![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 16-04-2007
Skąd: LUBLIN
Postów: 78
|
![]()
Witam wszystkich chcialbym zaczerpnac porady u was drodzy forumowicze...mam problem z przygasaniem swiatel w mondku przeczytalem wszystkie tematy dotyczace tego problemu na forum i zaczynam sie przymierzac do wyeliminowania usterki...chce zaczac od naladowania pozadnie aku , tak jak niektorzy radzili...i tutaj sie pojawia moje pytanie , czy jak wypne na cala noc akumulator to czy mondek nie zacznie wariowac pozniej , mam na mysli rozkodowanie ? bo ze radio sie rozkoduje to wiem , nie chce tez ladowac akumulatora z podpietymi klemami , a boje sie ze jak rozlacze akumulator to sie cos rozkoduje i bedize kiszka...to jak sadzicie moi drodzy ?
__________________
Mondi super bryka ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
FCP TUNER
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
|
![]() Cytat:
radio do zaprogramowania zamykanie szyb do zaprogramowania samoadaptacja sterownika silnika (samo się zrobi :fcp22 po przejechaniu pewnego odcinka...albo czytaj...szukajka...samoadaptacja)
__________________
WWW.GCS Tuning.pl ![]() https://www.facebook.com/GCSTuning FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM Edge 2.0tdci 235KM 500Nm Stinger 3.3 500KM 750N https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 23-03-2007
Model: mondeo mk II kombi
Silnik: 1.8 td endura de
Rocznik: 1997 grudzień
Postów: 2,643
|
![]()
Radzę abyś najpierw zmierzył gęstość elektrolitu. Podjedź do serwisu czy elektryka, za taki pomiar chyba się nie płaci. Możesz też kupić sobie densymetr, areometr (różnie na to mówią), za 6-10PLN i dokonać pomiaru własnoręcznie.
Pozdrawiam
__________________
Emmm |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 26-02-2008
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 2.0 Tddi
Rocznik: 2001
Postów: 73
|
![]()
Muszę Ci kolego powiedzieć, że ja mam też ten problem z przygasaniem żarówek (wszystkich) a ostatnio wymieniłem aku i tak naprawdę może mniej przygasają ale nie wyeliminowało to problemu. Sprawdź może tak jak Emmm powiedział gęstość elektrolitu i może jakość ładowania na załączonym silniczku. Poza tym zauważ (przynajmniej tak jest u mnie), że przygasanie ma związek z ałączaniem się sprężarki od klimy. Przymierzam się w związku z tym do przeglądniecia styków i wtyków do wentylatora klimy bo tam może być nadmierny pobór prądą co się objawia tym przygasaniem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Życzę miłego sprawdzania Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tutaj możesz coś więcej przeczytać, są zdjęcia i opisany problem z wentylatorem: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
_________________ Pozdrawiam adm_sul |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 07-09-2006
Skąd: Poznan/Waw
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 6
|
![]() Cytat:
w tej chwili potrzebuje naladowac akumulator, w zwiazku z tym mam watpliwosci: 1. jak to jest z tym rozprogramowaniem (radio/szyby, btw. na czym polega rozprogramowanie zamykania szyb??) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. w sensie - po jak dlugim czasie nastepuje rozprogramowanie. jak wspomnialem pozywej, mialem rozlaczony aku przez jakies 10 minut i nic sie zlego nie stalo. 2. jak moge ladowac aku? moge podlaczyc prostownik bez rozlaczania aku od instalacji w aucie? nic sie nie spali? czy cos? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 3. w ogole zastanawiam sie nad zakupem wlasnego prostownika, jaki najlepiej wybrac, powiedzmy pod katem parametrow aku w mk3? widzialem jakies z pradem ladowania 15A za w miare przystepna cene ~150PLN - bedzie w miare dobry? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jak dlugo musze ladowac takim sprzetem? w ogolnosci, jak dlugo sie generalnie laduje, jesli zakupie prostownik z innym pradem ladowania? jak to sie okresla? z gory dzieki za wszelka pomoc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. pozdro, jb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 04-04-2008
Skąd: Tarnobrzeg
Model: Mondeo Kombi Ghia
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2001/2002
Postów: 471
|
![]()
Nic Ci sie nie pokasowalo bo za krótko był samochód odpięty, a co do prostownika to taki z pradem ładowania do 15A to spokojnie wystarczy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 04-04-2008
Skąd: Tarnobrzeg
Model: Mondeo Kombi Ghia
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2001/2002
Postów: 471
|
![]()
Jeśli w samochodzie masz akumulator 75Ah to jak podłączysz na jakieś 8 godz prostownik z pradem 7 - 8A to bedzie wszystko OK.
Smiało możesz podłączyć bez rozłanczania z samochodu . |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,109
|
![]()
Jeżeli chcesz odłączyć akumulator i uniknąć rozprogramowania, to możesz podłączyć do instalacji np. przez gniazdo zapalniczki jakieś awaryjne zasilanie o napięciu od 9 do 14V, tylko uważaj, by nie pomylić biegunów.
Jeżeli chodzi o ładowanie akumulatora, to standardowo powinno się to robić tzw. prądem dziesięciogodzinnym, czyli prądem o wartości 1/10 pojemności akumulatora. Np. dla akumulatora 65Ah będzie to prąd o wartości 6.5A. Czas ładowania zależy od stopnia rozładowania akumulatora. Najlepszym wskaźnikiem naładowania akumulatora jest początek tzw. gazowania, czyli gwałtownego wydzielania gazu z elektrolitu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::specialist
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 04-02-2009
Skąd: Dobczyce
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 EB SCTI
Rocznik: 2012
Postów: 825
|
![]()
U siebie zauważyłem takie coś że jak silnik schodzi z obrotow to w okolicach 1000 rpm światełka delikatnie pulsują. Nie dzieje sie to za każdym razem ale raz na 10 razy. Podczas kiedy obroty są na stałym poziomie problem nie występuje. Napięcie ładowanie w normie, akumulator nowy, pasek także. Nie wiem czy u Ciebie wygląda to podobnie, ale ja traktuje to jak coś normalnego dopóki coś na dobre sie nie popsuje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 23-05-2009
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2002
Postów: 26
|
![]()
Ja mialem odlaczany akumulator. Nie wiem na jak dlugo, ale mysle ze min. 1h. Rozprogramowalo sie radio i szyby wlasnie. Z szybami to jest tak, ze nie zamykaja sie do konca po mocniejszym przycisnieciu tego przycisku tylko przestaja kiedy sie go pusci. Ja nie wiedzialem o co chodzi. Myslalem, ze sie cos popsulo, ale sam kombinowalem (zamykalem i otwieralem), az sie "naprawilo". Potem przeczytalem na forum, ze trzeba je "zaprogramowac" od nowa. Jesli chodzi o silnik to nic nie zauwazylem.
|
![]() |
![]() |