiem intercoolera? Można to jakoś sprawdzić samemu? Bo nie bardzo chcę wydawać kolejne pieniądze na coś co nie wiadomo czy będzie działało? P.S.3 A wiece może jaki jest koszt wymiany koła dwumasowego + sprzęgła itd w Polsce? P.S.4 Czy koło dwumasowe to jest to samo co koło zamachowe? |
13-05-2008, 20:27 | #20 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 06-11-2007
Skąd: Mazury
Model: MK3
Silnik: TDCi 130
Rocznik: 2001
Postów: 239
|
Re: [MK3] 2003 2,0 tdci Coś rzęzi pod maską
W mowie potocznej to to samo. Jednak dwumasowe są też inne koła. Np te pasowe które już wymieniłeś.
Ja osobiście wolę używać nazwy koło zamachowe, ale jest one dwumasowe w tym modelu i potocznie większość ludzi nazywa je tylko dwumasowe. W polsce z robocizną koło zamachowe + sprzęgło (powinno razem się wymieniać) wyjdzie około 2000PLN. Oczywiście poza ASO. Bo w ASO pewnie wyjdzie tyle samo co w GB.
__________________
Tylko po co wierzyć anonimowemu kolesiowi w internecie........ |