Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > LPG
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 24-06-2008, 13:48   #1
trocse
ford::specialist
 
Avatar trocse
 
Zarejestrowany: 04-04-2008
Skąd: dolnośląskie, DSW
Model: tucson
Silnik: 2.0d
Rocznik: 2005
Postów: 713
Domyślnie [modele generalnie] parownik gazu. Węże prowadzą płyn w górę

...mam parownik zamontowany przy lewym kielichu mk7, płyn pobrany z węża za obudową termostatu musi płynąć dobre 30cm pod górę, więc jakieś ew. powietrze w układzie moze tworzyć bańkę wewnątrz parownika (mam rano problemy obrotami na LPG). Nie podoba mi się to. Czy słusznie? I druga sprawa: czy lepiej mieć parownik wpięty jedym wężem w szereg, czy na trójnikach jest też ok. Dzięki.

__________________
...
trocse jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-06-2008, 16:26   #2
Struna
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar Struna
 
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,101
Domyślnie Re: [modele generalnie] parownik gazu. Węże prowadzą płyn w górę

ogólnie reduktor powinien być umieszczony poniżej lustra płynu w zbiorniku wyrównawczym.
A czy reduktor w szereg czy równolegle to zależy czy auto posiada zawór na małym obiegu ( bo do niego się wpina reduktor ) Jeśli nie ma zaworu to można smiało dać szeregowo, jeśli jest to trzeba równolegle.
Struna jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-06-2008, 07:56   #3
trocse
ford::specialist
 
Avatar trocse
 
Zarejestrowany: 04-04-2008
Skąd: dolnośląskie, DSW
Model: tucson
Silnik: 2.0d
Rocznik: 2005
Postów: 713
Domyślnie Re: [modele generalnie] parownik gazu. Węże prowadzą płyn w górę

wisi zdecydowanie wyżej, niż lustro płynu w zbiorniczku. Jest niedogrzany przez pierwsze kilometry, prawdopodobnie z tego powodu.
__________________
...
trocse jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-06-2008, 11:20   #4
Struna
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar Struna
 
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,101
Domyślnie Re: [modele generalnie] parownik gazu. Węże prowadzą płyn w górę

jak wyżej to niedobrze, mogą występować problemy z odpowietrzaniem oraz samoczynne zapowietrzanie się układu - sugeruję zmianę położenia.
Struna jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-06-2008, 12:14   #5
trocse
ford::specialist
 
Avatar trocse
 
Zarejestrowany: 04-04-2008
Skąd: dolnośląskie, DSW
Model: tucson
Silnik: 2.0d
Rocznik: 2005
Postów: 713
Domyślnie Re: [modele generalnie] parownik gazu. Węże prowadzą płyn w górę

tylko tam wchodza jakies weze, np po lewej spirala gięta wkręcona, nie za bardzo da się ruszyć
__________________
...
trocse jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-06-2008, 17:29   #6
Struna
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar Struna
 
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,101
Domyślnie Re: [modele generalnie] parownik gazu. Węże prowadzą płyn w górę

no idą węże od wody plus zasilanie gazem ( to spiralne ) Ale to w niczym nie przeszkadza, to spiralne to rurka miedziana, można ją delikatnie formować.
Struna jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-06-2008, 17:12   #7
trocse
ford::specialist
 
Avatar trocse
 
Zarejestrowany: 04-04-2008
Skąd: dolnośląskie, DSW
Model: tucson
Silnik: 2.0d
Rocznik: 2005
Postów: 713
Domyślnie Re: [modele generalnie] parownik gazu. Węże prowadzą płyn w górę

tak, to gazowa rurka. I tak w ogóle dziękuję za konsultacje, Struna. Parownik wisi na wygiętym w "L" płaskowniku przykręconym do tej buły od amortyzatora. Mam tam trochę mało miejsca poniżej, ale spróbuję go przesunąć. Kombinuję takie poprawki, bo sumie to nie wiem co się dzieje z tym moim gazem. Miesiąc temu miałem regulowany gaz na zepsutym przepływomierzu (bo gaz strzelał zaraz po montażu). Nieoczekiwanie na tyle dobrze się to udało, że mogłem przełączyć po paru sekundach od odpalenia na LPG i jechać. Nie gasł ani po zapaleniu, ani też przy zmianie biegów i palił 10l LPG w trasie. A obroty trzymał idealnie 900. Po prostu miał wtedy siłę i ochotę jechać. Nagle wymieniłem przepływomierz na dobry i znów dałem do regulacji na LPG bo od tej chwili rano gasł. Niestety, oni nie potrafią pokonać problemu by auto w zimny dzień rano nie gasło. Teraz akurat jak zapalam to nie ma tragedii, jest 15-18 stopni więc tylko 100m przejadę na benzynie a dalej gaz. Przy zmianie biegów wprawdzie obroty spadają poniżej 500 na pierwszych metrach ale jakoś daje się jechać. Ale jak będzie zimny poranek typu "para na szybach" to będzie gasł i po przejechaniu 2km. I co można z tym zrobić? Chcę puścić na początek płyn od razu w parownik oraz dać go niżej. Na innych trikach się nie znam. Jest to gen 2 oparta o BRC.
__________________
...
trocse jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-06-2008, 12:43   #8
Struna
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar Struna
 
