![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 07-05-2008
Skąd: Forst DE
Model: Mk3
Silnik: 2,0 16V DI
Rocznik: 2001
Postów: 160
|
![]()
Czy ktoś może mi powiedzieć czy to prawda że podczas wyminay filtra paliwa w dieslu konieczne jest wypełnienie nowego filtra olejem napędowym aby pompa nie zassała powietrza? Pytam dlatego że dzis pewien jegomośc wyjasnił mi że tak trzeba i że są warsztaty samochodowe które tego nie czynią .Moje pytanie może komuś sie wydawać banalne ale z drugiej strony jeśli jest tak z tymi warsztatami to nie moge tego pojąc , niby znawcy fachu pod szyldem Diesel naprawa a tu taki błędy popełniają.............chcę zaznaczyć że to mój pierwszy dieselek dlatego wole być pewny nim oddam do naprawy jakimś ,, fachowcą"....
__________________
...Nie jeździj szybciej, niż twój anioł stróż umie latać... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 27-08-2007
Skąd: Nowa Ruda/Wrocław
Model: Ford Mondeo MKI
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 1995
Postów: 1,098
|
![]()
Witam,
jak najbardziej konieczne jest napełnienie filtra paliwem podczas jego wymiany inaczej będziesz długo kręcić rozrusznikiem co za tym idzie zapowietrzenie układu. Ja u siebie w sobote wymieniałem między innymi filtr paliwa sam przed zamontowaniem zalałem paliwem dodatkowo pod pompowałem pompką ręczną i odpalił od pierwszego strzału bez problemu. Poza tym bez zalania filtra paliwem długie kręcenie rozrusznikiem źle wpływa na pompę wtryskową, ona jest chłodzona i smarowana tylko paliwem. Pozdrawiam
__________________
Ford Mondeo MK1 1.6 16V hatchback 95r. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 30-03-2005
Skąd: Łódź
Model: Mondeo mk4 Titanium X Combi,
Silnik: 2,0 tdci 143ps
Rocznik: 2010
Postów: 1,529
|
![]()
zgadza się-ja w sobote wymieniałem-zalewałem po woli-ropka wchodziła wchodizł,potem zapiałem ten gruby przewód na zawleczkę i dolewałem w rurki strzykawka az były pełne,potem zapiałem na nie przewody zapalił mi od pierwszego stzrałuGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
było mk1, mk3 teraz mk4- wszystko combi ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 31-10-2006
Postów: 99
|
![]() Cytat:
Ale czy to zgodne ze sztuką to nie wiemGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Keimak Mondeo 2001 2.0 TDDI Focus 2005 1.6 Ti-VCT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
|
![]()
Zdecydowanie należy zalewać filtr ropą.
Niektóre silniki są w stanie się same odpowietrzyć poprzez kręcenie rozrusznikiem, inne nie. W TDDI jest tak, że po pierwsze się nie odpowietrza sam (trzeba odkręcać wtrysk i wypuszczać powietrze kręcąc rozrusznikiem) a po drugie np. w focusowym TDDI sterownik pompy jest chłodzony ropą i przy zapowietrzeniu przegrzewa się elektronika i mamy baaaardzo znany przypadek "auto zgasło podczas jazdy i nie chce odpalić" Diesle mają nawet takie cacusio, że auto gaśnie jak się ropa kończy w baku sporo wcześniej zanim jest naprawdę pusto, właśnie po to, żeby uniknąć zapowietrzenia. W benzynce nie ma to znaczenia ale w dieslu zapowietrzenie układu to najczęściej problemy. Dlatego zawsze zalewam i w mondku i w focusie - pali od kopa i nie ma problemów.
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT ![]() Fordy otaczają mnie |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Poznań
Model: A7, Mondeo
Silnik: 50TDI, 2.0TDCI
Rocznik: 2018, 2011
Postów: 4,462
|
![]()
Zgadzam się z przedmówcami. Trzeba zalać ropą bo inaczej możesz mieć spory problem jak się układ zapowietrzy ^^ Natomiast jesli chodzi o sam filtr to powinien być motorcrafta no i powinno sie go wymieniać co 20tys. km tak jak olej silnikowy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 18-01-2008
Postów: 39
|
![]()
hehe ja wymieniałem z takim mechanikiem i zapowietrzyłGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. nie zalał ropką a mowiłem mu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i potem troche sie gimnastykowalemGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.z odpaleniem zeby jakoś odpowietrzyć ale na szczescie sie udałoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
,,Istnieje w języku pojęcie "Bóg". Cechą desygnatu pojęcia "Bóg" jest absolutna doskonałość. Jeśli zaś owo słowo oznacza byt doskonały, to temu bytowi nie może niczego brakować. W szczególności zaś nie może brakować mu przymiotu istnienia. Musi więc on istnieć." |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
|
![]()
O wykończeniu akumulatora przy kręceniu nie wspominam :fcp26
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT ![]() Fordy otaczają mnie |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 18-01-2008
Postów: 39
|
![]()
hehe no bez drugiego by sie nie obeszło... fachuryGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. :fcp19
__________________
,,Istnieje w języku pojęcie "Bóg". Cechą desygnatu pojęcia "Bóg" jest absolutna doskonałość. Jeśli zaś owo słowo oznacza byt doskonały, to temu bytowi nie może niczego brakować. W szczególności zaś nie może brakować mu przymiotu istnienia. Musi więc on istnieć." |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 07-05-2008
Skąd: Forst DE
Model: Mk3
Silnik: 2,0 16V DI
Rocznik: 2001
Postów: 160
|
![]()
A ztym zapowietrzeniem to jeden gość poiformował mnie że jak już do tego dojdzie to klapa, a powiadział mi to Bo zauważyłem że jest wilgotno prz pompowtryskiwaczach {teraz pytanie czy gdzieś jest nieszczelne czy może podczas wymiany oleju jakiś jegomość poprostu zapaćkał} Powiedział że prawdopodobnie niedługo musze zmieniać pompowtryskiwaczeb bo to jest bolączka tego samochodu a szczegulnie silników Duratorq , mi zrobiło sie gorąco bo odrazu widziąlem sumy w zł.Mam nadzieje że to nic poważnego powycierałem i poczekam po przejechaniuam paru set km sprawdze ponownie.
__________________
...Nie jeździj szybciej, niż twój anioł stróż umie latać... |
![]() |
![]() |