Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Fusion
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 13-05-2010, 10:13   #1
maladetta
ford::beginner
 
Avatar maladetta
 
Zarejestrowany: 15-04-2010
Skąd: Bielsko-Biała
Model: Fusion
Silnik: 1,4 TDci
Rocznik: 2004
Postów: 14
Unhappy turbina

Nie bardzo wiem jak prawidłowo sformułować pytanie.

Chodzi mi o turbinę, która w TDci może się popsuć jeśli silnik jest zimny, a obroty są powyżej 2 tys. Nie wiem czy dobrze to pojmuję. Czy któryś z forumowiczów mógłby mi to wyoślić? moje początkowe jazdy były dość nieudolne i zdarzało mi się przy-gazować i obroty na 1 biegu było pow.2 tys. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

maladetta jest offline  
Stary 13-05-2010, 16:12   #2
Mar78
ford::advanced
 
Avatar Mar78
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 13-02-2008
Skąd: SO
Model: Focus MKII FL kombi SilverX
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 220
Domyślnie Odp: turbina

Cytat:
Napisał maladetta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
mógłby mi to wyoślić?
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Spróbuję "wyoślić" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Podczas normalnego użytkowania samochodu z turbodoładowaniem nie ma możliwości uszkodzenia turbiny przez "wkręcenie" zimnego silnika pow. 2k obr/min. Około tej prędkości obrotowej turbina się "włącza".
Nie widzę możliwości jazdy (przyśpieszania) Fusionem poniżej 2k RPM. Więc jeżeli tuż po odpaleniu nie "gazowałaś" go, to przy dużych mrozach silnik (a co za tym i turbina) osiąga pełne smarowanie po ok. 10-20sek. (im zimniej tym dłuższy to jest czas) i w tym okresie czasu nie jest zalecane zwiększanie obrotów silnika. Po tym czasie można normalnie jechać.
Bardziej należy się obawiać sytuacji odwrotnej: wyłączenia silnika na rozgrzanej i włączonej turbinie! Pozbawiony smarowania, rozgrzany wirnik turbiny przy obrotach sięgających kilkunastu tysięcy z pewnością wielu takich akcji "nie przeżyje". Po skończonej podróży należy dobrze schodzić turbinę: wystarczy nie wyłączać silnika przez pozostawiając go na wolnych obrotach przez 15-30sek.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Był Fusion 1,4TDCi (2004), jest Focus 1,8TDCi (2009)
"Zły sex jest lepszy, niż dobry dzień w pracy"
Mar78 jest offline  
Stary 13-05-2010, 18:58   #3
Wojtek
ford::expert
 
Avatar Wojtek
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Warszawa , Łódz czasami...
Model: Mondeo Mk4 , Opel Movano
Silnik: 2.0 TDCI , 2.3 DCI-by V-tech 130KM / 170KM
Rocznik: 2008 , 2011
Postów: 3,635
Domyślnie Odp: turbina

Proszę poczytaj.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie !


Nie ważne gdzie , nie ważne kiedy , nie ważne po co , ważne z kim.

KU PRZESTRODZE !
http://www.youtube.com/watch?v=PAWZHL46B9Q 18+ !!!
Wojtek jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:08.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.