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,101
Domyślnie Re: [modele generalnie] parownik gazu. Węże prowadzą płyn w górę

przyczyn takiego zachowania może być kilka. Przede wszystkim reduktor musi mieć dobre "ogrzewanie", bez tego w chłodne dni zawsze będzie problem bo nie zostanie odparowany gaz tylko będzie zasysany w fazie "półciekłej" co spowoduje zalewanie silnika gazem, a to z kolei tendencje do gaśnięcia itd.
Kolejna rzecz to wyeliminowanie nieszczelności w dolocie na odcinku mikser -> silnik. JEśli na tym odcinku gdzieś będzie brało lewiznę to z kolei mieszanka będzie się zubażać, a to z kolei raz że może powodować problemy z obrotami ( szczególnie jałowymi ) a dwa, że może powodować wystrzały gazu.

Dodatkowo, montaż reduktora ( a w zasadzie jego ułożenie względem osi samochodu ) ma również spore znaczenie.
Struna jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-06-2008, 16:44   #9
trocse
ford::specialist
 
Avatar trocse
 
Zarejestrowany: 04-04-2008
Skąd: dolnośląskie, DSW
Model: tucson
Silnik: 2.0d
Rocznik: 2005
Postów: 713
Domyślnie Re: [modele generalnie] parownik gazu. Węże prowadzą płyn w górę

Dzięki za rzeczową odpowiedź. Nie myślę żeby coś lewego ssał, jedynie na wejściu tej rury plastikowej do kolektora ssącego może coś pobierać z zewnątrz...ale tam jest oring.
Z tego co tu na forum czytam o gazie, to i tak jestem zadowolony, bo inni płacą tysiące zł i mają straszne mecyje. Ten silnik po ostatniej regulacji jeździ na gazie całkiem przyzwoicie. Trzyma ładnie te swoje 800obr i nie szarpie, nie prycha i nie przerywa. Tylko rano - tak jak pisałem - dusi się i brak mu siły. Przedtem było idealnie, ale może zetec tak ma, że jak przepływomierz nie daje mu jeździć na benzynie, to wtedy "gaz chodzi super". Mój mikser czy parownik jest zamontowany okręgiem w bok. Dzisiaj po południu w temperaturze 22st zrobiłem doświadczenie: zapaliłem zimne auto na benzynie i dałem mu od razu przejść na gaz. Podbijałem mu obroty pedałem gazu (bo trzyma je koło 1000 tyle że co chwilę schodzi do zera) i pozwoliłem tak pracować ze 2 minuty. Na wyższe niż 2tys nie wchodzi zaraz po zapaleniu - dusi się pyr pyr itd. Zgasiłem wtedy go i po paru minutach sprawdziłem węże - były ciepłe i parownik też był już ciepły. Wtedy zapaliłem auto na gazie ale przyznam - dość długo kręciłem wnioskując, że jest zalany przez gaz. Od razu ustalił 800obr i odjechał natychmiast bez dławienia. Podejrzewam, że ten parownik jest wewnątrz po prostu do niczego i że nie umie pracować na zimno. Chyba kupię inne 1-2szt na placu po 40zł i zamontuję dla porównania. Więc jeszcze zapytam czy muszę kupić identyczny jak mam (BRC), czy kupić po prostu pasujący do tych rurek wodno-gazowych co już tam są.
__________________
...
trocse jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-06-2008, 12:09   #10
Struna
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar Struna
 
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,101
Domyślnie Re: [modele generalnie] parownik gazu. Węże prowadzą płyn w górę

trocse, reduktor powinien się nagrzać żeby pracował poprawnie, owszem jak jest nówka to i na zimnym poradzi ale z czasem jest gorzej. Co do innych reduktorów to co najwyżej będziesz musiał nieco inaczej poprowadzić węże itp, ale spokojnie można przerobić na dowolną konfigurację. Węże wodne to najmniejszy problem, większym jest przewód zasilania gazem ciekłym.
Struna jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.