![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::advanced
![]() Imię: Bogdan
Zarejestrowany: 24-04-2008
Skąd: Smokolandia
Model: MK5
Silnik: 2,0 EcoBlue 190KM
Rocznik: 2021
Postów: 283
|
![]()
Wymiana włącznika świateł cofania w MKIII z 6-biegową skrzynią manualną.
Do wymiany potrzebne są: - klucz 10 (do demontażu akumulatora) - klucz 22 (do czujnika) - kod do radia (po odłączeniu akumulatora, radio nie da się uruchomić bez wprowadzenia kodu) Całość operacji trwa ok. 20-30min. Zdejmujemy osłonę silnika (więcej światła przy skrzyni biegów) pamiętając o wcześniejszym wyjęciu ?bagnetu olejowego?. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Odkręcamy akumulator Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i rozłączamy klemy (najpierw masową ? ? ? potem prądową?+?) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Czujnik jest wkręcony do skrzyni biegów tutaj Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i bez demontażu akumulatora, dojście i widoczność są utrudnione (choć nie niemożliwe). Wykręcamy czujnik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. (po wcześniejszym wypięciu kostki z przewodami) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i na jego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. miejsce wkręcamy nowy. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozostaje tylko: wpiąć kostkę, założyć akumulator i podpiąć klemy (najpierw ?+? potem ?-?), założyć osłonę silnika. Następnie wprowadzić kod do radia i zaprogramować automatyczne zamykanie szyb. Koszt zakupu nowego czujnika w ASO (nie występują zamienniki) to 98zł (ja kupiłem w ASO Wikar jako "specjalny" klient za 75zł)
__________________
Nie znoszę chamstwa i bezdennej głupoty! https://www.motostat.pl/user_images/100346/icon5.png |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 13-09-2007
Skąd: Koszalin
Model: Galaxy MkIII
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 44
|
![]()
Ładny materiał, napewno się innym przyda. Można wymienić bez wyjmowania akumulatora. Wystarczy klucz nasadowy 22, przedłużka i pokrętło. Z kanału odpinamy złącze elektryczne przy czujniku i zakładamy na czujnik nasadkę. Od góry w przestrzeń między akumulatorem a filtrem wkładamy przedłużkę z pokrętłem. Trochę przy tym gimnastyki, ale po pięciu minutach miałem na miejscu nowy czujnik (nie mam osłony pod silnikiem).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 21-12-2006
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo Sedan Ghia
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 1,362
|
![]()
Proponuję zmienić temat bo jest mylący.Element o którym piszesz nazywa się włącznikiem świateł cofania.
__________________
POZDRAWIAM. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Imię: Bogdan
Zarejestrowany: 24-04-2008
Skąd: Smokolandia
Model: MK5
Silnik: 2,0 EcoBlue 190KM
Rocznik: 2021
Postów: 283
|
![]()
Dzięki! :fcp29
Zmieniłem.
__________________
Nie znoszę chamstwa i bezdennej głupoty! https://www.motostat.pl/user_images/100346/icon5.png |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 30-08-2007
Skąd: MAZURY
Model: MONDEO
Silnik: 2,0
Rocznik: 2003
Postów: 2
|
![]()
Nie potrzeba wymieniać czujnika - starczy dobrze przemyć w benzynie, a następnie użyć WD 40 lub inny specyfik i zamontować. Będzie działało.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 21-12-2006
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo Sedan Ghia
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 1,362
|
![]()
To zaleeeeeżyy :fcp2 .
W przypadku, gdy jest "wytarta" kulka włącznika, trzeba go wymienić.
__________________
POZDRAWIAM. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::advanced
![]() Imię: Bogdan
Zarejestrowany: 24-04-2008
Skąd: Smokolandia
Model: MK5
Silnik: 2,0 EcoBlue 190KM
Rocznik: 2021
Postów: 283
|
![]() Cytat:
Przez miesiąc - dwa :fcp27 Też tak (jak napisałeś) zrobiłem i po kilku tygodniach znów przestał działać.
__________________
Nie znoszę chamstwa i bezdennej głupoty! https://www.motostat.pl/user_images/100346/icon5.png |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 24-01-2008
Model: BMW F30
Silnik: DIESEL 184 KM
Rocznik: MŁODY
Postów: 216
|
![]()
Powiem Wam że ten czujnik jest bardzo upierdliwy!!!!!!!! Jak kolejna rzecz w fordzie.
Jakieś 1,5 roku temu miałem taki sam problem....nie świeciły żarówki od świateł cofania...sprawdziłem żarówki, bezpieczniki i nic....Pojechałem do znajomego mechaniora i zdjagnozował problem owego czujnika. Kupiłem zamiennik ale nie pasował..więc oddałem i kupiłem orginał za ok.95 zł. Wymiana trwała 10 min. Wszystko działało bez zarzutu do dzisiaj....taki sam problem i taka sama diagnoza! Znowu muszę wydać 100 zł na jakich durny czyjnik!!!!!! Czy nie mogą oni zrobić coś raz a porządnie....to jest takie błene koło... Czy u Was też tak często pada ferelny czujnik..... Pozdrawiam |
![]() |
![]() |