![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 15-04-2010
Skąd: Bielsko-Biała
Model: Fusion
Silnik: 1,4 TDci
Rocznik: 2004
Postów: 14
|
![]()
Nie bardzo wiem jak prawidłowo sformułować pytanie.
Chodzi mi o turbinę, która w TDci może się popsuć jeśli silnik jest zimny, a obroty są powyżej 2 tys. Nie wiem czy dobrze to pojmuję. Czy któryś z forumowiczów mógłby mi to wyoślić? moje początkowe jazdy były dość nieudolne i zdarzało mi się przy-gazować i obroty na 1 biegu było pow.2 tys. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
#2 | |
ford::advanced
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 13-02-2008
Skąd: SO
Model: Focus MKII FL kombi SilverX
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 220
|
![]() Cytat:
Podczas normalnego użytkowania samochodu z turbodoładowaniem nie ma możliwości uszkodzenia turbiny przez "wkręcenie" zimnego silnika pow. 2k obr/min. Około tej prędkości obrotowej turbina się "włącza". Nie widzę możliwości jazdy (przyśpieszania) Fusionem poniżej 2k RPM. Więc jeżeli tuż po odpaleniu nie "gazowałaś" go, to przy dużych mrozach silnik (a co za tym i turbina) osiąga pełne smarowanie po ok. 10-20sek. (im zimniej tym dłuższy to jest czas) i w tym okresie czasu nie jest zalecane zwiększanie obrotów silnika. Po tym czasie można normalnie jechać. Bardziej należy się obawiać sytuacji odwrotnej: wyłączenia silnika na rozgrzanej i włączonej turbinie! Pozbawiony smarowania, rozgrzany wirnik turbiny przy obrotach sięgających kilkunastu tysięcy z pewnością wielu takich akcji "nie przeżyje". Po skończonej podróży należy dobrze schodzić turbinę: wystarczy nie wyłączać silnika przez pozostawiając go na wolnych obrotach przez 15-30sek. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Był Fusion 1,4TDCi (2004), jest Focus 1,8TDCi (2009) ![]() "Zły sex jest lepszy, niż dobry dzień w pracy" ![]() |
|
![]() |
![]() |
#3 |
ford::expert
![]() Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Warszawa , Łódz czasami...
Model: Mondeo Mk4 , Opel Movano
Silnik: 2.0 TDCI , 2.3 DCI-by V-tech 130KM / 170KM
Rocznik: 2008 , 2011
Postów: 3,635
|
![]()
__________________
Liczą się ludzie - nie samochody. Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie ! Nie ważne gdzie , nie ważne kiedy , nie ważne po co , ważne z kim. ![]() KU PRZESTRODZE ! http://www.youtube.com/watch?v=PAWZHL46B9Q 18+ !!! |
![]() |