![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 15-03-2008
Skąd: 7km od Ostrołęki
Postów: 56
|
![]()
Czy czekacie tą sekundę po przekręceniu raz kluczykiem (zapłon włączony) aż zgasną wszystkie kontrolki na zegarach, czy nie trzeba czekać tylko bezpośrednio włożyć klucz i przekręcić nie czekając aż pogasną kontrolki? Pytam jak jest lepiej dla samochodu, czy to nie robi żadnej różnicy?
Ostatnio edytowane przez deku ; 19-02-2016 o 10:21 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 04-04-2007
Skąd: Stargard Szczeciński
Model: Ford Galaxy
Silnik: 1,9Tdi 1Z teraz AHU
Rocznik: 1996
Postów: 814
|
![]()
Jak jest ciepło to możesz palić od razu.
__________________
"nie zadawaj się z idiotą. Najpierw Cię sprowadzi do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem" |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Imię: Sławek
Zarejestrowany: 20-04-2008
Skąd: Wrocław
Model: Fiesta/Octavia
Silnik: 1.0 EB-PS/2.0 TDI-DSG
Rocznik: 2016/2024
Postów: 271
|
![]()
Zawsze warto chwilkę poczekać aż pompka poda paliwko a w Twoim przypadku tym bardziej bo masz dieselka więc świece muszą rozgrzać cylinderki..Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam...
__________________
Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 04-04-2007
Skąd: Stargard Szczeciński
Model: Ford Galaxy
Silnik: 1,9Tdi 1Z teraz AHU
Rocznik: 1996
Postów: 814
|
![]()
Latem to świece grzeją się tyle co przekręcenie kluczyka w stacyjce, więc tak jak by od razu. Patrz na kontrolkę ze spiralką. Jak gaśnie to pal maszynę !
__________________
"nie zadawaj się z idiotą. Najpierw Cię sprowadzi do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem" |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 07-06-2007
Skąd: dolnośląskie/warmińsko-mazurskie
Model: Hyundai Sonata YF
Silnik: 2.4 GDI
Rocznik: 2013
Postów: 878
|
![]()
czasami przedwczesne odpalenie powoduje głupienie kontrolek i może ci jakaś zostać zapalona :fcp2 . lepiej poczekać zą zgasną (w tym czasie zapniesz pas :fcp3 ) podczas rozruchu masz spadek napięcia i układy w trakcie testowania głupieją.
__________________
było: Skoda 100S : Fiesta 1.0 : Scorpio mk1 2.0 : Sierra 2.0DOHC :Toyota Starlet 1.3 ASB: Scorpio MK3 2.0 16V ASB, Toyota AV 2.0 d4d |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::professional
![]() Imię: Ryszard
Zarejestrowany: 22-02-2007
Skąd: Koło
Model: Ford Galaxy
Silnik: 1,9 TDI (AUY)
Rocznik: 2002
Postów: 1,393
|
![]()
Wiem o co Ci chodzi,
że nasze kochane auta odpalają - jak benzyna. Ja rano czekam, aż kontrolka zgaśnie (trwa to 2-3 sekundy). Natomiast później w ciągu dnia - nie. Odpowiedź na Twoje pytanie: Rano lepiej poczekać, aż kontrolka (grzania świec) zgaśnie. Powodzenia.
__________________
Pozdrawiam Rysiek Poprzednie auto: Mondeo MkII V6 Ghia |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Imię: Józef
Zarejestrowany: 25-10-2007
Model: Galaxy
Silnik: 1.9tdi 85KW
Rocznik: 2002
Postów: 79
|
![]()
Witam!!!
Ja zawsze czekam aż kontrolki zgasną nie zależnie od tego czy jest ciepły czy zimny,niech tam komputer zrobi swoje te 2-3sekundy mnie nie zbawią :fcp26 Pozdrawiam :fcp29
__________________
Jozef969 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 04-04-2007
Skąd: Stargard Szczeciński
Model: Ford Galaxy
Silnik: 1,9Tdi 1Z teraz AHU
Rocznik: 1996
Postów: 814
|
![]()
Tak dla kolegów wiadomości to, w naszych autach i nie tylko podczas rozruchu silnika pozostałe urządzenia są na ten moment dla bezpieczeństwa odłączane. I nic nie powinno wariować.
__________________
"nie zadawaj się z idiotą. Najpierw Cię sprowadzi do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem" |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::specialist
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 03-05-2007
Skąd: ŻORY
Model: GALAXY / TRANSPORTER / FREELANDER / PREMIUM / PIAGGIO SFERA / MTD YARD MAN /TRANSIT
Silnik: 1.9TDI 110KM / 2,4 D 74 KM / 120 KM / 460 KM / 0.049 / 15,5 KM / 2.0 100 KM
Rocznik: 1998 /1992 / 1998 / 2011 / 1996 / 2001 / 2001
Postów: 649
|
![]()
Gdy włączmy zapłon, komputer robi odczyt z wszystkich potrzebnych czujnikow, temp, cisnienie i takie tam, zeby silnik odpowiednio zagadal potrzebne sa aktualne dane, w momecie, gdy odpalasz od razu jeszcze nie wszystkie dane sa od razu zczytane i czesc jest z poprzedniego wlaczonego zaplonu.
Moim zdaniem lepiej odczekac chwilke, zeby nic nie glupnelo. Nie chodzi mi o rozgrzanie komory spalania, bo przecierz to w naszych nie jest konieczne. Zauwaz jak "szybko sie zalacza komputer osobisty, czy telefon z jakims systemem operacyjnym.
__________________
Długo o nim marzyłem - warto marzyć. były: maluszek 0.65, trabi 0.6 (x2), lada 2107 1.3, 1.5 (x2), sierra 1.8TD (pomyłka), pony 1,5, astra 1,6, golf IV TDI kombi firmowy, NUBIRKA 2.0. Obecnie jest GALAXY 1.9 TDI ![]() Kolejne marzenie to jakiś bliźniak MK2, oczywiście TDI ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 13-04-2008
Skąd: Chełm
Model: Toyota Celica 2.0 GT 6 gen.
Silnik: 2.0 Pb 170KM,
Rocznik: 1998
Postów: 589
|
![]()
Jak poczekam rano, tylko do momentu jak kontrolka od świec żarowych zgaśnie to odpali, ale zadyłda ze 2 razy wałem (- i nie wiem, czy komp zbiera dane, czy świece jeszcze grzeją, pomimo, że kontrolka zgasła?).A jak poczekam, aż wszystko zgaśnie, to pali z pierwszego.
Przy gorącym nie czekam wcale. |
![]() |
![]() |